Air vs. Retina Gaming benchmarks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Heeft iemand toevallig al gaming benchmarks gevonden waarbij zowel de 2012 macbook air als de retina worden getest? en dan bedoel ik wel echt spellen, niet de standaard GPU test's zoals anandtech heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Op YouTube staan aardig wat videos waarin ze games testen op de Macbook Pro Retina. Ze testen verschillende resoluties, verschillende kwaliteits settings en vergelijken de fps. Macbook Air ben ik nog niet tegen gekomen, maar lijkt me ook vrij logisch. De Macbook Air heeft geeneens een dedicated GPU heeft, enkel geïntegreerde Intel HD4000, die dus absoluut niet geschikt is voor het spelen van (volwaardige) games. Een vergelijking zou dus ook eigenlijk helemaal nergens op slaan. Een vergelijking tussen Macbook Pro en Retina zou echter wel interessant zijn...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ASNNetworks schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:34:
Macbook Air ben ik nog niet tegen gekomen, maar lijkt me ook vrij logisch. De Macbook Air heeft geeneens een dedicated GPU heeft, enkel geïntegreerde Intel HD4000, die dus absoluut niet geschikt is voor het spelen van (volwaardige) games..
Op youtube staan aardig wat filmpjes met games op Air's, en vooral met de het 2012 model is er best redelijk te gamen, vooral native OSX games zoals Diable III, Starcraft II etc. Zelfs speel ik af en toe Torchlight op mijn 2012 Air, en dat draait best.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
mocht je twijfelen tussen de aanschaf van een macbook retina en een air zou ik voor gaming performance toch voor de retina gaan. air is een mooi apparaat maar zal je toekomst gericht minder aan hebben op het gebied van games. macbook pro retina biedt je dan meer mogelijkheden

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als het je alleen om games gaat, koop dan geen Air. Mijn 2011 Air wordt heet als ik een paar browserschermen open heb staan en tegelijkertijd in Aperture bezig ben. Ik peins er niet over om een spel te installeren op mijn Air, kan nooit goed zijn voor de hitteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
sluit me helemaal aan bij bovenstaande reactie. De air is volgens mij ook niet op de markt gezet om als gamelaptop te dienen. dat je er wat games mee kan spelen is mogelijk maar dacht dat deze macbook versie meer iets was voor de zakelijke markt. licht en gemakkelijk mee te nemen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joortje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:28
Als je een laptop wil aanschaffen om m.n. te gamen, zou ik sowieso geen Apple laptop kopen. Er zijn veel betere laptops beschikbaar voor ook nog eens minder euro's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Puur om te gamen zou ikzelf idd ook geen Apple kopen, tenzij je genoegen neemt met de beperkte prestaties en met de games die gelanceerd worden voor Mac.

Als je al hebt beslist om een van beide Macs aan te schaffen en gewoon wil weten of je er een game op kan spelen lijkt het antwoord mij simpel: op de retina kan je wel gamen, maar niet op de hoogste settings. Een Air is er absoluut niet voor bedoeld en zal je dus beperkt zijn door de HD4000. De game-ervaring op een Air zal op zijn best tolereerbaar zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL....

Beide zijn er niet voor om te gamen,

! air te traag en te warm.
! Retina blurry scherm (niet native resolutie)
en in native is er geen spel die de videokaart ook nog maar in een
fatsoenlijke frame rate kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08

RnB

Wat appletv zegt is pure onzin, want er valt nog super te gamen op de rMBP.
Blurry zijn de games niet als je deze op 1680x1050 of hoger zet en sommige games die de volle resolutie ondersteunen draaien nog redelijk als in 25 tot 35 fps.

