Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 15:43
Ik heb 2 reepjes gekocht voor mn asus n61vg laptop samen met een seagate 500 gb hybrid drive. Alles loopt lekker soepel en na alles geinstalleerd te hebben, komt het geheugen aan de beurt. Van 4 gb naar 8 gb....het eerste half uur niks aan de hand, maar toen opeens ging alles uit en kon ik m alleen maar opstarten in controle windows o.i.d., daarna niks meer.Nu heb ik weer die 4 gb erin zitten en loopt alles weer als een zonnetje.
Nu is mijn vraag, kan mijn laptop niet meer dan 4 gb aan i.s.m. winwos 7 ultimate of zou het geheugen gewoon stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 23:46
Ik heb jouw laptop even opgezocht en ik heb dit gevonden:
DDR2 800 MHz SDRAM, 2 x SODIMM socket voor uitbreiding tot 4GB SDRAM
Oftewel, de laptop kan officieel maar 4GB totaal aan.
Soms komt het voor dat de laptop meer geheugen ondersteund dan staat aangegeven bij de specs, maar dat is dus niet getest door de fabrikant.

Heb je toevallig al geprobeerd om de bios van het moederbord te resetten? Dit heeft mij al vaak uit de brand geholpen wanneer ik het geheugen ging veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
uhm, is dat moeilijk?
Ben ik dan niet alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
ik ben al iets wijzer geworden, ik heb gegoogled en ben erachter dat ik niet met jumpers ga zitten rommelen. Ik probeer m alleen weer de default te laten loaden en anders hou ik de 4gb en gaat de 8 gb weer weg, jammer maar helaas, mss trekt ie het echt niet!
I.i.g bedankt voor het reageren.