Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

advies ivm kleine behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege prive omstandigheden heb ik een laptop nodig.
En het moet er 1 zijn die ik kan gebruiken als desktopvervanging.
Hij is dus puur voor in huis, nou ja meer een kamer ):

Ik heb de voorkeur voor asus en heb max 1000 euro te besteden.

Ik hoop op een snelle reactie, omdat ik momenteel alles snel moet regelen.

Ik zal het forum vaak checken, en als er meer vragen zijn dan hoop ik snel te kunnen reageren.

Alvast hartelijk bedankt.

Francoise

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zonder specifieke wensen/eisen (wat doe je op die desktop die je moet vervangen?) zal elke laptop, zeker voor dat budget, prima voldoen. Dus kies maar (gesorteerd op schermgrootte, aangezien je waarschijnlijk een groter scherm wilt als mobiliteit niet zo belangrijk is en je geen externe monitor gaat neerzetten).

[ Voor 48% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-07-2012 18:51 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
het is voor mijn werk, word excell etc, en het is van belang dat ik goed geluid en beeld heb.

Mijn voorkeur gaat dus naar een groot goed scherm.

Ik kan me voorstellen dat dit nog steeds te weinig info is, dus ik vraag alsjeblieft meer..

Ik weet erg weinig van computers, maar moet voor dinsdag er 1 kopen.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Office-toepassingen gaan op elke willekeurige laptop prima draaien, daar heb je geen laptop van 1000 euro voor nodig.

Echt goed geluid is altijd lastig bij laptops: je kunt nu eenmaal geen knappe drivers en goede subwoofer kwijt in zo'n kleine kast. Een paar losse 2.0 of 2.1 boxjes aansluiten zal vrijwel altijd al veel beter geluid geven. Maar hoe goed moet het zijn? M.a.w. waar ga je die geluidsmogelijkheden voor gebruiken?

Verder: wat versta je onder "goed beeld"? Er zijn weinig laptops meer met slechte schermen, maar kleurechtheid (bijv. bij fotobewerking) kan een issue zijn. Dus opnieuw: waar ga je het voor gebruiken?

Kijk anders eens in de lijst die ik net postte. Er zitten een paar laptops bij met reviews en van andere kun je op internet reviews opzoeken (let ook op de levertijden van de shops die ze verkopen als je hem voor dinsdag moet hebben).

[ Voor 23% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-07-2012 19:01 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Desktop vervanger, dus 15.6", 16" of 17". Zoek er eentje met een 1920x1080 of 1920x1200 scherm. Core i5, 8GB geheugen ... dan heb je wel de basis denk ik zo.

https://discord.com/invite/tweakers

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Of gebruik het "Desktop replacement" filter in de PriceWatch.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb gekeken.
En deze kwam er uit vanwege wat ik vond op de asus site

http://www.asus.nl/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N76VM/

Of trap ik nu in het verkoop praatje

http://tweakers.net/price...sus-n76vm-v2g-t1023v.html

Of heeft iemand een andere optie. Ik vind het erg moeilijk.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:26:
Oke ik heb gekeken.
En deze kwam er uit vanwege wat ik vond op de asus site

http://www.asus.nl/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N76VM/

Of trap ik nu in het verkoop praatje

http://tweakers.net/price...sus-n76vm-v2g-t1023v.html

Of heeft iemand een andere optie. Ik vind het erg moeilijk.
heb er nog 2 bij gevonden.

http://tweakers.net/price...56vm-s4032v.html#tab:info

en

http://tweakers.net/price...-v2g-t1024v.html#tab:info

Nu heb ik dus 3 keuzes. Zit ik op het goede spoor, of moet ik naar iets anders kijken.

Raak wel een beetje de weg kwijt. Klopt het dat de verschillen bij deze 3 zeer klein zijn.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Lijken me allemaal prima keuzes.

Het belangrijkste verschil is natuurlijk de schermgrootte: de twee N76VM machines hebben een 17.3" scherm, de N56VM heeft een 15.6" scherm. Deze laatste machine is overigens pas nog besproken hier op het forum.

