Accu voor Fujitsu laptop

Pagina: 1
Acties:

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Ik ben voor een laptop die ik heb gerepareerd op zoek naar een nieuwe accu, aangezien de oude accu nog maximaal een minuut of 2 meegaat en de eigenaar er ook zonder adapter mee wilt werken.

Het gaat om een Fujitsu Siemens PA1510 laptop met 3S4000-G1P3-04 accu.

Nu heb ik heel internet afgezocht op zoek naar een orginele dezelfde accu als erin zit, maar dat heeft niks opgeleverd.
Ook op de Fujitsu-Siemens website kan ik geen informatie vinden, waar ik eventueel reserveonderdelen kan kopen.

Nu heb ik 2 vragen:

- weet iemand waar ik een orginele accu kan kopen?

- is een replacement accu van een ander merk ook een optie of altijd een orginele kopen?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden :)

Bochtjes zijn Kewl

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
kweet niet hoe sommige mensen zoeken. Ik heb gewoon dat nummer in google getypt en dit is de bovenste hit van de 28.000 resultaten
http://www.accu-markt.nl/...TSU/3S4000-G1P3-04/1.html

maar je kan het nummer natuurlijk ook in onze eigen pricewatch invoeren 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Reepje op 13-07-2012 23:20 ]

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 18:11
Reepje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:16:
kweet niet hoe sommige mensen zoeken. Ik heb gewoon dat nummer in google getypt en dit is de bovenste hit van de 28.000 resultaten

Och het is weekend. Misschien heeft ie een lange week achter de rug :P

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:16:

Is dat een orginele Fujitsu, aangezien hij totaal andere tekst op de accu heeft en er anders uit ziet dan de orginele .. ?

Want daar ging het mij om ...

En zo niet, kan dat kwaad?

Toch bedankt voor je zoekpoging ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bochtje op 14-07-2012 00:56 ]

Bochtjes zijn Kewl

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dacht jij dat Fujitsu een fabriek heeft waar ze accus maken?

Eerlijk gezegd weet ik dat niet,maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Die kopen ergens groot in, en plakken er hun eigen lettertjes op. 3 cent kosten voor de lettertjes, maar de consument denkt: dat is een ECHTE Fujitsu, daar betaal ik graag 40 euro extra voor. Kassa.

edit. Maar eigenlijk heb je het antwoord zelf ook al gevonden: het feit dat er blijkbaar geen Fujitsu accus gevonden worden op het hele internet maakt het er niet waarschijnlijker op dat er ergens een Fujitsu accu fabriek staat.

Waar je wel op moet letten: hoe meer ampere, hoe langer de accu meegaat. Kwaliteitsverschil zal er altijd zijn.
Maar zelfs met een "originele" accu kan je pech hebben, getuige je eigen ervaring.

[ Voor 39% gewijzigd door Reepje op 14-07-2012 09:23 ]