Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobus22
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
Eind deze zomer ga ik Civiele Techniek studeren aan de HAN in Arnhem. Zelf heb ik al een krachtige desktop PC thuis, maar ik zal ook een laptop nodig hebben om mee te nemen. Dus ik zocht een kleine maar toch sterke laptop.

Mijn vraag is nu of een HP Envy 4, of een ultrabook in het algemeen, een goede keus is voor de Hoge School?
Voldoet zo'n laptop aan alles wat ik op de Hoge School nodig heb?
Volgens de website van de HAN voldoet hij in principe, op een CD/DVD speler na. Is deze zo belangrijk?
Als een Ultrabook geschikt is, zal ik dan wel kiezen voor een HP Envy 4? Zijn er betere opties voor onder de 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 13:09
De Asus Zenbook is ook zeker geen gekke optie, heeft een mooie 128GB SSD, die 32GB in de Envy 4 is wel krap (Windows only)

*zie gerelateerde producten

[ Voor 11% gewijzigd door Selmer op 14-07-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Jacobus22 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:44:
Eind deze zomer ga ik Civiele Techniek studeren aan de HAN in Arnhem. Zelf heb ik al een krachtige desktop PC thuis, maar ik zal ook een laptop nodig hebben om mee te nemen. Dus ik zocht een kleine maar toch sterke laptop.

Mijn vraag is nu of een HP Envy 4, of een ultrabook in het algemeen, een goede keus is voor de Hoge School?
Voldoet zo'n laptop aan alles wat ik op de Hoge School nodig heb?
Volgens de website van de HAN voldoet hij in principe, op een CD/DVD speler na. Is deze zo belangrijk?
Als een Ultrabook geschikt is, zal ik dan wel kiezen voor een HP Envy 4? Zijn er betere opties voor onder de 1000 euro?
Als je een sterke laptop zoekt, dan is een ultrabook over het algemeen gewoon een shit keuze.
Een full voltage processor is namelijk ruim 50/60% sterker dan een ULV processor die gebruikt word in een ultrabook. Ultrabook is niks meer/minder dan een marketing term.

Als je performance zoekt en toch redelijk portable wilt blijven: dan is de Vaio S13 de enige sterke keuze die je kunt maken. De i5 daarin is al veel krachtiger dan de i7 in elke willekeurige ultrabook. (laat staan als je bijvoorbeeld de i7 processor selecteert). Daarnaast heb je ook nog toegang tot je RAM en HDD om deze handmatig te configureren, oftewel de laptop is veel meer modulair). En daarnaast heeft deze ondanks zijn lage gewicht alsnog een cd/dvd drive.

Nu kun je zelfs omdat je student bent, de sony studentenstore bezoeken en nog extra 10/7% korting erover gooien. Dan ben je helemaal klaar voor een prijs onder de 1000 euro...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04 13:27
bartpostma schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:04:
De Asus Zenbook is ook zeker geen gekke optie, heeft een mooie 128GB SSD, die 32GB in de Envy 4 is wel krap (Windows only)

*zie gerelateerde producten
Bart, de 32GB SSD in de Envy 4 is geen volwaardige SSD, maar een SSD die voor caching wordt gebruikt. Het OS staat gewoon op de HDD. Misschien is dit nog wel een voordeel, gezien de vele problemen met controllers van SSD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04 13:27
De vraag wat een geschikte laptop is, hangt geheel van je eigen wensen af. Een mooie ultrabook is ideaal om lekker de blits mee te maken en is wat minder gesjouw. Zo'n kleine laptop heeft echter ook een klein scherm en meestal een lagere resolutie. Als je voor je opleiding steeds met programma's werkt waarbij veel informatie op je scherm getoont moet worden, krijg je snel spijt van een scherm met te lage resolutie. En wanneer je een glimmend scherm met een lage lichtsterkte hebt, zie je niets als je bij een raam zit.

Ik kan me goed voorstellen dat je een laptop wilt die snel opstart. Je wilt dan graag een laptop die met een SSD is uitgerust. Verder kun je je afvragen of je misschien een cd/dvd drive nodig hebt (lijkt me idd sterk). Hoe lang dient de accu mee te gaan? en zo kun je zelf nog wel wat bedenken. Wat ook vaak wordt onderschat is of de bediening wel prettig is. Overigens is het bij langdurig werken met een laptop wel handig om er een losse (laptop)muis bij aan te schaffen.

Ik heb zelf inmiddels een week mogen spelen met de Envy 4 en vind hem zijn prijs wel waard, zie mijn review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Mijn stem onder de prijs van de zenbook gaat nog altijd uit naar de V131:
Anoniem: 303530 in 'reviews: HP Envy 4: een betaalbare ultrabook'

Er is gewoon helemaal niets te krijgen tussen de V131 en de zenbook wat zijn prijs kan rechtvaardigen. Behalve misschien de sony S13.
Pagina: 1