Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio S15 configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig de s15 te configureren in de sony student store. Heeft er nog iemand tips ten aanzien van de processor, het ramgeheugen en de grafische kaart?

Ik heb onderstaande opties:

Processor:
ntel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 3 MB L3 Cache
Aantal kernen: 2

Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz [ + 120.0 €] - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.60 Ghz met 4 MB L3 Cache - Aantal kernen: 2

Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz [ + 150.0 €] - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 6 MB L3 Cache - Aantal kernen: 4

Ram geheugen:
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM - 1 x 4096 MB

6 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [ + 40.0 €] - 1 x 2048 MB + 1 x 4096 MB

8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [ + 80.0 €] - 2 x 4096 MB

12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [+ 120.0 €] [Nieuwe prijs: + 60.0 € , u bespaart 60.0 € ]
1 x 4096 MB + 1 x 8192 MB - 50% korting op geheugen upgrade - Aanbieding geldig tot en met 16 juli 2012 zolang de voorraad strekt

grafische kaart:
- Intel® HD Graphics 4000

- NVIDIA® GeForce® GT 640M [+ 130.0 € ] 1 GB

- NVIDIA® GeForce® GT 640M LE [+ 170.0 € ] 2 GB

Ik zag dat er op het moment 50% korting wordt gegeven op de optie 12gb ram (€60 euro extra) is dit een zinvolle upgrade of voegt dit weinig toe? en is de upgrade van de grafische kaart en de processor alleen nodig bij intensief (game) gebruik, of is het voor iets minder intensief gebruik ook een nuttige optie? Ik wil de laptop voornamelijk gaan gebruiken voor digitaal draaien van muziek (traktor pro 2) een vereiste hierbij is dat de laptop goed stabiel draait (ook bij intensief gebruik) Spikes in de CPU of dropouts of iets dergelijks kan ik echt niet hebben tijdens het draaien! Verder wil ik hem gaan gebruiken voor downloaden van nieuwsgroepen, films kijken en voor de rest standaard computergebruik. Ik zou graag jullie advies willen horen! :)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik ben zelf ook naar deze notebook aan het kijken. Wat ik zelf zou kiezen is standaard 4gb geheugen en er dan zelf voor 20 euro nog 4gb naast zetten. Ook voor HDD zou ik persoonlijk de goedkoopste optie nemen en er een ssd voor in de plaats zetten. We zitten hier toch op tweakers he ;)

Maar die actie met 50% korting vind ik zelf dus volledig overbodig. Mogelijk volgende week een betere aanbieding.

Met je beoogde gebruik zou ik zeggen dat de standaard opties van grafische kaart en processor voldoende zijn.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik zou in ieder geval voor de i7 optie gaan. Vooral als je live draait en/of produceert lijkt het me geen overbodig luxe. Een videokaart lijkt het me niet echt nodig als je niet gamed en niet aan videobewerking doet, maar ik denk dat iemand anders hier beter uitsluitsel over kan geven.

Als je Sony liket op facebook kan je trouwens elke 15% korting winnen door gebruik te maken van het "Sony Rad" . Lijkt me wel de moeite waard om te proberen.

• BURN3R
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:35
Ik ben op het moment ook bezig met het samenstellen van een laptop van dit model en op zoek naar wat korting, is dat Rad nog ergens te vinden of klopt het dat die actie voorbij is?

Om voor de studentenkorting in aanmerking te komen, wordt daar ook echt gecontroleerd of je daadwerkelijk studeert?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
BURN3R schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:32:
Ik ben op het moment ook bezig met het samenstellen van een laptop van dit model en op zoek naar wat korting, is dat Rad nog ergens te vinden of klopt het dat die actie voorbij is?

Om voor de studentenkorting in aanmerking te komen, wordt daar ook echt gecontroleerd of je daadwerkelijk studeert?
Ja dat wordt daadwerkelijk gecontroleerd.
Je moet na de aankoop het bewijs opsturen, anders annuleren ze de laptop. Anders heb je altijd nog shopkorting.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10