• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik heb dus een Kodak Easyshare PlaySport leuk ding maar op fiets monteren is een probleem binnenkort wil ik even flink mountainbiken door de bossen dus is het wel handig om hem op mijn fiets te monteren.

Ik zie alleen op Amazone officieel fiets mount.Iemand suggesties ?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het formaat vind ik nogal onhandig om op je fiets te monteren.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1270625636.jpeg
Misschien zelf iets maken van een iPhone armband oid?
klik

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:34

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Nou via statiefje op de stuur ;)

http://farm4.staticflickr...784_a888f35451_z.jpg?zz=1
zoiets

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 08:54

Galois

1811 - 1832

Ik heb dezelfde camera. Ook gekocht voor oa. mtb'en en heb deze mount gekocht: http://www.dealextreme.co...cycle-blue-48347?item=162

Prima mount, maar de camera is te 'onrustig' om een fijn beeld te hebben.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

If you can't fix it with duct tape

You are not using enough duct tape ;-)

Nee, even serieus. Persoonlijk denk ik niet dat het lekker gaat filmen als je het op je fiets zelf monteert.
Je fiets krijgt veel meer klappen te verduren dan dat je lichaam daadwerkelijk opvangt.
30 seconden googlen geeft me dit : linkje :)

I make things.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zoals ik eerder poste, heb ik deze camera ook. Net even een filmpje gemonteerd waarop te zien is hoe de camera trilt (zowel op het stuur (eerste 2 min van deze film) als op mijn helm (laatste 2 min van deze film)).

In mijn ogen is deze camera hier niet geschikt voor (ook al bezit hij een stabilisatie functie). Hij trilt veel te veel. Vriend van mij heeft een (*merk vergeten: dure*) en dat kijkt wel een stuk rustiger.

Maar hij is dus gemonteerd met die mount van dealextreme, daar is verder niets mis mee. Erg flexibele mount.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• vandijk
Wow. die beeldstabilisatie geeft wel een heel 'bijzonder' effect. Rolling shutter on random steroids. Bij subtiele bewegingen lijken de bomen boven en aan de zijkant van het beeld behoorlijk te verspringen/golven. Misschien levert het een betere kwaliteit op met stabilisatie uit.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 11:00
Volgens mij is dat stabilisatie van youtube.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Snuurtje schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:05:
Volgens mij is dat stabilisatie van youtube.
Ja, dat is inderdaad de stabilisatie van Youtube... hahaha. Kijken of ik 'm uit kan zetten :(

EDIT: (het bijschrift/titel zag er ook een beetje spacy uit :), maar de youtube stabilisatie is uit hoor... niet dat het er beter op geworden is, wel realistischer!)

[ Voor 26% gewijzigd door Galois op 19-07-2012 14:22 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 08:16
Volgens mij is inderdaad op je hoofd monteren het beste qua trillingen. Dit is ook POV dus erg fijn voor het kijkersgevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 19-07-2012 14:59 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Galois

Galois

1811 - 1832

Makkelijk schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:59:
Volgens mij is inderdaad op je hoofd monteren het beste qua trillingen. Dit is ook POV dus erg fijn voor het kijkersgevoel.
Met deze camera zijn beide in mijn ogen echt onbruikbaar. Dit filmpje is niet te kijken, je wordt er bijna duizelijk van door er naar te kijken!

• vandijk
Je kan ook een borst harnas proberen. Wel de stabilisatie van je lichaam, maar niet de beweging als je je hoofd draait.

Nog een alternatief: een shock mount voor je camera maken. De camera hangt dan mbv postbode elastieken in een beugel. Door zijn eigen massa en de vering van de elastieken stabiliseert de camera zichzelf.

Helaas geen info over de oplossing, maar het resultaat oogt wel ok. YouTube: Shock mount camera test ride

[ Voor 66% gewijzigd door vandijk op 19-07-2012 16:12 ]

Verwijderd

Prima beeldstabilisatie op mijn hondaatje. Met een gebeunhaasde beugel.
YouTube: hondadag 2011 part 1 720p

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 02:07:
Prima beeldstabilisatie op mijn hondaatje. Met een gebeunhaasde beugel.
YouTube: hondadag 2011 part 1 720p
Ook met de PlaySport gemaakt? Maar op asfalt trilt het natuurlijk altijd minder dan off road zoals met de mountainbike...

Verwijderd

Al de filmpjes op mijn gebruikersnaam zijn met de playsport gemaakt. Met de slee van de berg af bij -10 gr vergde ook behoorlijk wat van de beeld stabilisator. Ik ben er behoorlijk tevreden over. Er is al een keer per ongeluk een klepje onder water in zee opengegaan. Daarna ff in de zon gelegd en zowaar deed tie het nog gewoon. Alleen zou ik graag 1080p willen ipv 720p, voor de rest goed apparaatje voor weinig.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/826/img1065u.jpg/

Het lukt me niet om een fotootje te plaatsen van mijn bike-mount

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 16:53 ]

Pagina: 1