HDD uit DELL reboot loop in een HP machine

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een HDD die ik heb gecloned naar een andere HDD met Acronis.

Deze heb ik getest met een andere DELL PC en dan word de HDD gewoon geboot.

Als ik deze stop in de HP dan reboot het steeds bij de windows 7 splash screen.

Ik ging er van uit dat dit wel zou moeten maar mis ik iets? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast Bedankt.

Ondertussen doe ik een CHKDSK

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 16:06
probeer veilige modus, en dan alle HP drivers installeren

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Emrulez
Tens schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:11:
probeer veilige modus, en dan alle HP drivers installeren
Ook met veilige modus word er gereboot.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met F8 automatisch herstarten uitzetten voordat je het splashscreen ziet. Dan kan je zien welke BSOD je krijgt. Waarschijnlijk 0x07B aka INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Dan heb je waarschijnlijk de SATA controller in verschillendes modes geconfigureerd.

https://discord.com/invite/tweakers

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Zit er niet "toevallig" een verborgen recovery partitie op die Dell schijf die dwarsligt?
Is achter te komen door even een partitie-editor (partition magic oid) te openen en indien aanwezig: wissen natuurlijk.

/Edit: wacht even: je cloont dus een schijf uit een Dell machine, aan je uitleg te horen de opstartschijf.
Vervolgens doe je die in een ander Dell systeem (toevallig precies dezelfde als die andere Dell?) en dan werkt het.

Dat het in dit geval niet op een HP systeem werkt is natuurlijk niet zo gek: je cloont in dit geval ook de drivers van Dell hardware, daar weet dat HP systeem geen raad mee.
Als je echt netjes een schijf over wilt zetten formatteer je hem, plaatst hem in het HP systeem en installeert vanaf daar Windows 7. Trucs als wat je uitlegt gaan op den duur altijd ellende opleveren.

[ Voor 60% gewijzigd door SuBBaSS op 14-07-2012 14:26 ]

• Emrulez
redfoxert schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:20:
Met F8 automatisch herstarten uitzetten voordat je het splashscreen ziet. Dan kan je zien welke BSOD je krijgt. Waarschijnlijk 0x07B aka INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Dan heb je waarschijnlijk de SATA controller in verschillendes modes geconfigureerd.
Heb ik gedaan het is inderdaad het volgende: STOP: 0x0000007B (0x80786B50, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

in de BIOS staat SATA-emulatie op AHCI.
SuBBaSS schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:21:
Zit er niet "toevallig" een verborgen recovery partitie op die Dell schijf die dwarsligt?
Is achter te komen door even een partitie-editor (partition magic oid) te openen en indien aanwezig: wissen natuurlijk.
Dat zou best kunnen heb ik eigenlijk niet naar gekeken.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb even beter gelezen en mijn post hierboven aangepast.

• Emrulez
SuBBaSS schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:27:
Ik heb even beter gelezen en mijn post hierboven aangepast.
Heb net gekeken naar de HDD met GParted, NTFS van 149.05 GiB en unallocated van 2.15MiB

• redfoxert
  • Niet online
Emrulez schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:26:
[...]
in de BIOS staat SATA-emulatie op AHCI.
Op beide systemen? Is de hardware van de chipset dan wel hetzelfde van beide systemen ? Dus Dell vs HP. Als dat niet het geval is dan zal je geheid problemen blijven houden. Beter installeer je die HP machine gewoon opnieuw, ben je zeker dat het werkt.

Je probleem zit namelijk in de drivers van je storage controller ...

[ Voor 18% gewijzigd door redfoxert op 14-07-2012 14:38 ]

Verwijderd

Heeft je systeem meerdere SATA controllers toevallig? Als je vermoedt dat het aan de schijf kan liggen, kun je daar ook nog de SMART data van posten. Dit kun je doen met een Ubuntu livecd bijvoorbeeld.

• Emrulez
redfoxert schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:38:
[...]

