Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:26
Begin dit jaar is mijn nvidia kaart ermee gestopt (8000 serie, probleem mogen jullie raden). was geen probleem aangezien ik toch al naar een upgrade neigde. van de week de kast weer tegengekomen bij opruimen en wou deze wegbrengen naar kringloop. Totdat ik op het lumineuze idee kwam om de oude pc van mijn ouders met deze te switchen.

PC van mijn ouders is nog een medion ding van 8 jaar oud ofzo. Alles wat ik er nu dus inbouw is een verbetering. Deze PC wordt voornamelijk gebruikt om te internetten, te printen en foto's uit te zoeken. Er zit nu nog een Geforce 4 in zo uit mijn hoofd. Kortgezegd ben ik dus op zoek naar een goedkoop grafisch kaartje.

Ik heb het internet afgezocht en kom voornamelijk de GT210 tegen, de GT520 en HD 5450... in tests lopen ze niet zo ver uit elkaar. ik ben dus van plan om voor de ASUS EN GT520 te gaan, of iemand moet hier nog een hele goede andere suggestie hebben? enige eisen zijn eigenlijk PCI-E en zo goedkoop mogelijk (met most bang for buck ofc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 18:20
Die ASUS lijkt me redelijk goed, dit zou ook een leuke kunnen zijn: pricewatch: EVGA GeForce GT 610 2GB

Edit: met verzendkosten kom je dan net boven je budget uit.

[ Voor 13% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 14-07-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou voor AMD gaan, voor audio/video de betere kaarten. Prestaties maken toch niks uit dus dan voor de meest feature complete kaart gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Het maakt niet uit wat je in een office-pc drukt, sorteer de pricewatch op de goedkoopste: voilla.
pricewatch: MSI N210-D512D2H/LP

P.S. een 8 jaar oude PC kan ook nog AGP hebben, dan moet je even 2e hands iets scoren.

[ Voor 52% gewijzigd door unfor op 14-07-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:04
Een GeForce 4? Dan durf ik wel te wedden dat het een AGP kaart is... Die kans zit er sowieso dik in als die 8 jaar oud is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geforce 4 serie was nog aardig goed!! Ik zou iig ver weg blijven van de 5 serie serie......... ga minimaal over naar de 7000 serie.......die heeft ook agp en zal het wel redelijk doen.

7950GT is de max voor agp

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 14-07-2012 12:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 12:12
Rctworld schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:58:
Een GeForce 4? Dan durf ik wel te wedden dat het een AGP kaart is.
Klopt, er zijn vrijwel geen PCI-E geforce 4's. Sterker nog, de meeste Geforce 4's hadden enkel ondersteuning voor AGP-4x, de latere versies, de Geforce 4 Ti4800 en MX480 hadden pas AGP-8x.

De eerste PCI-E kaarten van Nvidia waren de Nvidia PCX-4300, -5300, -5750 en -5900. Welke 'under-the-hood' gewoon AGP kaarten waren, met een PCI-E bridge chip. Native PCI-E ondersteuning kwam pas met de 6-serie.
Ik zou iig ver weg blijven van de NV 5 serie serie......... ga minimaal over naar de NV 7000 serie.......die heeft ook agp en zal het wel redelijk doen.
Ik zou sowieso ver weg blijven van zulke antieke meuk. :/
Zeer hoog stroomverbruik vanwege verouderde productieprocedee's en de afwezigheid van moderne 'low-power-states'. Driver-support wat al afwezig is, of elk moment stopgezet kan worden, etc.

Maargoed, wat ik van de TS begrijp, is dat hij dus zijn oude pc, waar een GF 8*00GT* in zat (en dus PCI-E heeft) aan zijn ouders doneert.
Gezien "Deze PC wordt voornamelijk gebruikt om te internetten, te printen en foto's uit te zoeken.", gewoon de goedkoopste, moderne GPU erin prikken die je kan vinden.

