Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo,

Ik heb vorige week een te assembleren systeem besteld, en ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb echter niet helemaal goed gelezen over de fans. Er is ruimte voor 4 fans, en 2 zijn meegeleverd. Die zijn voor en achterin de kast gemonteerd. Het gaat om de Aerocool X-Warrior Devil Red Edition. Ik heb dus zoals eerder gezegd niet goed gelezen en ik dacht dat er 4 fans meegeleverd werden, omdat op de afbeeldingen LED-verlichting aan de voor en zijkant (2x) van de fans te zien is. Dit is dus niet het geval heb ik mogen ondervinden. Maakt het iets uit als ik de 2 fans die nu voor en achter zitten alle twee naar de zijkant verplaats?
Ik heb geen idee of dit iets uitmaakt..

Bij voorbaat dank. )

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:55
Ja, het maakt uit. Of het bij jouw computer genoeg uitmaakt om het niet te doen? Geen idee.

Als je voorin een fan hebt die koele lucht naar binnen blaast en achterin een fan hebt die warme lucht naar buiten blaast heb je een goede airflow die je componenten goed koelt. Als je ze allebei op de zijkant naar binnen laat blazen heb je waarschijnlijk genoeg overdruk om alles goed te kunnen koelen, maar het is wel minder goed dan een airflow creëren. 2 fans die naar buiten blazen of 1 fan die naar binnen blaast en 1 die naar buiten blaast zou ik niet doen.

Als je het gevoel hebt dat je pc niet zo heet wordt en je niet aan het overclocken bent en je vind dat het het uiterlijk erdoor wordt verbeterd kan je het gewoon doen. Als je meer geeft om de temperaturen kan je het beste de fans laten zitten en er eventueel 1 of 2 bij kopen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ja, dat maakt iets uit voor je goede airflow. Het best kun je de fans laten zoals ze zijn: de voorkant zuigt koude lucht naar binnen, de achterkant zal meer bovenin zitten om de warme lucht naar buiten te blazen. Je zou wel kunnen overwegen om de twee 'ontbrekende' fans te bestellen en elders te plaatsen.

• Paws
Helder. Dan bestel ik die andere 2 voor de zijkant er maar bij. Wat zouden jullie mij aanraden? Moet rode led-verlichting hebben en diameter is 12cm.

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 23:20
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:34:
Helder. Dan bestel ik die andere 2 voor de zijkant er maar bij. Wat zouden jullie mij aanraden? Moet rode led-verlichting hebben en diameter is 12cm.
http://tweakers.net/price...fan-120mm.html#tab:prices

• Paws
Met 4 fans reizen de dB wel een beetje de pan uit, niet?

• Paws
Ik denk dat ik toch maar gewoon die fans verplaats, mits alles gewoon goed gekoeld wordt dan.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Paws schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:11:
Met 4 fans reizen de dB wel een beetje de pan uit, niet?
Liever 4 fans die op "halve" kracht werken dan 2 fans op volle toeren.
Ik zou er 2 bijkopen en dan RPM verlagen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Paws
Hij is nu ook erg luid, is dit te verhelpen?

• Paws
Ik ben nu bezig met Speedfan, er staat dus PWM 1, PWM 2, PWM 3, en PWMOUT. Wat betekent PWMOUT?
Kan er via Google niks over vinden. Er zou een PWM 4 moeten zijn omdat er 4 fans in m'n pc zitten en niet 3.

Edit: Ik heb net even de CPU en GPU flink gestresst om te kijken of de fans wel harder zou gaan draaien. Dit is dus niet het geval! Ik moest in Speedfan handmatig de fan harder laten draaien. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn want de fans horen uit zichzelf te 'weten' hoe hard ze moeten draaien.. Hoe zet ik dit weer recht?

[ Voor 139% gewijzigd door Paws op 18-07-2012 02:39 ]

Pagina: 1