Niet zomaar praten als je het niet weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Eerlijk gezegd zou ik als je wilt gamen en een apple wilt eerder voor de gewone Macbook Pro gaan of in ieder geval die vergelijken met de RMBP. De Air en de RMBP vergelijken is wat vreemd gezien het grote verschil. De Air moet je voor dit soort gebruik lekker links laten liggen

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
BF3 + RMBP, settings op Medium, resolutions op 1680 x 1050, stabiele fps van gemiddeld tussen de 30 - 40. Heerlijk speelbaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja....mensen die het beter weten...schijnbaar inderdaad lol!

nogmaals je rmbp als zowel je air.. zijn geen game machines.
google maar op blurry Rmbp.

en over ghosting op ips panelen nog maar niet te beginnen.

hier wat getallen voor je:

edit: Here are some gaming benchmarks at 2880x1800 (apart from FFXIV which is at 1920x1080)

LP2 DX11 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 16.9 FPS
OC - 21.1 FPS

FFXIV High (1920x1080)
Stock- 1894
OC - 2131

Resident Evil 5 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 29.8 FPS
OC - 32.8 FPS

MAFIA 2 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 9.1 FPS (lol)
OC - 10.6 FPS (still lol)

Crysis 2 oaMan Benchmark
Gamer Settings 2880x1800
Stock - 19.608 FPS
OC - 23.256 FPS

Gamer Settings 1920x1200
Stock - 46.512 FPS
OC - 52.632 FPS

Hardcore Settings 1920x1200
Stock - 25.974 FPS
OC- 28.986 FPS

Crysis Warhead FRAMEBUFFER Benchmarking Tool
Gamer Settings 1920x1200
Stock - Framerate [ Min: 17.38 Max: 33.84 Avg: 26.11 ]
OC - Framerate [ Min: 17.83 Max: 39.17 Avg: 28.39 ]

OC AT 1200/1649

Crysis 2
32.258 FPS

Gamer Settings 2880x1800
24.691 FPS

Crysis Warhead
Framerate [ Min: 21.33 Max: 39.69 Avg: 30.70 ]

3dmark11
3248

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
@AppleTV, Ik heb zelf een MBPr en je kan er heel goed op gamen. Je merkt niks van een 'blurry scherm', tenminste ik niet als ik op 1680 x 1050 speel. Het ziet er allemaal heel scherp uit zolang je niet met je neus op het scherm gaat zitten.

En MBPr is geen gamemachine waar je alles op 'high' moet zetten inderdaad maar op medium is alles perfect te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 17:55
appletv forum troll?
Ghosting van IPS, dat is bullshit, IPS panelen zijn tegenwoordig heel goed en is prima op te gamen.
En het is vaak de input lag dat een probleem is, er zijn TN panelen die nog meer input lag hebben dan de betere IPS schermen.
Zelf speel ik games op een Eizo 27" IPS welke een input lag heeft van 10~16ms en pixel response van ~10ms grey to grey.
Neem als voorbeeld de Samsung C27A750X die adverteren met een 2ms pixelresponse maar in werkelijkheid blijkt uit tests dat dit 19.2ms op zijn snelst is plus de input lag van deze monitor is zo'n 10ms
http://www.prad.de/en/mon...art13.html#Responsiveness
Niet zomaar wat schreeuwen dus.

Diablo 3 ziet er prachtig uit en is smooth op de MBPr at 1920x1200 zelfs 2880x1880 is D3 prima speelbaar.
Verder geen games geprobeerd op de MBPr.

Maar als je een laptop puur alleen voor gaming wil gaan gebruiken zou ik toch kijken naar een Windows laptop, of je moet heel veel waarde hechten aan het design van Apple of osx wanneer je niet ingame ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 19:40

Xan

Tsja, als je op 2880 antialiasing aanzet ben je ook niet goed bezig lijkt me.
Hogere resolutie > aa.

Bij veel van die games staat aa standaard aan als je de settings op high zetten (en in D3 zijn bijna alle reviews met aa aan).

Ook lijkt op 2880 schaduwen een bottleneck te zijn (dus de setting daar een tandje lager is vaak ook al goed).

