• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Afgelopen week heb ik op tweakers v&a een Asus P5Q-E gekocht. Vandaag wou ik het moederbord testen, daartoe heb ik een Q6600 + zalman koeler op het moederbord geplaatst, 1 Corsair valueselect geheugen module en een Ati X1950 videokaart. Dit alles wordt door stroom voorzien van een Antec NeoHe 500 W voeding.

Nu heb ik het probleem dat het 'systeem' op deze manier niet opstart. De ventilator van de processorkoeler draait wel, maar verder gebeurd er niets. Dit laatste houdt in dat er geen beeld op de monitor komt en ook geen piep uit de luidspreker.

Nu heb ik het geheugen en de videokaart al verwijderd, maar nog steeds komt er geen piep uit de luidspreker.

De processor, het geheugen, de videokaart komen uit werkende systemen dus lijkt het mij vreemd dat in een van deze onderdelen het probleem zit.

Kan iemand hier mij helpen met dit probleem?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je zowel de 8 pin 12v als 24 pin 12v power aangesloten?

• b.k.dijkstra
Ja die heb ik allebei aangesloten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Probeer eens een CMOS reset (via jumper, of batterijtje er paar min uit).
Kan namelijk zijn dat ie nog probeert de settings te laden van de vorige eigenaar en dat ie dan verder niks doet.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Heb je het systeem ook al een keer geprobeerd te booten buiten de kast? Het kan zijn dat het moederbord niet goed geïsoleerd staat.
Gaan er verder nog lampjes branden op het mobo? En probeer de CMOS inderdaad te resetten.

• b.k.dijkstra
Ik heb het moederbord al op een stuk dik karton gemonteerd op 4 spacers en nog niet in een kast. Voor zover ik nu heb gezien branden alleen de onboard power- en resetknop. Hier zal ik morgen echter nog beter naar kijken.
Sowieso zal ik de cmos resetten.

• b.k.dijkstra
Ik heb een cmos reset gedaan en het systeem deed het daarna nog niet. Daarop heb ik alles weer van het bord gehaald. Bij een nadere inspectie van de socket bleek dat er een pinnetje verbogen was. Na het terug drukken van dit pinnetje, het opnieuw installeren van alle onderdelen en het starten van het systeem kreeg ik gelukkig beeld.

Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mooi dat je even meld wat het was.
Pagina: 1