Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor buitelandse stage

Pagina: 1
Acties:

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 23:20
Heey tweakers!

Aangezien ik volgend jaar hopelijk een 4 tal maanden op stage ga in Frankrijk zal ik toch niet zonder een pc kunnen!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hij moet sterk genoeg zijn om een paar games te spelen, bv MW3.
Maar ik ga hem vooral voor lichtere toepassingen gebruiken zoals series en films kijken.
Misschien moeten er via het bedrijf uit een aantal programma's op maar hier weet ik dus totaal niets over, maar het zal wss gaan over programma's zoals Eplan,Matlab,labview,simatic.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de 500-600 € .. liever niet hoger dan 650 omdat de kans op diefstal daar wel wat groter is dan hier en omdat ik toch maar "tijdelijk" eentje nodig heb.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Liefst niet te zwaar, voor de rest heb ik niet echt een voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GEEN ACER, ASUS is mijn topmerk! Maar ik sta er wel voor open om een ander merk te nemen als er voldoende positieve argumenten zijn =D
Het liefst ook een Intel CPU

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
De pricewatch: Asus A55DR-SX091V is wel leuk voor dit geld, is trouwens ook de enige met een fatsoenlijke videokaart. Mocht je akkoord gaan met een oudere processor, zou je voor de XPS 15 kunnen gaan, Darkstone kan je hier vast meer over vertellen!

Verwijderd

De HD7640G is toch vrij traag hoor. Niet dat de GT 525m veel beter is, maar toch.

Tevens kan de i5-2xxx dan wel oud zijn, het is niet dat AMD veel beter is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKblmh0edtPlDcgFvImIhGdr/full.png
Bij superPI lager = beter. Maar die benchmark is zodanig verouderd dat je er beter niet meer naar kan kijken.

Met kortingsbonnen heb je voor € 552 een XPS 15 met i5-2450M, GT 540m, een 7200rpm schijf, en een 9-cel accu waarmee je heel erg lang kan werken. Alternatieven zijn simpelweg niet voor zover ik weet.

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:34:
De HD7640G is toch vrij traag hoor. Niet dat de GT 525m veel beter is, maar toch.

Tevens kan de i5-2xxx dan wel oud zijn, het is niet dat AMD veel beter is:
[afbeelding]
Bij superPI lager = beter. Maar die benchmark is zodanig verouderd dat je er beter niet meer naar kan kijken.

Met kortingsbonnen heb je voor € 552 een XPS 15 met i5-2450M, GT 540m, een 7200rpm schijf, en een 9-cel accu waarmee je heel erg lang kan werken. Alternatieven zijn simpelweg niet voor zover ik weet.
Wat voor kortingsbonnen? En hoe geraak je hier aan?
Ik ben wel eerder een voorstander van intel.

Verwijderd

Je kan Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 eens na slaan. Er zijn wat truuks.

Edit: laat maar. Hij is uitverkocht...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 11:55 ]