Het beste kun je inderdaad vergelijken op een resolutie die andere laptops ook aan kunnen, op 1680 of 1920 draaien de meeste spellen soepel.
Maar dan kun je niet gebruik maken van de extra scherpheid dat retina zou geven (bij bewegende beelden, zoals games, heeft dit sowiezo toch haast geen meerwaarde, kijk maar op de ipad3 e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op een retina wordt er veel gescaled eerst omhoog en daarna weer naar beneden, en dat kost weer preformance.

over Steam games op de source engine voor OSX

" No matter what resolution you pick in Portal 2, it renders it at 2880x1800 on the rMBP, down scales it to the equivalent OSX resolution, then scales it again to what you pick in the options. Or something like that. All this scaling isn't necessary. There's no real way to run it at native, 1920x1200 is as close as you get. The scaling is diminishing performance, otherwise retina would look like glass and be playable and smooth. It's still playable but some parts are less smooth and all that scaling doesn't help and probably adds lag.

Plus not a single AA mode works because of it. Every resolution is pixelated no matter what due to scaling. Any manual workarounds? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCTiMod schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:15:
appletv forum troll?
Ghosting van IPS, dat is bullshit,
....
zie hier een overzicht van retina gebruikers en ghosting.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1397887

hier een voorbeeld met pics
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GLhoM.jpg

Na 20 minuten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Whkme.jpg
source: http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=19&t=1177871
Toch grappig dat iemand een troll wordt genoemt en de enige is die met onderbouwing komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heet dat effect op dat plaatje ook al ghosting? Dat is toch gewoon burn in? Ghosting is toch een meeslepende waas tijdens bewegende beelden?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:32:
Heet dat effect op dat plaatje ook al ghosting? Dat is toch gewoon burn in? Ghosting is toch een meeslepende waas tijdens bewegende beelden?
de ene website noemt het ghosting... arstech, macrumors b.v.
op het apple forum zelf hebben ze het over burn-in

Dit gebeurd op sommige retina macs al na 3 minuten.
Apple is bekend met het probleem,
in de US worden de systemen vervangen. geen idee
of Apple Nl dat ook doet of gaat doen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
dat effect wat je op het laatste plaatje ziet is burn in.
totaal geen ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardwarejunk schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:37:
dat effect wat je op het laatste plaatje ziet is burn in.
totaal geen ghosting.
jup maar net zo irritant, zeker op je 2k laptop is die een apple joke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:43:
[...]

hou je mond eens even over apple, je ziet geen enkele andere fabrikant zo iets bedenken.

Maargoed we hadden het over dat zoganaamde "ghosting" terwijl het gewoon burn in problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 19:40

Xan

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Kinderziektes heb je in alle nieuwe line-ups, je zit er natuurlijk niet op te wachten voor dat geld..
.. maar het is vaak de manier hoe ze je tegemoet komen welke het verschil maakt.

Bij Apple wordt dit doorgaans netjes opgelost, je mag de machine houden totdat de nieuwe binnen is.
Dus niet retour opsturen en wachten tot je een ons weegt zoals bij Dell (tenzij je business partner bent) wel eens gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardwarejunk schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:48:
[...]

hou je mond eens even over apple, je ziet geen enkele andere fabrikant zo iets bedenken.
Apple heeft dit niet bedacht hoor.....

20" Grayscale 5-MegaPixel Diagnostic Monitor
NEC MODEL: MD205MG-1

Maar wel als eerste in de consumenten markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:36:
tja....mensen die het beter weten...schijnbaar inderdaad lol!

nogmaals je rmbp als zowel je air.. zijn geen game machines.
google maar op blurry Rmbp.

en over ghosting op ips panelen nog maar niet te beginnen.

hier wat getallen voor je:

edit: Here are some gaming benchmarks at 2880x1800 (apart from FFXIV which is at 1920x1080)

LP2 DX11 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 16.9 FPS
OC - 21.1 FPS

