Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel wifi 4965agn i.c.m. windows 7 x64 drivers

Pagina: 1
Acties:

• Shallwepower
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-10 23:16
Om een oude dell wat beter ontvangst te geven in huis heb ik een nieuwe netwerkadapter aangeschaft.
De laptop is een dell latitude D531 en de netwerkadapter is een intel 4965agn.

Volgens de intelsite zijn er voor windows 7 geen drivers beschikbaar. De drivers van windows vista 64bit willen niet installeren omdat het niet het juiste besturingssysteem is.
Toch zie ik voldoende mensen die het wel werkend hebben op windows 7.
Na een dagje googelen wel heb ik hier en daar wat drivers gevonden die zouden moeten werken.
Uiteindelijk verdween inderdaad het gele uitroeptekentje bij apparaatbeheer bij de netwerkadapter.
Echter, de adapter stond uitgeschakeld.
Wanneer ik de adapter inschakel bevriest de laptop en wordt na een paar seconden het scherm zwart en kan ik niks meer.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en weet de oplossing. Ik hoor het graag!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe kom je er bij dat er geen Windows 7 64 bit drivers zijn voor de 4965AGN kaart?
http://downloadcenter.int...LineId=1784&FamilyId=1783

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Shallwepower
Dat vraag ik me nu eerlijk gezegd ook af. Maar het wil nog niet werken. De driver blijft op v12.4.1.4. Zowel als windows zelf zoekt als dat ik deze verwijder en de update van de intelsite draai.

Overigens zit er een ati x1200 grafische kaart in en is de rest ook amd dus ik snap niet hoe een intel driver problemen kan geven.

De driver wordt opgepakt uit system32/drivers/netw5v64.sys.
Is er misschien iets van een manier om hier een ander bestand neer te zetten die voor de v15.1.1 staat?

• Shallwepower
Bij de nieuwste drivers staat:

Additional notes:
The driver version of the following products will not update. The Intel PROSet/Wireless WiFi Software version will be updated.

Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN
Intel® WiFi/WiMAX Link 5350
Intel® WiFi Link 5100 AGN
Intel® WiFi Link 5300 AGN

Vandaar dat ik dat dacht. Maar met oudere versies waar de adapter wel volledig wordt ondersteund werkt het ook niet. Scherm wordt zwart en dan moet ik hem opnieuw opstarten. De testprogramma's van intel geven ook aan"niet ingeschakeld of geïnstalleerd" en in netwerkcentrum wordt de adapter niet weergegeven.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke wifi kaart had je eerst? Was dat een Broadcom of andere, non-Intel merk? Dan heb je daar je probleem. De kaart die je nu hebt is voor het Centrino platform en werkt vziw het beste met een Centrino CPU. En dat is Intel only. Je zou denken, een wifi kaart is een wifi kaart, wat kan er nou verkeerd mee gaan, bij een PC is het ook geen probleem? Maar met laptops is het net ietsjes anders.

Heb je dus al gezocht op de compatibiliteit tussen je wifi kaart en rest van de hardware? Doet een Linux live CD bijvoorbeeld het wel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Shallwepower
Er zat inderdaad een Broadcomkaart in. Oud dell 802.11G kaartje.
Ik probeerde nu een clean install met dit kaartje erin, en op het eind van de installatie"windows installatie voltooien" liep de installatie vast. Dus dit betekent inderdaad een compatibiliteitsprobleem.
Hoe valt te controleren of dit kaartje compatible is met een bepaald systeem?
Voor deze laptop zal ik dus een broadcom dual band kaartje moeten kopen als ik dual band wil?
Pagina: 1