Steam offline mode, FM12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Hallo Tweakers, zit een tijdje zonder internet (overstap van provider, aansluitproblemen). Dus ben nu aangewezen op mobiel internet.

Ter vermaak speel ik wel eens FM12, hiervoor is steam benodigd. Als ik Steam opstart krijg ik een foutmelding (geen actieve internetverbinding) met de keuze nogmaals proberen of offline modus. Het maakt niet uit welke keuze ik maak, ik krijg altijd de foutmelding 'could not connect to steam', zelfs als ik op offline modus klik.

Steam is dus niet te starten en daarmee FM12 ook niet, terwijl FM12 wel offline te spelen zou moeten zijn! Zijn hier oPlossingen voor? Op google kon ik het antwoord niet vinden.

Update: Heb via tethering maar even Steam opgestart. Zolang ik de laptop niet afsluit en Steam actief blijft kan ik gewoon offline FM12 spelen. Mocht ik willen herstarten zal ik Steam even in offline modus moeten zetten. Ik kon op google geen oplossing vinden, ik denk dat die er ook niet is. Als je helemaal geen internetverbinding voor handen hebt heb je gewoon pech. Erg vervelend, voor mij een reden om FM13 in ieder geval gewoon lekker te downloaden ipv aan te schaffen, klote beperkingen.

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 14-07-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Steam offline mode is erg vaag.

Om het te kunnen gebruiken als je geen internet hebt. Moet je minstens 1 keer terwijl je wel internet hebt de optie Steam -> Go Offline... gebruiken. Daarna kun je als het goed is zonder te tetheren of iets dergelijks offline mode starten wanneer je geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je Steam opstart moet je je toch kunnen authenticeren met je Steam account? Dat lijkt mij hartstikke logisch. Hoe moet de Steam client anders weten welke games jij hebt gekocht?

Steam offline modus is volgens mij meer dat je geen gebruik maakt van Steam friends en zo. Dat betekent ook dat je dus je tethering uit kunt zetten nadat je Steam eenmaal (met internetverbinding) in offline modus hebt opgestart.
Erg vervelend, voor mij een reden om FM13 in ieder geval gewoon lekker te downloaden ipv aan te schaffen, klote beperkingen.
Wat een onzin. Je weet toch wat Steam is en hoe het werkt? Je moet nou eenmaal inloggen op je Steam account.

[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 15-07-2012 17:06 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Compizfox schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:02:
Als je Steam opstart moet je je toch kunnen authenticeren met je Steam account? Dat lijkt mij hartstikke logisch. Hoe moet de Steam client anders weten welke games jij hebt gekocht?

Steam offline modus is volgens mij meer dat je geen gebruik maakt van Steam friends en zo. Dat betekent ook dat je dus je tethering uit kunt zetten nadat je Steam eenmaal (met internetverbinding) in offline modus hebt opgestart.

[...]
Wat een onzin. Je weet toch wat Steam is en hoe het werkt? Je moet nou eenmaal inloggen op je Steam account.
Ik heb zelfs Steam kunnen starten in Offline mode zonder internet verbinding te hebben gehad (natuurlijk dat ik daarvoor al online was geweest met Steam op die account). En ik spreek uit eigen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Compizfox schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:02:
Als je Steam opstart moet je je toch kunnen authenticeren met je Steam account?
Daar is, na een eerste online authenticatie, geen verbinding met het Steam-netwerk voor nodig.
Hoe moet de Steam client anders weten welke games jij hebt gekocht?
Door het lokaal bij te houden in de Library.
Er is een verschil tussen inloggen op je Steam account en verbinding maken met het Steam-netwerk. Dat eerste kan offline en is in veel gevallen (zelfs als het gaat om games die ook nog Uplay e.d. vereisen) voldoende om games op te kunnen starten. Dat sommige games meer willen is een keuze van de maker/uitgever van die spellen.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 15-07-2012 17:49 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?