Als de kast semi-fatsoenlijke airflow heeft misschien een passief gekoelde GT520 (41 Euro) of HD5450 (31 Euro) afwegen. Dat scheeld weer onnodig lawaai.
Vergelijkbare, maar actief-gekoelde kaartjes hebben over het algemeen belachelijk kleine ventilatortjes, die vaak een vervelend geluid maken, zeker als ze wat ouder worden en niet regelmatig worden onderhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 14-07-2012 13:17 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
weet iemand toevallig wat een goedkope alternatief voor 8800 GT zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07 13:57
NVIDIA GeForce FX 5200 nieuw voor 40,- bij Conrad prima agp kaartje voor jouw systeem.
Maar je kunt ook 2e hands bijv. een ATI 9600 of zoiets kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

A87 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:29:
Geforce 4 serie was nog aardig goed!! Ik zou iig ver weg blijven van de 5 serie serie......... ga minimaal over naar de 7000 serie.......die heeft ook agp en zal het wel redelijk doen.

7950GT is de max voor agp
Clyde the Frog schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:13:
NVIDIA GeForce FX 5200 nieuw voor 40,- bij Conrad prima agp kaartje voor jouw systeem.
Maar je kunt ook 2e hands bijv. een ATI 9600 of zoiets kopen..
Mensen allemaal, hij zoekt een PCI-e kaartje, geen AGP! :P

De Nvidia GT 520 schijnt iets beter te presteren dan de AMD HD 6450, wat eigenlijk je enige twee opties zijn voor die prijs. Met beide kaarten is echter weinig mis. De eerdergenoemde GT 610 is overigens gewoon een rebadge van de GT 520, dus die keuze maakt weinig uit.

Als ik jou was, zou ik gewoon een leuk passief kaartje uitzoeken. Dan kan er ook geen fan-slijtage optreden en blijft hij ook na verloop van jaren stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Als ik TS goed begrijp, hebben z'n ouders nog een Medion met GF4, deze PC wil hij integraal vervangen door zijn oude PC waar de GF8 van kapot is.
TS heeft dus een PCI-e kaart nodig, geen AGP.

Ik zou ook voor de goedkoopste gaan. Als de GF4 alles al heeft kunnen doen wat ze willen, dan gaat elke op dit beschikbare kaart dat ook kunnen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Laatst online: 21-08 10:26
Dat klopt ik ga mijn eigen oude computer Pimpen met een nieuw goedkoop kaartje en ik ga de oude p4 weglopen. Bedankt voor de suggesties mensen ga morgen een gt520 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 05:21

Mentalist

[avdD]

Tsurany schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:06:
Ik zou voor AMD gaan, voor audio/video de betere kaarten. Prestaties maken toch niks uit dus dan voor de meest feature complete kaart gaan.
Kans is groot dat de ouders van de TS wat betreft audio/video niet meer doen dan Youtube en Uitzendinggemist opentrekken. Dan maakt het ook geen ruk uit of je een Radeon HD7970 of een Rage Pro Turbo hebt..

Granted, voor Youtube HD zal het mogelijk nog wel iets uitmaken, maar ook daar zal weinig verschil zijn tussen een lowend kaartje of iets beters. En echt fraai zal het toch niet worden met Youtube bitrates.. :P
SirNobax schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:53:
[...]

Ik zou sowieso ver weg blijven van zulke antieke meuk. :/
Zeer hoog stroomverbruik vanwege verouderde productieprocedee's en de afwezigheid van moderne 'low-power-states'. Driver-support wat al afwezig is, of elk moment stopgezet kan worden, etc.
Een passief gekoelde kaart kan handig zijn (als je ouders niet toch al stokdoof zijn na 8 jaar lang Geforce 4). Energieverbruik is waarschijnlijk niet relevant, ik acht de kans groot dat de PC het grootste deel van de tijd gewoon uitstaat. Een meerprijs voor een zuinige videokaart verdien je dan niet terug.

Driversupport: als er ondersteuning is voor het OS wat er nu opmoet dan zal het prima zijn, ze hebben echt niet de nieuwste drivers nodig.

Hier zitten natuurlijk enige aannames bij, maar als de TS niet laat weten wat zijn ouders precies doen met de PC dan kunnen wij het ook niet weten. :) Mijn advies: neem de goedkoopste (al dan niet 2dehands), al dan niet met passieve koeling, waarvoor ook drivers beschikbaar zijn voor het OS dat je wil installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 16-07-2012 21:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 10:10
Pm me maar, ik heb er volgens mij nog een liggen. (kan ik morgen nakijken).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat moet ik kopen vragen horen hier: Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!