Nieuwe desktop advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaffelSmurf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 13:23
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een vakantiebaantje voor 40 uur per week. Van het geld wat ik daarmee verdien, wil ik graag een nieuwe PC samenstellen. Heb nog nooit eerder een PC samengesteld, en wil dus graag advies krijgen over de aankoop van componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Photoshop (Geen zware grafische dingen).
- Webdevelopment.
- Gamen (Battlefield 3 & MW3. Niet op hoge settings. Game niet veel, maar wil wel dat het fatsoenlijk werkt).
- Internetten.
- Muziek luisteren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €700,- / €800,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG BH10LS38 Zwart
- XFX GeForce 250 GTS 512MB DDR3 Core Edition (GS-250X-YDFC)
- Toetsenbord, muis. monitor, speakerset, printer e.d. heb ik allemaal nog.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition (Reeds Aangeschaft)€ 99,70€ 99,70
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,50

Behuizing: behuizing heb ik reeds aangeschaft. Er is voldoende ruimte aanwezig om het systeem in de toekomst verder uit te breiden. Docking-station vind ik ook handig om erbij te hebben.
CPU: spreekt denk ik voor zich. Heb geen CPU koeler erbij omdat ik nog niet van plan ben mijn CPU te overklokken. Als het goed is, is er al een koeler van Intel meegeleverd. Kan altijd later nog een nieuwe CPU koeler aanschaffen.
Voeding: 550W lijkt me voldoende voor deze configuratie.
SSD: lijkt me logisch. Om het besturingssysteem + grotere applicaties en games op te zetten)
Geheugen: 8GB lijkt me voldoende voor hetgeen wat ik met de PC ga doen.
Moederbord: moederbord heeft voldoende aansluitingen om het systeem ook in de toekomst uit te breiden. Heb mijn keuze gebaseerd op de BBG van deze maand.
Videokaart: momenteel wil ik gebruik maken van de videokaart uit mijn oude systeem. Wanneer mijn oude systeem verkocht is, wil ik eventueel een nieuwe videokaart kopen.

Daarnaast heb ik geen HDD toegevoegd aan mijn configuratie. Dit omdat ik niet weet of ik deze nog kan aanschaffen na de aankoop van bovenstaande componenten. Deze wil ik later aanschaffen en als data-schijf gebruiken. Hiervoor heb ik de 'Seagate Barracuda 3TB' op het oog.

Windows licentie
Omdat ik nog scholier ben kan ik via slim.nl 'Windows 7 Professionel 64-bit' aanschaffen voor een prijs van €56,50. Dit is een upgrade versie. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om gewoon een volledige installatie te doen met deze DVD, en deze ook te activeren. Hiervoor zou je dus eerst een schone installatie moeten doen (zonder serial in te voeren) en daarna de Windows 7 installatie moeten upgraden. Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft, en of het wel degelijk zo werkt.

Hopelijk heb ik voldoende informatie geleverd.

Met vriendelijke groet,
Ivo Muijtjens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Ziet er prima uit. Ik neem aan dat je al rekening hebt gehouden met eventuele kaartlezers en extra uitbreidingskaarten? Ik kan je toch sterk aanraden om gelijk een goede CPU-koeler te halen (goeie kosten nog geen 40 euro), dat bespaard je later de moeite van het lopen klooien met alles al in je kast, en het scheelt gewoon een stuk qua temperatuur.

Die truc met Windows moet gewoon werken, ik heb van verschillende mensen gehoord dat het werkt.

Good luck.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Ziet er goed uit, jammer dat je niet meteen een grafische kaart kan aanschaffen. De 250 GTS is verouderd en was volgens mij al een low range kaart bij de lancering. Het zou me verbazen als je daar nog 30fps mee kan halen in bijvoorbeeld Battlefield 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaffelSmurf
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:29:
Ziet er goed uit, jammer dat je niet meteen een grafische kaart kan aanschaffen. De 250 GTS is verouderd en was volgens mij al een low range kaart bij de lancering. Het zou me verbazen als je daar nog 30fps mee kan halen in bijvoorbeeld Battlefield 3.
Zo veel game ik nu ook weer niet. Ben voornamelijk bezig met webdevelopment, en denk dat deze kaart daar voorlopig wel nog goed voor is. Wil natuurlijk wel later graag upgraden naar een betere kaart. De GTS 250 zat in mijn PC die ik 3 jaar geleden bij Paradigit heb gekocht. Momenteel speel ik ook af en toe Battlefield 3 met deze kaart. Het loopt niet zoals een 'echte gamer' dat wenst. Maar voor mij is het prima.
Liveshort schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:22:
Ziet er prima uit. Ik neem aan dat je al rekening hebt gehouden met eventuele kaartlezers en extra uitbreidingskaarten? Ik kan je toch sterk aanraden om gelijk een goede CPU-koeler te halen (goeie kosten nog geen 40 euro), dat bespaard je later de moeite van het lopen klooien met alles al in je kast, en het scheelt gewoon een stuk qua temperatuur.

