Omschrijving
Voor een werkopdracht probeer ik niet-lineaire regressie analyse toe te passen op data, met gebruik van Excel. Ik ben op zoek naar bepaalde ratio's, en daarvoor wil ik statistische bewerkingen uitvoeren. Het probleem kun je je als volgt voorstellen: ik heb objecten met de eigenschappen gewicht, functie en een aantal productiekenmerken (snelheid, capaciteit). Ik wil de ratio tussen gewicht en de productiekenmerken vinden, om daarmee voorspellingen te doen over nieuw te ontwerpen objecten met bekende eigenschappen, maar nog geen gewicht.Probleem
De Excel Solver loopt elke keer vast in een lokale extreme, en dat belemmert m'n analyse. Daarom wil ik een algoritme in Excel aan de praat krijgen, of zoek ik een mooie/simpele/betaalbare Add-in.Oplossingen
- Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een gratis of betaalbare Add-in. Dit is mij nog niet gelukt; heb ik iets over het hoofd gezien?
- Ik probeer dit algoritme aan de praat te krijgen: klik. Tot mijn grote spijt lukt het me nog niet, en wellicht komt het door mijn beperkte VBE ervaring. Ik heb beide genoemde Modules toegevoegd aan mijn werkblad, maar als ik in de lijst met macro's kijk komt deze niet langs. Kan iemand me de stappen laten zien die nodig zijn om dit algoritme aan de praat te krijgen?
PS: eerste topic hier, laat me aub. even weten of deze TS voldoet