Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 20:44
Na een paar maanden de PriceWatch voor tablets in de gaten te hebben gehouden, verschillende sites en fora te hebben gelezen m.b.t. tabletreviews en veel 'gepieker' toch maar besloten om mijn vraag aan medetweakers voor te leggen.

Reden aanschaf op korte termijn:

Ik wil voor mijn aanstaande vakantie een tablet aanschaffen. De reden om dit vóór mijn aanstaande vakantie te doen (begin september) is omdat we met onze zoon (19 maanden) een behoorlijk eind gaan vliegen, en ik eigenlijk in het vliegtuig d.m.v. een tablet filmpjes voor hem af kan spelen om hem rustig te houden, teneinde de medepassagiers niet lastig te vallen...

Welke eisen stel ik aan de tablet?

- Budget: rond de €400,-. Mocht het meer worden omdat het me dat waard is dan is dat niet direct een probleem.
- Vloeiende en snelle weergave van zowel filmpjes als webpagina's
- WiFi only model, mocht ik mobiel willen internet kan ik mijn telefoon tetheren
- Opslag:16 of 32GB lijkt me voldoende, zeker als ik gebruik kan maken van een (micro)SD-kaartje
- Goed scherm is een pré, zal wellicht ook in de tuin of onderweg worden gebruikt
- Liefst zeer tweakbaar (zoals ik bijv. ook met mijn HTC Desire heb kunnen doen)
- Voorkeur voor 10 inch of groter (i.v.m. het bekijken / lezen van tijdschriften)
- Behoorlijke accuduur (vlucht duurt in totaal 13 duur, dus een accuduur van in de buurt van 10 uur is een pré)
- Kleur tablet is niet zo heel belangrijk

Waar ga ik de tablet voor gebruiken?

- Zoals eerder genoemd: afspelen filmpjes (zowel sd-materiaal als wellicht ook later hd-materiaal)
- ik wil er graag tijdschriften mee kunnen lezen (die ik bijv. via usenet binnen haal). Dit zijn magazines met zowel alleen tekst als ook met plaatjes / foto's
- internetten
- eventueel onderweg als navigatie (voor het geval de TT dienst weigert)

Welke tablets heb ik op het oog?

- Asus Transformer TF300T
- Acer Iconia A700
- Samsung Galaxy Tab 10.1
- Apple Ipad 2

Graag hoor ik jullie adviezen, waarbij ik vooral erg nieuwsgierig ben naar de beweegredenen waarom jullie dat specifieke advies geven. Uiteraard mogen ook andere tablets, die niet op mijn opgenoemde lijst staan, worden genoemd, als ze voldoen aan mijn 'eisen'.
Mocht er nog aanvullende info van mijn kant nodig zijn dan geef ik deze uiteraard graag!

[ Voor 2% gewijzigd door marcodr25 op 14-07-2012 14:07 . Reden: Toegevoegd: ook andere tablets die niet op de lijst staan kunnen uiteraard worden geadviseerd ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ik zou kiezen voor de iPad, vooral omdat je zoontje hier weinig aan kan vergiepen en de UI zelfs voor zulke kleine kinderen goed te volgen en gebruiken is. Bij Android is dat toch wat minder :)

Nadeel van de iPad Wifi is dat je er niet mee kunt navigeren.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

PinokkioTV schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:13:
Ik zou kiezen voor de iPad, vooral omdat je zoontje hier weinig aan kan vergiepen en de UI zelfs voor zulke kleine kinderen goed te volgen en gebruiken is. Bij Android is dat toch wat minder :)

Nadeel van de iPad Wifi is dat je er niet mee kunt navigeren.
Zelfde advies. Daarnaast heeft de iPad de langste accuduur van alle tablets hierboven (tenzij je bij de 300T ook nog los een dock (met accu) koopt).

• Katanatje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 18:15
Wat bedoel je precies met tweakbaarheid?

De iPad is natuurlijk niet het toonbeeld van tweakbaarheid, en je hebt ook niet het gevoel dat je er veel mee kan prutsen. Afgezien daarvan, als je een goede batterijlevensduur wilt en je zoontje wilt er mee spelen, zou ik ook voor de iPad gaan. Ik heb er zelf een en ben er razend tevreden van (heb ook een Galaxy Nexus dus ben niet apple-verslaafd). De batterij is echt ongelofelijk van dat ding!
Navigatie: Ging je in iOS 6 niet kunnen navigeren?

Ik ken natuurlijk niks van de andere tablets dus ik raad je aan ook naar advies van die mensen te luisteren :)

• marcodr25
Katanatje schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:44:
Wat bedoel je precies met tweakbaarheid?