FFXIV High (1920x1080)
Stock- 1894
OC - 2131

Resident Evil 5 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 29.8 FPS
OC - 32.8 FPS

MAFIA 2 2880x1800 ALL HIGH
Stock - 9.1 FPS (lol)
OC - 10.6 FPS (still lol)

Crysis 2 oaMan Benchmark
Gamer Settings 2880x1800
Stock - 19.608 FPS
OC - 23.256 FPS

Gamer Settings 1920x1200
Stock - 46.512 FPS
OC - 52.632 FPS

Stock - 25.974 FPS
OC- 28.986 FPS

Crysis Warhead FRAMEBUFFER Benchmarking Tool
Gamer Settings 1920x1200
Stock - Framerate [ Min: 17.38 Max: 33.84 Avg: 26.11 ]
OC - Framerate [ Min: 17.83 Max: 39.17 Avg: 28.39 ]

OC AT 1200/1649

Crysis 2
32.258 FPS

Gamer Settings 2880x1800
24.691 FPS

Crysis Warhead
Framerate [ Min: 21.33 Max: 39.69 Avg: 30.70 ]

3dmark11
3248
Allemaal Windows benchmarks, het zou een stuk relevanter zijn om benchmarks te zoeken die op OS X getest zijn. Windows drivers sturen de grafische kaart en daarmee het scherm op een andere manier aan dan OS X wat heel goed de performance van het scherm zelf gaat beïnvloeden.
Met andere woorden: die benchmarks zijn met een grove korrel zout te nemen (doe maar een hele kilo). Ze hadden beter native Mac games zoals Diablo III, Starcraft II of zelfs WoW getest, dan was het resultaat veel relevanter geweest.

Langs de andere kant wil ik nu eindelijk wel eens weten waar de TS naar op zoek is: een game machine of een Mac waarmee je ook wat kan gamen. De flamewar die hier dreigt te ontstaan tussen duidelijke Mac tegenstanders en de reguliere bezoekers van dit forumgedeelte is volgens mij al 100x te veel gevoerd.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardwarejunk schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Maargoed we hadden het over dat zoganaamde "ghosting" terwijl het gewoon burn in problemen zijn.
Nee maar het is niet het eerste display issue dat apple heeft... maar goed ik trap op zere zieltjes..
Heb hier ook genoeg apple producten staan welken prima werken maar merk gewoon dat apple te snel iets nieuws wilt de laatste tijd wat dit soort shit opleverd.
Ja ze lossen het netjes op maar ben anders gewend van apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:34:
[...]

de ene website noemt het ghosting... arstech, macrumors b.v.
op het apple forum zelf hebben ze het over burn-in

Dit gebeurd op sommige retina macs al na 3 minuten.
Apple is bekend met het probleem,
in de US worden de systemen vervangen. geen idee
of Apple Nl dat ook doet of gaat doen
Dat is idd niet de goede term om te gebruiken, ghosting is het nagloeien van pixels omdat ze niet snel genoeg de volgende (huidige) kleur kunnen weergeven en het zo een voorwerp op 2 (of meer) plaatsen tegelijk te zien is.
Het is bekend dat de retina schermen kunnen "inbranden" maar de oorzaak is nog niet echt bekend, zou eerder denken dat dit aan de lijm ligt van het scherm net zoals bij de 3e generatie ipad's het geval was.

Zelf heb ik een 3e generatie ipad en de retina Macbook pro en beide hebben dit probleem niet gehad, wel eens problemen gehad met een iphone, na 1 telefoontje werd mij een nieuwe toegezonden plus retour doos voor de oude.
Vaak lees je alleen klachten van een fabrikant op internet en niet snel de positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
OCTiMod schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:30:
[...]

Dat is idd niet de goede term om te gebruiken, ghosting is het nagloeien van pixels omdat ze niet snel genoeg de volgende (huidige) kleur kunnen weergeven en het zo een voorwerp op 2 (of meer) plaatsen tegelijk te zien is.
Het is bekend dat de retina schermen kunnen "inbranden" maar de oorzaak is nog niet echt bekend, zou eerder denken dat dit aan de lijm ligt van het scherm net zoals bij de 3e generatie ipad's het geval was.