Die truc met Windows moet gewoon werken, ik heb van verschillende mensen gehoord dat het werkt.

Good luck.
Denk dat ik inderdaad toch maar een CPU-koeler ga halen. Dat is de investering van €40,- inderdaad wel waard, en voorkomt dat ik later alles uit elkaar moet halen om die koeler in te bouwen. Welke koeler zou dan het beste bij mijn systeem passen? Zit te twijfelen tussen de Cooler Master Hyper 212 EVO en de Scythe Mugen 2 Rev. B.

Wil inderdaad wel een card-reader erin hebben. Maar zo'n ding kost maar twee tientjes. Uitbreidingskaarten staan niet op de planning. Moederbord heeft een 7.1 audio uitgang. Heb zelf maar een 2.1 speakersetje. Zou niet weten welke uitbreidingskaart (buiten de videokaart) ik nog nodig zou kunnen hebben. Er is in ieder geval genoeg plaats om een uitbreidingskaart te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door SwaffelSmurf op 13-07-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
Doe alsjeblieft iets aan die videokaart! Als je een nieuwe pc koopt moet je videokaart ook redelijk zijn!
Erg zonde om alles perfect in te richten en dan zon prutkaart erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaffelSmurf
Heb mijn lijstje nog een beetje bijgewerkt. Alleen een videokaart mist nog. Daar hoop ik eigenlijk nog wat advies voor te krijgen. Heb namelijk geen idee welke videokaart ik zou moeten nemen. Heb altijd een kaart van NVIDIA gehad. En ben daar altijd tevreden mee geweest.

Zit zelf ook nog een beetje te twijfelen aan de SSD. De 256GB versie van Samsung is bij veel webshops niet leverbaar. Zit dus nog te twijfelen tussen de 128GB en 256GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition (Reeds Aangeschaft)€ 99,70€ 99,70
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Als je wat meer advies omtrent de videokaart wilt, moet je eerst het budget voor de videokaart vaststellen. :)
Voor de SSD: je kunt ook even wachten tot er weer een nieuwe lichting 830's wordt uitgeleverd. Je zou bij een aantal webshops even kunnen informeren of zij kijk hebben op wanneer er nieuwe 256GB's worden uitgeleverd.
Anders kun je ook voor de 128GB gaan, deze is wel supergoed verkrijgbaar.
Rest van je systeem ziet er goed uit, een flinke videokaart erbij is geen probleem.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaffelSmurf
Heb nog even rondgekeken naar een videokaart. Daarbij kwam ik uit bij de Asus HD7850-DC2-2GD5 .

Deze videokaart past binnen mijn budget. En is prima gschikt voor hetgeen wat ik met mijn PC wil gaan doen. SSD houd ik toch liever op 256GB. Mocht deze slecht leverbaar zijn, kan ik altijd nog kijken voor een Crucial M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Dat is een goede kaart :)
Vergelijkbare goede kaarten zijn deze: pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
En deze: pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
De Sapphire is out of the box wat hoger geklokt, dus is iets sneller. Lees maar eens wat reviews, met alle kaarten val je je geen buil :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:04

H.Boss

Hugo Boss

Ik snap niet waarom jullie hem op kosten jagen als hij zelf aangeeft voldoende te hebben aan die GTS250, omdat gamen niet zijn hoofddoel hier. Dat gaat echt te ver. Systeem is heus niet ongebalanceerd, omdat zijn videokaart onder de maat is. Het ligt eraan wat hij ermee doet.

Een HD7850 is helemaal niet nodig. Bespaar je het geld en neem een videokaart van rond de 100,-. Dat is meer dan voldoende voor jou doeleinden.

[ Voor 83% gewijzigd door H.Boss op 17-07-2012 11:37 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Volgens mij kan je ook nog wel iets besparen op je processor

Je kan deze nemen:
Intel Core i5 3550 Boxed
Socket 1155 quad-core proc. van 3,3GHz
Quad
€ 182,95

ipv de
Intel Core i5 3570K Boxed
Socket 1155 quad-core proc. van 3,4GHz
€ 205,95 (deze is namelijk als je wilt gaan overklokken)

En het verschil in snelheid is minimaal maar het scheeld je wel €20 die aan je grafische kaart of ssd kan uitgeven
Pagina: 1