[ipad] help; foto's blijven opslag gebruiken, ook na deleten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Binnenkort gaan we weer op vakantie, dus ik wilde de iPad even zo 'leeg mogelijk' meenemen zodat ik op vakantie lekker met de Camera Connection kit mijn foto's en filmpjes ter plaatse kan bewerken.

Maar het lukt me niet om de opslag volledig schoon te krijgen. In iTunes geeft hij aan dat er nog steeds 2,7Gb aan foto-opslag gebruikt wordt, terwijl ik al zo'n beetje alles eraf geknikkerd heb:

1. Ik heb via iTunes al het vinkje weggehaald bij "foto's synchroniseren" dus al mijn albums zijn al van de iPad af
2. Ik heb FotoStream al gereset op www.icloud.com en alle resterende foto's uit de fotostream weggeknikkerd
3. via mijn windows PC heb ik al even via de Explorer het DCIM foldertje zoveel mogelijk opgeschoond. Daar staat nu nog maar 384Mb in

Hoe krijg ik nu de resterende MB's vrij?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 20:47
Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb zelf maar 2 manier gevonden om dit te verhelpen:

- Start de iPad eens helemaal opnieuw op (dit werkte regelmatig, maar niet altijd!)
- Factory reset (ik weet het, het klinkt drastisch, maar als je daarna een reserve kopie terugzet heb je gewoon alle vrije ruimte weer tot je beschikking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Hard reset had ik inderdaad ook al eens gedaan. Dat zorgde er in elk geval al voor dat ik een aantal folders in de DCIM map kwijtraakte, maar helaas bleef er dus toch nog ruim 2,7Gb in gebruik.

ik zal nu de factory reset eens proberen.... hopelijk krijg ik dan al mijn APP instellingen etc weer terug na terugzetten van de backup want ben anders weer paar uurtjes zoet...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
shit.... da's balen!

bij de factory reset is een groot deel van de instellingen keurig hersteld, maar ben wel alle App's die ik zo keurig in mapjes had gezet kwijt. kan ze uiteraard weer prima terugzetten vanuit mijn account, maar ben dus wel weer even 'zoet'

en nog meer balen; nog steeds 2,6Gb aan foto in de opslag.... why?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
2e poging... dan maar een factory reset zonder backup terug te zetten....

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

erwin.heukels schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:09:
1. Ik heb via iTunes al het vinkje weggehaald bij "foto's synchroniseren" dus al mijn albums zijn al van de iPad af
3. via mijn windows PC heb ik al even via de Explorer het DCIM foldertje zoveel mogelijk opgeschoond. Daar staat nu nog maar 384Mb in
Laat: volgens mij wil je eerst de map leegmaken waartegen je synct, dan syncen (en dus de verwijderingen doorvoeren), dan pas eventueel sync uitschakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

erwin.heukels schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:35:
shit.... da's balen!

bij de factory reset is een groot deel van de instellingen keurig hersteld, maar ben wel alle App's die ik zo keurig in mapjes had gezet kwijt. kan ze uiteraard weer prima terugzetten vanuit mijn account, maar ben dus wel weer even 'zoet'

en nog meer balen; nog steeds 2,6Gb aan foto in de opslag.... why?
Als je een iCloud back-up hebt gemaakt werden de apps gewoon standaard teruggezet (bij het terugzetten van de kopie). Duurt wel een paar minuten totdat de apps worden teruggezet (waardoor het lijkt alsof je alle apps kwijt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Waarschijnlijk heb je Photostream aanstaan...dit album bewaart standaard de laatste 1000 foto's van je ipad.
Bij de iCloud settings op je iPad kan je dat uitschakelen.
Op dat moment worden alle foto's verwijderd van de iPad. Echter alle foto's van de laatste 30 dagen staan dan nog wel in de cloud.
Zet je Photostream weer aan dan worden deze dus weer teruggezet vanuit de cloud en ben je weer opslag ruimte kwijt op je iPad (maar wel minder dan 1000 foto's tenzij je de laatste 30 dagen 1000 foto's hebt gemaakt).
Je kan je Photostream foto's in de cloud verwijderen door een "reset" via de icloud website.
Inloggen met appleid op www.icloud.com en dan rechtsboven op je naam klikken en dan Photostream en dan geavanceerd en dan reset.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Allen dank voor de support. Het is gelukt met het volgende recept:
- via www.icloud.com de photostream resetten
- zorgen dat je iPad een backup heeft op iCloud
- volledig laten herstellen
- backup terug laten zetten vanaf iCloud (duurt wel even als je grote Apps zoals Pages, iMovie, etc hebt)
- daarna een 'clean sync' met iTunes

en alles is weer schoon!

Overigens deed dit me wel denken aan de old-skool windows-degradatie na paar maanden in gebruik te zijn. Ook dan is alleen een 'clean install' het antwoord op een vlotte opstart en performance...
Had juist het idee bij aankoop dat Apple 'hier boven staat', maar dat blijkt dus niet het geval.

overigens nog steeds errug heppie met de iPad 3 want mijn netbookje komt praktisch niet meer tevoorschijn en FullHD filmbestanden editen gaat me beter af op de iPad dan op de laptop! hulde aan SJ!

one life, live it!

Pagina: 1