Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:48

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en heeft zich hersteld.

deze melding valt mij nu al meer als een paar maanden lastig, het maakt niet uit welke actie ik nu uitvoer op de pc, zij het een filmpje kijken of een game spelen, elke keer komt deze terug!

Ik lees er een hoop over op internet maar nog nergens een passende en duidelijke oplossing.

Om te beginnen mijn systeem:

Intel Desktop Board DX79SI
Intel Core i7 3960X
Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz (KHX1600C9D3/4G)
Palit GeForce GTX670 JetStream
(hiervoor EVGA GeForce GTX560Ti SuperClocked)
Antec TruePower Quattro 1200Watt voeding

Heb de volgende stappen bewandeld maar helaas allen zonder resultaat; ben radeloos!

- nieuwe/oude en aangepaste drivers (bijna alle WHQL en beta drivers zijn geprobeerd)
- andere PCI-E poorten
- MemTest86 en MemTest86+ testen (allen zonder errors)
- temperatuur testen gedaan op GPU en CPU
- herinstallatie Windows
- Mobo firmware up-to-date
- nvlddmkm.sys en nvlddmkm.sy_ aangepast, veranderd, vervangen

Zoals gemeld al eerder deze problemen gehad met een andere videokaart dus 2 kapotte videokaarten lijkt me erg onwaarschijnlijk!

Nou iemand een goed idee?

Moet erbij zeggen dat ik binnenkort mijn mobo gaan omruilen voor een nieuwe retail DX79SI Intel, kijken of dat nog wat uitmaakt.

Iemand nog een handige tip?

Verder lijkt het erop alsof er meerdere mensen zijn die op het forum van nVidia aan het klagen zijn maar nVidia houdt zich van de domme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Mobo lijkt me het probleem niet, en probeer is een andere videokaart. Koop een 2e hands kaart voor 10 euro ofso.. altijd een must zon ding... elke echte tweaker heeft wel test onderdelen zoals een extra videokaart

Mischien driver conflict met IRQs. mishcien een realtek audio driver die de boel verstoort.. Of bijvoorbeeld een Netwerk driver........

Verwijder eens je netwerk driver en probeer eens te gamen dan... zelfde geldt voor audio.
Ik had ook zon probleem met een GTX 470.. crashes, freezes etc.. was dus de netwerk driver..
Maar het kan nog aan andere dingen liggen, een voeding die niet goed in elkaar is gezet oid... of een voeding ondersteboven .... daar krijg je dat gezeur ook mee :>

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 14-07-2012 17:54 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07 13:57
Zeer waarschijnlijk gewoon een driver probleem zoals hierboven ook genoemd is..
Drivers van andere onderdelen kunnen soms erg dwarsliggen ;)

Maar schaf in ieder geval een simpel ATI kaartje ofzo aan, dan kun je de videokaart evt. uitsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
nou vandaag nieuwe mobo erin.....precies hetzelfde bord.......nieuwste firmware erop......ook de videokaart een andere voedingslijnen gegeven.....

helaas, nog steeds zonder effect!

heb ook bovenstaande tips gevolgd.....nieuwe drivers voor bijna elk onderdeel.......

nu nog even andere kaart maar proberen......hmmmm :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Leviathan23 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:17:
nou vandaag nieuwe mobo erin.....precies hetzelfde bord.......nieuwste firmware erop......ook de videokaart een andere voedingslijnen gegeven.....

helaas, nog steeds zonder effect!

heb ook bovenstaande tips gevolgd.....nieuwe drivers voor bijna elk onderdeel.......

nu nog even andere kaart maar proberen......hmmmm :( :( :( :(
Lees de posts eens goed!... probeer eens je netwerk driver UIT te zetten en dan te gamen.. vervolgens ook eens de audio driver UIT schakelen... etc.\

Begrijpend lezen!
Voeding kan ook het probleem zijn

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 16-07-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Of je kan gewoon normaal reageren en niet asosciaal. Sorry hoor.

Ik heb deze error ook al een keer gehad, het bleek toen dat er een conflict in drivers was. Mijn Video kaart drivers hadden issues met mn muis drivers (G900X Logitech). Klinkt raar, maar ik haalde die drivers weg (muis) en het werktte weer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
nou het probleem lijkt opgelost

heb honderden forums doorgelezen en meerder tips getest

2 opties lijken de oplossing te geven

Voltage van de GPU verhoogd met 25mAh

en met Ccleaner alle register en DLL instellingen geschoond en bijgewerkt......

tot nu toe geen errors!

nu alleen nog even zwaar gamen en testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Het is niet normaal dat je het voltage van een GPU moet verhogen .......... gewoon een slechte GPU dus..
Die 3960X..... zet daar eens snel een tripple 680 opstelling in .. wat doet die 670 daar in dat systeem? pacman? ;).

Die CPU gaat pas zijn werk doen met 3x GTX 680. Heb nu zelf BF3 draaiend op 2x GTX 580 met een CPU die 4x zo traag is als die van jou toch haal ik bijna 2x zo veel fps ;).

[ Voor 80% gewijzigd door A87 op 18-07-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

Voltage van de GPU verhoogd met 25mAh
vind ik knap, je wilt de voltage verhogen met 25 mili ampere uur? :P

ik dacht dat eerdere nvidia kaarten daar ook wel eens last van wilde hebben om niet te werken op hun gegeven voltage. als je dit dwars zit, kun je een RMA aanvragen.

maar jezus he, wat een dure set-up en dan "maar" 1 670? :P
lanerios schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:27:
Of je kan gewoon normaal reageren en niet asosciaal. Sorry hoor.
ik zie er niets asociaals in, eerder gefrustreerd. het is maar net hoe je het leest. je kunt moeilijk iemands bedoeling lezen uit simpele tekst.

[ Voor 36% gewijzigd door Fordox op 17-07-2012 18:07 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1