Installatie op nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Vorige week is mijn HDD van mijn laptop stuk gegaan. Nu heb ik daarvoor in de plaats een SSD (OCZ Agility 4 256GB) gekocht en dacht er dus Windows 7 ff op te zetten met de Asus Recovery DVD's die ik direct na aanschaf gebrand heb.
De installatie start wel op, maar komt vervolgens met de melding dat er geen harde schijf is waar recovery op gedaan kan worden.
Dus ik voor de test een oud Vista schijfje opgezocht, maar ook die installatie vind geen schijfstations...
Ik heb gelezen dat de SSD standaard niet geformatteerd is, maar dat zou Windows toch tijdens de installatie pas doen?
Hoe los ik dit nu op? Of is de nieuwe SSD dan defect?

Vriendelijke groet,
Dave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55
Word je schijf wel herkent in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serial ATA Port 0 Empty
Serial ATA Port 1 Empty
Serial ATA Port 2 MATSHITADVD-RA ATAPI

Lijkt er dus op van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Kun je hem eens proberen op een andere pc? Wellicht je sata controller die kapot is?

Of weet je zeker dat je HDD stuk is gegaan?

Anders ben ik bang dat je hem toch RMA moet sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
vaak moet je de bios settings even veranderen. Ik weet niet welke setting het precies is, maar die moet van IDE naar AHCI.
Ik zou zeggen zoek de setting, wijzig hem en probeer het opnieuw
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:53
Heb je een desktop waaraan je SSD kan prikken? Dan kan je zien of het aan je laptop ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
eL_Jay schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:25:
vaak moet je de bios settings even veranderen. Ik weet niet welke setting het precies is, maar die moet van IDE naar AHCI.
Succes
ook al staan die settings niet goed, volgens mij zou je laptop de schijf iig moeten herkennen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ruudvanelk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:25:
Kun je hem eens proberen op een andere pc? Wellicht je sata controller die kapot is?

Of weet je zeker dat je HDD stuk is gegaan?

Anders ben ik bang dat je hem toch RMA moet sturen
Ik weet cker dat die HDD stuk is gegaan, want die heb ik op een andere pc geprobeerd en één partitie had ik geen toegang toe...
Ik zal het eens proberen in een andere pc. Ook ongeformatteerd moet hij herkend worden in Win toch?
eL_Jay schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:25:
Succes
Ik zag net dat de SATA configuration op AHCI staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crap...! Net aangesloten op mn Sharkoon Quickport... doet niets... :(
"Plaats een schijf of een ander geschikt medium in Verwisselbare schijf..."
Kaduuk dus..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een vaag probleem geworden.
Ik heb de SSD om laten ruilen en de nieuwe in mn laptop gestoken. Recovery schijfje er in en hij begon te installeren! Dus hier werd ik enigzins euforisch... oOo
De volgende dag werkte alles nog perfect, dus ik begon alvast wat additionele software te installeren.
Weer een dag later startte ik de laptop weer en... "insert boot disk and press any key"... :o
Ook in BIOS: Serial ATA Port 0 Empty.
Dus ik denk: weer SSD stuk.. gaat lekker..
Maar de SSD op een andere pc aangesloten, kon ik deze gewoon benaderen en alle bestanden zien (en hij was razend snel >:) )
Weer terug naar de laptop; "insert boot disk and press any key"..
Dus mn volgende gedachte was: "crap... cker mn sata controller/aansluiten stuk..."
Had ik m bijna ter reparatie naar Asus opgestuurd, dacht ik eerst nog even een andere HDD in de laptop te proberen. Ik kon er één van mn werk lenen (incl oude XP installatie), dus die heb ik in de laptop gestoken en zie ik opeens "Windows XP" in beeld...! Kort daarna the blue screen of death, maar da's te verwachten van een xp installatie van een andere laptop. (deze schijf is ook netjes te zien in t BIOS)
Dus ik weer SSD in laptop: niets!
Weer HDD: doen!
Weer SSD in andere pc: doen! 8)7

Ik snap er niets van! Wat zie ik over t hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me duidelijk, de hardware in je laptop is kapot, en wel op een dergelijke wijze dat het apparaat aan de sata poort langzaam stuk gaat. Eerst ging je hd stuk, toen je eerste ssd direkt naar de maan, de tweede is wat sterker maar ook een kwestie van tijd tot je die molt.

