Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bitshare abo 100 USD afgeschreven zonder toestemming

Pagina: 1
Acties:

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:06
Weet niet precies waar dit thuishoort, maar zojuist is via mijn paypal rekening 99,99 USD afgeschreven omdat vandaag een 730 dagen premium abonnement op bitshare in zou gaan, echter ik weet echt van niets. Het is blijkbaar een soort megaupload, maar ik gebruik nooit zulke diensten.

Kreeg dus een uurtje geleden binnen 1 minuut 3 mails binnen, 1 x afschrijving paypal, 1 x inloggegevens bitshare en 1 x herinnering inloggegevens bitshare omdat ik nog niet ingelogd had ??

Via paypal kan ik het niet terugstorten (of ik kan het niet vinden) , blijkbaar gaat paypal anders om met abbonnementen ? (niet dat ik veel ervaring heb met geld terugstorten via paypal, maar dacht dat dat makkelijk te doen was)

via paypal-site wel een bericht aan paypal gestuurd dat ik het teruggestort wil hebben omdat ik de betalingsopdracht niet ken, abbo wat liep (iedere maand 99,99 USD) wel gelijk geannuleerd. Paypal zal echter niet in weekend werken en dus pas op zijn vroegst maandag het bericht zien. (wilde paypal ook nog bellen, maar de klantenservice is ook dicht tot maandagochtend)

Bitshare.com via hun site ook een bericht gestuurd (zonder in te loggen) dat ik het abonnement niet aangevraagd heb en het geannuleerd wil zien en mijn geld teruggestort.

Wat kan ik verder nog doen ?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je geen geld op je paypal rekening had staan en het automatisch van je bankrekening is gehaald kan je dat als het goed is storneren via je bank.

Echter ik zou zelf even opzoeken wat de maximale termijn daarvoor is en het nog niet direct doen, paypal wordt meestal er niet echt blij van als je dat doet. Dus ik zou eerst dan even afwachten.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
Ted038 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:21:
Wat kan ik verder nog doen ?
Je systeem/systemen grondig scannen en/of reinstallen en je wachtwoorden veranderen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met direct je PayPal wachtwoord te veranderen.

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:01:
Ik zou beginnen met direct je PayPal wachtwoord te veranderen.
Eerst scannen, dan veranderen wachtwoord, en dan storneren. Als je niet eerst scant, en toch een keylogger blijkt te hebben, hebben de andere acties nl. geen zin.

Daarna evt. contact opnemen met je bank om automatische afschrijvingen van afzender xxxx te signaleren, en te laten blokkeren.

• Ted038
ok, paypal wachtwoord gewijzigd, op een andere pc en wifi netwerk waarvandaan ik normaal mijn ding doe, dus een mogelijke keyloggger is daarmee omzeilt, lijkt me ?

Als het echt een keylogger actie was, ben ik dan naief dat ik grotere bedragen verwacht, en directe overboekingen ipv een abbo-aankoop van wat lijkt een verder legitiem bedrijf ???

Al gecheckt of ik via mijnBANK.nl paypal kan storneren, en dat kan gelukkig. De betaling is nog niet afgeschreven daar, dus eerst daar maar op wachten, en mogelijk voor die tijd ook al reactie terug van paypal zelf. "zomaar" storneren zal inderdaad paypal niet blij maken ....

bij paypal stond een abbo ingeboekt van 99,99 usd per MAAND ! , dus die ook geannuleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Ted038 op 13-07-2012 23:13 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:38
Bij paypal je probleem neerleggen. Ik heb diverse betalingen via paypal ongedaan kunnen maken.

• Ted038
Stukje terugkoppeling : krijg mijn geld terug, paypal heeft onderzocht en geeft mij dus gelijk :)
Pagina: 1