Het verschil tussen de N76VM-T1023V en de -T1204V is 6GB vs 8GB geheugen en 500GB@5400rpm vs 750GB@7200rpm harddisk. Dat geheugen ga je denk ik niet merken voor jouw toepassingen, maar meer geheugen is altijd goed. Of dit i.c.m. een grotere en snellere harddisk je 110 euro waard is, moet je voor jezelf maar uitmaken :)

De N56VM-S4032V is verder qua specs gelijk aan de N76VM-T1024V, op het scherm na. Qua prijs zit ie precies tussen de twee andere in. Tenzij je draagbaarheid/iets handzamer formaat toch nog belangrijk vindt, zou ik voor een 17" scherm gaan.

Overigens is er voor meer informatie ook nog Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic hier op GoT.

Maar ook zonder dat in z'n geheel door te lezen, durf ik wel te voorspellen dat je met elk van deze machines gegarandeerd* uitstekend uit de voeten kunt de komende jaren.

(*) tenzij je eisen sterk veranderen, natuurlijk ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-07-2012 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt. Ben net wakker en lag de hele nacht te draaien.
Je post stelt me gerust.

Maar dit zijn de vragen waar ik vannacht over lag te woelen.

Is het geluid van B&O nu echt veel beter, dat ik voor deze serie kies, en is het verschil tussen I5 en I7 het geld waard.

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Als je €1000 uit wil geven dan zou ik voor die N76 t1024 gaan. Voor het merendeel van de toepassingen die je aangeeft is een i7 niet nodig. Wat je van het geluid vind is heel erg afhankelijk van jou. Ga naar een computerzaak en ga luisteren en/of lees het ervaringen topic. Ik denk niet dat je een verkeerde aankoop doet welke asus je ook kiest die je hier noemt.

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik me blindstaren op de asus, of is er een ander model van een ander merk, waar ik naar kan kijken,.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Er zijn heel veel modellen van andere merken die ook zouden kunnen, maar als je je prettig voelt bij Asus, zou ik daarvoor gaan. Het merk staat goed bekend, dus tenzij je over een bepaald type heel veel negatieve berichten leest, zie ik geen reden om voor een ander merk te kiezen. De specs zullen bij andere merken niet veel afwijken.

Qua geluid: in de twee reviews van de N56VM hier op Tweakers komt geluid als positief punt naar voren. Dit zal altijd zijn "voor laptopbegrippen": je kunt geen bioscoopervaring verwachten uit zo'n kleine platte kast. Dus ben je gebonden aan wat de laptop zelf kan produceren, dan lijkt dit een prima keus. Wil je meer, dan zet je er een 2.0 of 2.1 setje boxen bij of je sluit het apparaat aan op een echte versterker/receiver (indien aanwezig).

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-07-2012 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/price...n0017s12%29.html#tab:info

Toch nog even verder gekeken en liep tegen deze van dell aan.

Of kan ik toch beter voor onderstaande kiezen

Verwijderd

Je kan de inspiron 17R SE voor ~€804 krijgen met wat kortingsbon truuks:
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Behalve deze 2 laptops ken ik er geen die interessant zouden zijn voor jouw budget. In a nutshell, de asus is steviger, betere speakers, langere garantietermijn, clickpad. En de inspiron heeft een betere grafische kaart en is goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het gaat de asus worden.

Verwijderd

Topicstarter
Het zoeken kan opnieuw gaan beginnen. Heb nog maar 750 euro te besteden ):

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:33:
Het zoeken kan opnieuw gaan beginnen. Heb nog maar 750 euro te besteden ):
pricewatch: Asus A75VM-TY087V

-Groot scherm + nette resolutie voor wat jij wilt
-Nieuw model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
-Precies binnen het budget
-Snelle processor + genoeg geheugen
-Merk, aangezien je een voorkeur voor Asus hebt
-USB3, voor snelle backup op een externe harde schijf

En nog een goedkoper alternatief welke ook prima voldoet voor office werkzaamheden:

pricewatch: Asus K73TK-TY005V

-Groot scherm + nette resolutie voor wat jij wilt
-Ouder model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
-250 euro onder budget
-Minder snelle processor en minder geheugen. Voldoet wel voor jouw werkzaamheden.
-Merk, aangezien je een voorkeur voor Asus hebt
-USB3, voor snelle backup op een externe harde schijf

En voor het geluid zou je kunnen kijken naar een extern setje (2.0 omdat je ruimte nogal beperkt is begrijp ik). De speakers van een laptop zullen het nooit halen bij een externe set. Een goede keus is dan bijvoorbeeld:
pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II

[ Voor 63% gewijzigd door Luit op 16-07-2012 21:51 . Reden: Alternatief toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Luit schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
[...]

