Mobiel Internet in Buiteland met eigen SIM

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Een tijdje terug had ik een artiekel gelezen op tweakers dat een paar van de medewerkers tijdens E3 2011 een virtuele provider oid gebruikten om mobiel te kunenen internetten. Nu kan ik daar helaas niks over terug vinden en google levert ook niks op. Het was een website waar je een land uit kon kiezen en zo mobiel internet kon bestellen voor een week of meer.

Ik ga namelijk op vakantie in frankrijk over 2 weken met een paar vrienden en ik wil wel gewoon mobiel internet hebben om bijvoorbeeld metro's te kunnen vinden of de beste restaurants. Dus wat raden jullie mij aan? Ik heb vodafone en op hun website staan ook wat dingen maar daar word ik niet echt wijzer van.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Vodafone heeft wel buitenland blox
Das 2 euro per dag ofzo, dan heb je 35 MB ;)

"Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen en 35 MB data gebruiken voor € 2 per dag in 42 Voordeellanden. "

http://www.vodafone.nl/mo...en/vodafone_blox/op_reis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
Drowzz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:58:
Vodafone heeft wel buitenland blox
Das 2 euro per dag ofzo, dan heb je 35 MB ;)

"Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen en 35 MB data gebruiken voor € 2 per dag in 42 Voordeellanden. "

http://www.vodafone.nl/mo...en/vodafone_blox/op_reis/
Die 35MB ziet er wel erg mager uit. Ik weet niet of ik dat aandurf, maar als niemand zich die website kan herinneren dan doe ik het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Nouja, 35 mb per dag hé:)
Beetje google maps en whatsapp en twitter kan er wel mee door hoor :p
Ik redde het ook elke dag met 20 mb in london ;)
Je zet Limiet op 34,99 Mb ofzo en als hij limiet bereikt heeft, dat die app dan gelijk je 3g uitgooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:11
Internet is gewoon duur in het buitenland. Met 35MB zou je het wel moeten redden.Gewoon niet teveel fimpjes bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
hhoekstra schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:01:
Internet is gewoon duur in het buitenland. Met 35MB zou je het wel moeten redden.Gewoon niet teveel fimpjes bekijken :-)
Hmm als ik er zo over na denk.. het enige wat ik zou doen is een paar whatsappjes versturen en beetje google maps gebruiken. Misschien komt het toch wel in orde!

Ik ga even kijken wat mijn dagelijkse bandbreedte verbruik is op mijn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Ja waarschijnlijk in nederland meer omdat je het dan wat ruimer neemt
Doe voor de grap eens een dagje wat whatsapp en maps
Dan weet je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
Drowzz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:04:
Ja waarschijnlijk in nederland meer omdat je het dan wat ruimer neemt
Doe voor de grap eens een dagje wat whatsapp en maps
Dan weet je het :)
Nouja dat is ook echt het enige wat ik doe. Filmpjes kijken doe ik niet aan. Het is vooral facebook checken, whatsappen en emails lezen. Dan denk ik dat facebook toch echt de grootste verstoker is en dat ik onder die 35MB wel kan blijven zitten.

Wat denken jullie?

En zal ik mijn 3G gewoon aan laten staan of alleen aan zetten wanneer ik het nodig heb. Hoeveel verschil zou dat uitmaken (los van batterij).

EDIT:
Net even gekeken en per dag verstook ik echt niet meer dan 20MB. Dit is inclusief google maps, facebook, internet en email. En 3G staat dan gewoon aan. Gaat wel lukken denk ik! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ortixx op 14-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Ik ga ook de blox nemen voor 2 euro p/d. Iemand goede ervaring met een app die op 34.99MB pet dag je data verbinding uitzet voor de rest van de dag? :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Jazeker,
3G Watchdog! Perfecte app ;)
Moet je de refresh rate wel even op een uur zetten, anders gaat je batterij heel snel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Ortixx schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:07:
[...]

Nouja dat is ook echt het enige wat ik doe. Filmpjes kijken doe ik niet aan. Het is vooral facebook checken, whatsappen en emails lezen. Dan denk ik dat facebook toch echt de grootste verstoker is en dat ik onder die 35MB wel kan blijven zitten.

Wat denken jullie?

En zal ik mijn 3G gewoon aan laten staan of alleen aan zetten wanneer ik het nodig heb. Hoeveel verschil zou dat uitmaken (los van batterij).

EDIT:
Net even gekeken en per dag verstook ik echt niet meer dan 20MB. Dit is inclusief google maps, facebook, internet en email. En 3G staat dan gewoon aan. Gaat wel lukken denk ik! :D
Mijn 3g stond in buitenland ook altijd aan
en ik had voor zekerheid ook dat hij uit moest gaan als het limiet was ;)
maar zat er altijd nog onder ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Drowzz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:34:
Jazeker,
3G Watchdog! Perfecte app ;)
Moet je de refresh rate wel even op een uur zetten, anders gaat je batterij heel snel xD
Hm ok, maar zuipt wel wat accu dus, ook al is het elk uur refresh?
Nog alternatieven?^^

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort dingen staan dus gewoon op de site van Vodafone. Omdat je dit zelf op kan zoeken heeft dit geen discussiewaarde en gaat het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.