Zelf heb ik een 3e generatie ipad en de retina Macbook pro en beide hebben dit probleem niet gehad, wel eens problemen gehad met een iphone, na 1 telefoontje werd mij een nieuwe toegezonden plus retour doos voor de oude.
Vaak lees je alleen klachten van een fabrikant op internet en niet snel de positieve ervaringen.
Zeker waar, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik het inbranden wel enigszins ervaar. Misschien volgende week Apple maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Indien je dat heb zou ik dat zeker doen, even time machine backup maken en je kan op de nieuwe verder waar je gebleven was dus geen moeite.

Heb je een MBPr van de eerste batch?

Ik had hem een dag of 4 later besteld en toen moest ik 4 weken wachten, misschien hebben die er geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
OCTiMod schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:45:
Indien je dat heb zou ik dat zeker doen, even time machine backup maken en je kan op de nieuwe verder waar je gebleven was dus geen moeite.

Heb je een MBPr van de eerste batch?

Ik had hem een dag of 4 later besteld en toen moest ik 4 weken wachten, misschien hebben die er geen last van?
Ik heb 'm bijna een week binnen, en het viel me alleen gisteravond op toen ik een effen grijze achtergrond had dat de vorige schermen nog enige tijd te zien waren. Bij normaal gebruik in het geheel niet storend of zelfs opvallend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Darkstar schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:07:
[...]

Allemaal Windows benchmarks, het zou een stuk relevanter zijn om benchmarks te zoeken die op OS X getest zijn. Windows drivers sturen de grafische kaart en daarmee het scherm op een andere manier aan dan OS X wat heel goed de performance van het scherm zelf gaat beïnvloeden.
Met andere woorden: die benchmarks zijn met een grove korrel zout te nemen (doe maar een hele kilo). Ze hadden beter native Mac games zoals Diablo III, Starcraft II of zelfs WoW getest, dan was het resultaat veel relevanter geweest.

Langs de andere kant wil ik nu eindelijk wel eens weten waar de TS naar op zoek is: een game machine of een Mac waarmee je ook wat kan gamen. De flamewar die hier dreigt te ontstaan tussen duidelijke Mac tegenstanders en de reguliere bezoekers van dit forumgedeelte is volgens mij al 100x te veel gevoerd.
dus, windows benchmarks, EN?
Hij wil het op een Mac gaan spelen.
Mac is sws niet bedoeld om op te gamen.

why do we feed the troll??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja steam heeft aardig wat games naar mac gegooid welke best goed lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
bedankt voor de vele reacties, alleen om het even duidelijk te maken, het is niet zo dat ik hem puur en alleen voor gamen koop, integendeel, dat zal ik het allerminst doen. Maar wil wel een potje fifa kunnen spelen en de nieuwe AC 3 erop kunnen spelen, (zij het op 1280x800 of 1440x900 met lage settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
icam0 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:53:
bedankt voor de vele reacties, alleen om het even duidelijk te maken, het is niet zo dat ik hem puur en alleen voor gamen koop, integendeel, dat zal ik het allerminst doen. Maar wil wel een potje fifa kunnen spelen en de nieuwe AC 3 erop kunnen spelen, (zij het op 1280x800 of 1440x900 met lage settings)
Daat gaat gewoon draaien hoor ;-) Veel zwaardere games als BF3 zijn er niet en dat draait ook als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:33:
Tja steam heeft aardig wat games naar mac gegooid welke best goed lopen..
Het kan ook prima als je een paar specifieke games wilt spelen waarvan je weet dat er een Mac-versie van is. Je koopt geen Mac als je dat nog niet zeker weet, dan schiet je vooral jezelf in de voet.
Pagina: 1