Ook dwars door gewapend betonnen vloer?
Daar zie je trouwens ook verschil tussen, collega van me in Leeuwarden heeft een betonnen eengezinswoning maar heeft op een of andere manier op zolder nog 30Mb/s over en op 1e verdieping makkelijk 55Mb/s. Maar hij is de uitzondering, ik heb ook meegemaakt dat zelfs direct buiten de meterkast niet meer dan 20Mb/s haalbaar was en je in de woonkamer (zelfde verdieping als AP, maar om de hoek, dus achter twee muren) moeite hebt om überhaupt verbinding te maken en als dat al lukte je onder de 5Mb/s zat.
In houten huizen valt het allemaal mee, ik woon in een jaren '30 appartement met zolderkamer, alles hout binnen, alleen buitenmuren van baksteen. In de slaapkamer (verst weg van AP) haal ik met gemak 60Mb/s, op zolder ook en in de woonkamer tot 90Mb/s afhankelijk van orientatie. Dat is trouwens wel 5GHz allemaal, op 2.4GHz kun je die getallen door twee delen. Maar goed, 5GHz gaat echt niet door beton.
marcop23 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:22:
En behalve de uitleg die hierboven staat:
Een bit is aan of uit, oftewel, high of low, 1 of 0, enz. Een halve bit bestaat niet. En dus bestaat een millibit ook niet. Als er mbps staat, ga uit dat de m een hoofletter moet zijn. Het is gewoon een slordige fout.
Een millibit bestaat niet, maar doorvoersnelheden van millibit per seconden zijn wel mogelijk op moment dat het meer dan één seconde duurt om een bit te versturen. Als je 100mb/s verstuurt betekent het dus dat je eens per tien seconde een bit hebt.
Dit soort snelheden bestaan trouwens echt, onder andere bij communicatiesystemen op zeer lage frequentie voor nucleaire onderzeeers.