Op beide systemen? Is de hardware van de chipset dan wel hetzelfde van beide systemen ? Dus Dell vs HP. Als dat niet het geval is dan zal je geheid problemen blijven houden. Beter installeer je die HP machine gewoon opnieuw, ben je zeker dat het werkt.
De HDD uit een DELL PC heb ik dus gecloned naar de HDD uit een HP. De HDD uit de HP werkt gewoon op weer een andere DELL PC maar alleen in de HP dus niet. de DELL hebben beide een pentium processor de HP een Core 2 DUO. Ik had gehoopt dat het zou werken

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 16:06
Emrulez schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Ook met veilige modus word er gereboot.
Dan denk ik dat je gewoon pech hebt, de Dell drivers zitten in de weg.
Meestal gaat zo'n actie (HDD met installatie overzetten op nieuw moederbord) niet goed.

Gewoon nieuwe installatie doen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Emrulez
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:39:
Heeft je systeem meerdere SATA controllers toevallig? Als je vermoedt dat het aan de schijf kan liggen, kun je daar ook nog de SMART data van posten. Dit kun je doen met een Ubuntu livecd bijvoorbeeld.
De HDD zou gewoon moeten werken. Er gaat maar 1 HDD in de HP dus ik ga ervan uit dat het ook maar een Controller is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 14:10

MsG

Forumzwerver

Probeer dit eens vanaf de computer waarvan je wil klonen te doen alvorens het klonen: http://www.sevenforums.co...ransfer-new-computer.html

Zo heb ik mijn systeem van een Core 2 Duo naar een heel ander systeem op i5 gekopiëerd zonder problemen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

En dat werkt helemaal naar behoren? Wel ideale tool voor TO!
Overigens wel belangrijk om die waarschuwingen daar goed te lezen: je kunt zo ook je geactiveerde W7 installatie vernachelen, dat is (gok ik) van toepassing op hem.
Warning
Using this method causes Windows 7 to lose all activation information, and it needs to be reactivated afterwards. If your Windows 7 is an OEM version, you might not be able to reactivate afterwards, at least not without phone activation option.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Emrulez schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:40:
de DELL hebben beide een pentium processor de HP een Core 2 DUO. Ik had gehoopt dat het zou werken
Het gaat niet om de processor, maar om de chipset en disk controllers.
Als er dus een andere ICH versie op zit kun je er niet zomaar vanuit gaan dat je de disk (gekloond of niet) op een andere chipset kan laten werken.

Is wel te doen met de hand, maar dan moet je van tevoren even wat hannesen (lees: msahci driver service op autostart zetten, en de hardwarespecifieke driver op disabled).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Emrulez
MsG schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:42:
Probeer dit eens vanaf de computer waarvan je wil klonen te doen alvorens het klonen: http://www.sevenforums.co...ransfer-new-computer.html

Zo heb ik mijn systeem van een Core 2 Duo naar een heel ander systeem op i5 gekopiëerd zonder problemen.
Helaas faalt SYSprep op de HP ik krijg system configuration failed please restart :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ram er dan een WinPE disk in en pas de IaStorV en msahci driverservices aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• redfoxert
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:48:
Ram er dan een WinPE disk in en pas de IaStorV en msahci driverservices aan.
Denk dat dat wat te hoog gegrepen is voor de TS aangezien hij al niet door lijkt te hebben dat het verschil in hardware een probleem kon opleveren ... no flame intended.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ach, je weet maar nooit.
Ik heb gekkere dingen zien gebeuren hier :)

• Emrulez
Ik ben uiteindelijk maar voor de makkelijkere oplossing gegaan heb de HDD in de andere DELL machine gestopt en draait het zonder problemen. Bij de volgende herinstallatie ga ik de HDD direct in de HP plaatsen en daar de nieuwe installatie maken.

Bedankt iedereen voor de hulp en tips ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat zal je niets helpen om een refrence image te maken van de HP, dit image zal ook niet gaan werken op de de Dell Pc's net als het image gemaakt op de Dell niet werkt op de HP. Wat je wel kunt proberen is, voordat je een image maakt eerst Sysprep te draaien en hierna het werkstation direct van een BootableCD/DVD of USB stick opstarten om het image te maken (Bijvoorbeeld een WINPE omgeving).

Ik zou zeggen zoek eens op termen als "Windows deployment - Sysprep", bijvoorbeeld hier op GoT of Google.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:27
Volgens mij heeft Acronis True Image ook de optie "Universal Restore". Volgens mij claimen ze zelf dat je de HDD dan in een willekeurige PC kunt drukken, en dat het werkt.

Zelf nooit geprobeerd, maar zag de optie voorbij komen tijdens het restoren van een image.
Pagina: 1