De iPad is natuurlijk niet het toonbeeld van tweakbaarheid, en je hebt ook niet het gevoel dat je er veel mee kan prutsen. Afgezien daarvan, als je een goede batterijlevensduur wilt en je zoontje wilt er mee spelen, zou ik ook voor de iPad gaan. Ik heb er zelf een en ben er razend tevreden van (heb ook een Galaxy Nexus dus ben niet apple-verslaafd). De batterij is echt ongelofelijk van dat ding!
Navigatie: Ging je in iOS 6 niet kunnen navigeren?

Ik ken natuurlijk niks van de andere tablets dus ik raad je aan ook naar advies van die mensen te luisteren :)
Dank voor alle 3 de antwoorden / adviezen.

Met 'tweakbaarheid' bedoel ik vooral de mogelijkheid om zelf enigszins te bepalen wat ik erop zet (dus niet alleen kunnen jailbreaken, alhoewel dat natuurlijk wel de mogelijkheden enorm vergroot :P )
Android is wat dat betreft natuurlijk makkelijker, maar dat de accu van de Ipad zoveel langer meegaat is zeker iets om te overwegen. Hebt u het dan over de Ipad 2, of de nieuwe Ipad?

Of in iOS6 navigatie mogelijk is weet ik eerlijk gezegd nog niet, maar moet daarvoor niet een GPS in de tablet zijn ingebouwd?

Verwijderd

Het is dat je hem voor deze vakantie al wilt aanschaffen/gebruiken anders zou ik zeggen: wacht tot de Google Nexus 10" uit is. De 7" is nu al wel uit en heeft echt goede specs voor een zeer aangename prijs ($200)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 11:02 ]

• marcodr25
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:00:
Het is dat je hem voor deze vakantie al wilt aanschaffen/gebruiken anders zou ik zeggen: wacht tot de Google Nexus 10" uit is. De 7" is nu al wel uit en heeft echt goede specs voor een zeer aangename prijs ($200)
Ja, dat is inderdaad een hoop 'bang-for-buck' ;)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En is de keuze gemaakt? Zo ja, waarom heb je voor dit specifieke merk of model gekozen?

• marcodr25
Nogmaals dank voor alle tips. Ik twijfelde toch over de Ipad, en ben uiteindelijk 'gewoon' naar een MM gegaan om die tablets eens in de handen te nemen.
Uieindelijk toch (zeker mbt 'tweakbaarheid') voor de TF300T van Asus.

Deze heb ik nu een kleine week in mijn bezit, en bevalt prima. Zeker icm usenet is er een boel aan software te vinden (overigens is ook de Play Store goed gevuld, daar niet van).
De mogelijkheid om er een Micro-SDkaartje in te kunnen doen om eventueel ruimtetekort op te vangen gaf voor mij uiteindelijk toch de doorslag, ondanks dat ik het scherm van de IPad 3 mij meer aansprak.
De accuduur is mijns inziens wel erg goed. Voorbeeld: gisteren opgeladen tot 100% (rond 11.00 van de stroom afgehaald). Gisteren en vanmorgen een aantal filmpjes (720p) bekeken en wat magazines op PDF-formaat gelezen, en op dit moment nog ruim 65% accu over (ik vermoed dat ik in totaal het scherm zo'n uur of 5 a 6 aan heb gehad)...

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 10:12

Bene

list incomprehension

Nog een bonus-tip: mijn zoon is even oud, die heeft dolle pret met "de kinderkijkbuis" (ook op een TF300) geschreven door een medetweakert. Heb je weinig aan zonder internet, maar het is een genot die kleine zelf z'n filmpjes te zien kiezen en kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bene op 27-07-2012 10:51 ]

• marcodr25
Bene schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
Nog een bonus-tip: mijn zoon is even oud, die heeft dolle pret met "de kinderkijkbuis" (ook op een TF300) geschreven door een medetweakert. Heb je weinig aan zonder internet, maar het is een genot die kleine zelf z'n filmpjes te zien kiezen en kijken.
Mooie tip, dankjewel, ik ga zoeken (is het een app of iets online??) ! Als t iets is wat 'online' is is er wellicht vast een 'ripper' voor, net zoals voor YouTube. Mag wellicht niet, maar is voor op vakantie wel zo handig :)

Edit: in de appstore gezien, en lijkt me geweldig! Straks thuis direct installeren!

[ Voor 6% gewijzigd door marcodr25 op 27-07-2012 11:24 ]

Pagina: 1