Instellingen van programma's backuppen en restoren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst heb ik ergens iets gelezen over een programma die de instellingen van de geinstalleerde programma's kan backuppen zodat je ze later (bij bijv. een herinstallatie van Windows of het desbetreffende programma) kunt herstellen.

Ik heb me al rot gezocht op Google en wat soortgelijke apps gevonden, nl. Software Settings Backup Tool en Reinstalwiz. Ze gebruiken hetzelfde principe als het programma dat ik zoek maar zijn erg summier in gebruik en ondersteunen maar weinig apps om te kunnen backuppen.

Wie kent nog een paar soortgelijke programma's die hierop lijken?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Easy Transfer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik gebruik SaveGameBackup. Gewoon zelf voor applicaties regels maken en klaar. Volgens mij kun je er echter geen registersleutels mee backuppen, dat is misschien wel iets dat je wilt.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Niet echt wat ik bedoel. Heb het toch uitgeprobeerd. Het enige programma waarvan het de instellingen (bij mij althans) kan backuppen is Google Picasa. Het maakt ook een backup van allerlei andere meuk
DeTeraarist schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:23:
Ik gebruik SaveGameBackup. Gewoon zelf voor applicaties regels maken en klaar. Volgens mij kun je er echter geen registersleutels mee backuppen, dat is misschien wel iets dat je wilt.
Bedankt maar het maken van custom entries gaat iets teveel tijd kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YoG schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:47:
[...]

Niet echt wat ik bedoel. Heb het toch uitgeprobeerd. Het enige programma waarvan het de instellingen (bij mij althans) kan backuppen is Google Picasa. Het maakt ook een backup van allerlei andere meuk
Dat klopt.
WET maakt een backup van al je usersettings, AppData en wat je zelf markeert als mee te nemen aan files*.
voor 95% van de zaken is dat onderhand afdoende, waaronder Office settings & data, VS2008, FireFox en andere zaken naar keus.
Ik doe nog wel eens een OS reload voor tests met Deployment toolkits en dan is dit een snelle manier om na een reinstall weer in de lucht te zijn.

Als je echt alleen maar naar een HKLM hive zoekt voor afzonderlijke apps dan is het minder geschikt.

*als je weet welke data je mee wil nemen is dat echt zo gepiept.

Een beetje goede Windows app gebruikt HKey_Current_user en/of userspecifieke Appdata folders om die userspecifieke settings op te slaan zodat ook bij een reinstall van de app je gebruikelijke settings blijven werken.
Hoort nu eenmaal bij een OS wat meerdere userprofiles ondersteunt, dus zo gek is WET niet eens - het kan dus ook nog alle users & settings neenemen op een PC

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2012 19:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Sorry voor de late reaktie. Bedankt voor je reply.
Ik heb inmiddels een backup gemaakt met WET. Je bent wel even bezig met vinkjes uitzetten.

Zoals je al suggereert in je edit: kan ik de volgende keer gewoon de Appdata en HKey_Current_User handmatig backuppen en restoren?
Sommige apps zetten hun config toch ook in de All Users map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan natuurlijk per applicatie verschillen, dus ja, die opties heb je.

Pagina: 1