[ Voor 3% gewijzigd door Reepje op 29-07-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Ik weet cker dat die HDD stuk is gegaan, want die heb ik op een andere pc geprobeerd en één partitie had ik geen toegang toe...
Ik zal het eens proberen in een andere pc. Ook ongeformatteerd moet hij herkend worden in Win toch?
Hoezo is die dan zeker stuk? Kan ook zijn dat die corrupt is door een brakke SATA controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:31:
Lijkt me duidelijk, de hardware in je laptop is kapot, en wel op een dergelijke wijze dat het apparaat aan de sata poort langzaam stuk gaat. Eerst ging je hd stuk, toen je eerste ssd direkt naar de maan, de tweede is wat sterker maar ook een kwestie van tijd tot je die molt.
Als de tweede stuk is (wordt niet in BIOS gezien), waarom ziet een andere pc deze wel en kan ik m gewoon uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KennieNL schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Hoezo is die dan zeker stuk? Kan ook zijn dat die corrupt is door een brakke SATA controller.
Zit wat in. Maar die hdd ligt nu bij een data recovery bedrijf en zij hebben het over dat hij begon te 'tikken' na kopieeren van 41% van de clusters...
Dus die is iig ook niet fris meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08
Misschien zeg ik onzin hoor, maar kan het niet zijn dat OEM laptops een speciale BIOS hebben die geen "vreemde" hardware toelaten maar slechts, in dit geval, ASUS goedgekeurde onderdelen? In jouw geval de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je UDMA CRC Error Count in de SMART data om kabelfouten op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:52:
Check je UDMA CRC Error Count in de SMART data om kabelfouten op te sporen.
Zo, t is ff geleden, maar ik wilde eest de datarecovery afwachten.

Ik heb in de SMART data gekeken, maar vind daar geen CRC Error Count:

Afbeeldingslocatie: http://i1122.photobucket.com/albums/l522/hellokittys1/HDTune_Health_OCZ-AGILITY4.png

Betekend dat dat het niet is opgetreden?
Of is hier iets aan te zien? Die E8 unknown attribute ziet er wel een beetje gek uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Mja, het is ook een OCZ Agility waar men hele slechte ervaringen mee heeft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?
Inmiddels heb ik een HDD geleend en deze wordt wel in het BIOS herkent.
Alleen als ik die Asus Recovery DVD's probeer te installeren, wordt deze telkens onderbroken met een fout met code 1029.
De oorzaak van deze melding kan ik niet vinden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je SSD ondersteunt geen SMART praktisch, want de output die je krijgt is in strijd met de SMART specs. Daar heb je dus niets aan. Je kunt dus niet weten of je kabelproblemen e.d. hebt.

OCZ SSDs staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid. Indien mogelijk zou ik contact zoeken met de leverancier en vragen om het omruilen van het product voor een betrouwbare SSD zoals de Samsung 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:34:
Heeft niemand een idee?
Inmiddels heb ik een HDD geleend en deze wordt wel in het BIOS herkent.
Alleen als ik die Asus Recovery DVD's probeer te installeren, wordt deze telkens onderbroken met een fout met code 1029.
De oorzaak van deze melding kan ik niet vinden. Iemand ervaring mee?
1. Koop een Samsung PM830 Series of een Crucial SSD.
2. Heb je geen ISO DVD van een clean OS (Windows 7 of Windows 8) en probeer die te installeren. Misschien wil de Asus Recovery niet op andere dan de in de laptop gebruikte HD goed installeren en werken. Download anders deze clean ISO en gebruik die in ieder geval als referentie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1