Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan moederbord kortsluiting een opgeblazen PSU veroorzaken?

Pagina: 1
Acties:

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ik heb tweedehands een Zalman TNN500af gekocht waarvan zojuist de voeding is geexplodeerd. Waarschijnlijk was de voeding al niet helemaal in orde (lekte olie, maar ik dacht dat 't van de wieltjes was).

Heb een vrij minimale marge aangehouden met de schroeven van 't moederbord en hoe dicht deze op de kast stonden. Stel dat dit een kortsluiting heeft veroorzaakt, kan dit het gevolg hebben dat de PSU 't begeeft?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Voedingen bevatten geen olie, het enige wat er volgens mij uit zou kunnen lekken is electrolyt, wat zou betekenen dat er één of meerdere condensators geploft zijn. Als die vloeistof er al uit kwam lekken voor het aansluiten, dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak van het ploffen van je voeding zijn. Elektrolyt is namelijk per definitie geleidend, dus dat geeft kortsluiting als het over de print in je PSU zit.
Als je mazzel hebt is het alleen je voeding, als je pech hebt zijn er nu nog meer componenten kapot.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Bedankt voor je reactie. Ik heb er even aan geroken en het ruikt in ieder geval naar olie. ;) Mijn componenten zijn verder in orde en de PSU is inmiddels vervangen.

Wat is het verschil tussen olie en electrolyt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Elekrolyt is vaak een zuur

Ik vind het niet naar olie ruiken iig

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 15-07-2012 10:52 ]

Iperf