[W7] kan zip file niet kopieren naar netwerk pad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
Heb 2 w7 ultimate machines (homebrew en mcbookair 2011) met 2 datapaden die gesynchroniseerd worden. Sync software struikelt steeds over 1 zip bestand dus ik open op pc1 beide paden in explorer.

Kopiëren zip bestand van lokaal naar netwerk pad gebeurt niet (geen foutmelding, gewoon niks)

E:\DATA\Veterin\admicare\export\auv\upload\auv.zip naar
\\mbookair\Data\Veterin\admicare\export\auv\upload

Hernoemen zip bestand naar fantasy extensie (auv.zip wordt auv.qqq) en kopie lukt wel. Terug hernoemen en dan lukt het weer niet.
Op target pc draait geen antivirus.
Als ik een nivo hoger ga zitten in het pad kan ik wel zip bestanden kopieren.

E:\DATA\Veterin\admicare\export\auv\april.zip naar
\\mbookair\Data\Veterin\admicare\export\auv

Wie dit alles voor mij kan uitleggen krijgt van mij de respect van de maand award en wie het als feature kan uitleggen de respect van het jaar award.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:12
Maak eens een kopie van de .zip file (auv2.zip) in dezelfde map?
Wat doet de sync software dan?

*test of er in een log wordt bijgehouden dat auv.zip al gekopieerd is, en dus geskipt wordt)

Gebruik je toevallig SyncToy? die die houdt een log bij en dan faalt het dus :P

Moet je de zip gewoon handmatig ff kopieeren en dan is het klaar 8)7

(Een variant van) Robocopy bijvoorbeeld plaatst daarentegen ook bestanden terug die (per ongeluk) van de backup locatie verwijderd zijn..)

[ Voor 87% gewijzigd door SmiGueL op 14-07-2012 11:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26
Typisch dat bestand, of alle zip bestanden vanaf die locatie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sync met wat voor spul?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Naast de vraag om meer info: ga ook eens heel snel overwegen een virusscanner te installeren op die machine die blijkbaar wel aan een netwerk hangt en nog vertrouwelijke informatie bevat ook...

Kan het bestandsysteem corrupt zijn?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
De sync software was alleen de aanleiding voor ontdekking van het probleem en doet verder niet ter zake (zie zin 2 van mijn post) en als het bestandssysteem corrupt zou zijn vind ik het wel vreemd dat hernoemen en terughernoemen weer alleen problemen geeft bij de extentie zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
En als je het kopieeren nu eens met Robocopy probeert...enneh....dan even de loggin aan zet. Dan zal hij toch zeker met een error moeten komen....enneh..heb je het ook al handmatig geprobeerd....je zegt 'dan gebeurt er niets', was dat na die handmatige kopieer actie?

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Zal vanavond ff proberen met robocopy. Inderdaad mijn verhaal gaat over handmatige copy en dan gebeurt er gewoon stomweg niks. En ik ken wel dat probleem dat het beeld van de targetfolder niet ververst wordt maar dat is het ook niet, er gebeurt gewoon stomweg helemaal niks.

Pagina: 1