+Groot scherm + nette resolutie voor wat jij wilt
+Nieuw model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
+Precies binnen het budget
+Snelle processor + genoeg geheugen
+Merk, aangezien je een voorkeur voor Asus hebt
+USB3, voor snelle backup op een externe harde schijf

En nog een goedkoper alternatief welke ook prima voldoet voor office werkzaamheden:

+Ouder model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
+250 euro onder budget
+Minder snelle processor en minder geheugen. Voldoet wel voor jouw werkzaamheden.

En voor het geluid zou je kunnen kijken naar een extern setje (2.0 omdat je ruimte nogal beperkt is begrijp ik). De speakers van een laptop zullen het nooit halen bij een externe set. Een goede keus is dan bijvoorbeeld:
Thx.

Ga er zo 1 bestellen, en ik denk de A75

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Luit schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
[...]

+Nieuw model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
+Precies binnen het budget
+Snelle processor + genoeg geheugen

+Ouder model, goed verkrijgbaar (vandaag bestellen, waarschijnlijk morgen in huis)
+250 euro onder budget
+Minder snelle processor en minder geheugen. Voldoet wel voor jouw werkzaamheden.

Sorry hoor, maar wat is er goed aan een crappy 900P TN scherm voor 17"?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:26:
[...]
Sorry hoor, maar wat is er goed aan een crappy 900P TN scherm voor 17"?
Nuttige bijdrage. Voor een 17" scherm is 900p een prima resolutie. Natuurlijk is een 1080p scherm te prefereren maar als je even een minuut de tijd had genomen om dit topic door te lezen had je gezien dat er een budget gegeven is. Dit samen met het feit dat het een desktopvervanger moet zijn zorgt ervoor dat er de keus vrij beperkt is. Deze 16" van Sony was een optie pricewatch: Sony Vaio VPCF24N1E maar dan prefereer ik (en de TS) toch de Asus.

[edit] Dell heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ik dacht dat daar vrijwel altijd een lange levertijd aan verbonden zit. Ik begreep uit het verhaal van de TS dat er haast achter zit. Maar misschien is dit niet terecht?
Ook het feit dat ik plusjes als lijstpunten gebruikt hebt betekent niet dat het allemaal positieve punten zijn. Het was meer bedoeld als opmerkingen bij de gekozen laptop. Ik blijf er wel bij dat beide laptops (en de schermen) van Asus prima voldoen.

[ Voor 25% gewijzigd door Luit op 16-07-2012 21:50 ]

Verwijderd

Voor €723 heb je de inspiron 17R SE met i5 en 1080p scherm. Dat kan gewoon binnen dit budget.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:49:
Voor €723 heb je de inspiron 17R SE met i5 en 1080p scherm. Dat kan gewoon binnen dit budget.
Dit dus... x2

De Sony F serie is heel erg groot en omslachtig vanwege zijn absurde vormgeving. vind ikzelf een afrader omdat ook de koeling behoorlijk matig is. (Word erg warm en maakt vee geluid is een veel voorkomende klacht van de gebruikers ervan). Daarnaast is de F serie ook foeilelijk.. :p

En het budget van 750 of 1000 euro is er wel zeker iets te vinden dat daadwerkelijk een "goed" schermpaneel omvat.
Het was meer een comment van waarom je het scherm als goed punt had geplaatst. Want dat is namelijk eerder juist een reden om het NIET te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Vinand op 16-07-2012 21:12 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.

Deze is het toch geworden.

Maar ik heb nu een vraag.

Windows 8 komt binnenkort uit volgens mij, en dan zou een touchscreen voor je laptop handig zijn.

Klopt dit of is dit overdreven.

Mijn buurvrouw hoorde ik hier over, dus ik vraag dit voor haar.

Anders koopt ze waarschijnlijk dezelfde als die ik heb aangeschaft.
En verwachten jullie dat de prijzen nog gaan zakken in september, dat gaf ze ook aan.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
touchscreen op laptop is een leuke gimmick maar het scherm raakt vettig, je armen worden snel moe, ik persoonlijk vind dat je buurvrouw lekker windows 7 moet blijven gebruiken, naar mijn mening is Win 8 echt iets voor tablets, het is jammer dat MS dingen forceert

ja, daag.

Pagina: 1