• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03 13:04

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Ik heb nog een iPhone 3g, waarschijnlijk tot de iPhone 5 uitkomt. Ik had me er al bij neergelegd dat ik geen iCloud contacten sync zou hebben: prima.

Maar op mijn Mac gaan sommige contacten wel in de cloud staan, en zodra dat gebeurd verdwijnen ze van mijn telefoon. Zelfs de optie Vervang gegevens van deze iPhone helpt niet, ik krijg de contacten er gewoon niet op.

Is hier een oplossing voor? Ik vindt het prima dat ik de contacten niet via iCloud binnen kan krijgen, maar bewerken op de Mac en dan je contacten kwijt raken is geen optie.

Update: Nieuwe contacten die ik aanmaak via het adresboek in Lion worden ook helemaal niet gesynchroniseerd met mijn telefoon.

[Voor 11% gewijzigd door TheAshcat op 14-07-2012 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
TheAshcat schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:04:
Ik heb nog een iPhone 3g, waarschijnlijk tot de iPhone 5 uitkomt. Ik had me er al bij neergelegd dat ik geen iCloud contacten sync zou hebben: prima.

Maar op mijn Mac gaan sommige contacten wel in de cloud staan, en zodra dat gebeurd verdwijnen ze van mijn telefoon. Zelfs de optie Vervang gegevens van deze iPhone helpt niet, ik krijg de contacten er gewoon niet op.

Is hier een oplossing voor? Ik vindt het prima dat ik de contacten niet via iCloud binnen kan krijgen, maar bewerken op de Mac en dan je contacten kwijt raken is geen optie.

Update: Nieuwe contacten die ik aanmaak via het adresboek in Lion worden ook helemaal niet gesynchroniseerd met mijn telefoon.
iCloud op een 3G werkt uitstekend, ik heb het namelijk ook werkend. Alleen gaat het niet via de geijkte weg maar via losse protocollen(imap, caldav, carddav).

Zie:
http://www.macfreak.nl/fo...one-3g-met-icloud-gelukt/

Ervaring leert dat je het beste vanuit OSX Lion de iCloud moet vullen(iCal en adresboek), succes :)

Kleine aanvulling
Deze server adressen op de iPhone 3G gebruik ik momenteel:
Contacten: p02-contacts.icloud.com
Agenda: p02-caldav.icloud.com

[Voor 6% gewijzigd door Miki op 15-07-2012 10:36]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Vreemd, ik krijg het maar niet werkend.

Eerst kon ik wel contact maken met de server maar update mijn contacten niet dus heb ik mijn iPhone hersteld als nieuw.

Nu herkent hij de server niet eens meer (p01-contacts.icloud.com, als ik 02 invulde de eerste keer switchte hij gelijk naar 01 dus die zal wel voor mij zijn).

Ik krijg de error Controle CardDAV-account mislukt.

Inmiddels heb ik het grootste deel van mijn contacten bewerkt via iCloud.com. Die ben ik nu allemaal kwijt op mijn iPhone! Syncen via iTunes helpt niets.

Update: Inmiddels ziet hij de server wel, maar geen sync ... :? dus ik kan nog niet bij m'n contacten.

[Voor 27% gewijzigd door TheAshcat op 15-07-2012 21:51]

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Inmiddels heb ik iCloud contacten uitgeschakeld op mijn Mac en na een reboot kan ik eindelijk alle contacten weer synchroniseren. Heel vreemd dat dit op deze manier moet.

iCloud inschakelen op de mac zorgt ervoor dat ik mijn contacten kwijt raak op mijn iPhone 3g.

Waardeloos.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
TheAshcat schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:28:
Inmiddels heb ik iCloud contacten uitgeschakeld op mijn Mac en na een reboot kan ik eindelijk alle contacten weer synchroniseren. Heel vreemd dat dit op deze manier moet.

iCloud inschakelen op de mac zorgt ervoor dat ik mijn contacten kwijt raak op mijn iPhone 3g.

Waardeloos.
Nee dat is niet waardeloos maar heel erg logisch :)

Zoals ik al aangaf kun je het beste je iPhone van data vullen vanuit je Mac. Dus contactgegevens importeren of met het handje overzetten in adresboek en dan pas alles instellen op je iPhone voor iCloud. Vervolgens synchroniseren en klaar, zo moeilijk is dat toch niet?

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee