nvidia gts450 error code 3 tegerlijkertijd op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoi,
Ik heb een nvidia gts450 sinds een jaar ong, en zonet ging mn scherm ging ineens flikkeren, paarse en groene blokjes erop enz daarna viel het hele beeld weg en was het even later weer terug!!! Daarna kreeg ik te zien: error code 3, driver stopped. En toen hoorde ik dat mn vriendin gister precies hetzelfde had.. We hebben allebei onze kaarten op hetzelfde moment gekocht.. Heeft dit misschien iets met een windows update te maken, iets wat op dezelfde tijd kan gebeuren, of zijn nu echt ook allebeide videokaarten op hetzelfde moment stuk aan het gaan, zoals het ook met onze vorige nvidia kaarten gegaan is? Mijn vorige kaart was een 8800.. was bekend dat ie slechte soldeer had.. heeft de 450gts daar misschien ook last van?
Hebben er misschien ook andere mensen ineens nu last van dit probleem wat wij nu hebben?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Doet de kaart dit alleen in Windows of krijg je ook strepen en dergelijke tijdens het opstarten? (POST screen, of windows laadscherm)

Start je PC op, ga gewoon naar de BIOS, en laat hem even "pruttelen". Als je daar na een paar minuten ofzo geen gekke strepen krijgt is de kans groot dat het gewoon een software probleem is.
Eventueel een Linux live-cd gebruiken.

Uiteraard ook even kijken hoe warm de kaart word, kan namelijk ook oververhitting zijn (in Windows).

Een windows update (als die drivers update) kan soms wel eens voor vage problemen zorgen, omdat er dan een conflict komt met de al geinstalleerde software van de fabrikant (dit geval nVidia) zelf.