SSD installeren in een ASRock 760GM-GS3?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Hallo,

Ik ben van plan tijdens de zomervakantie mijn computer flink te upgraden.
Om te beginnen wil ik een OCZ agility 3 SSD kopen.
De vraag is; werkt dit met mijn ASRock 760GM-GS3? Ik ben er van bewust dat dit moederbord alleen Sata 2 heeft dus dat hij iets trager is dan normaal, maar later ga ik ook het moederbord vervangen, dus dan is dit geen probleem meer.

Voor de specificaties van het moederbord heb ik hier de tweakers link: pricewatch: Asrock 760GM-GS3

Alvast bedankt.

Verwijderd

SSD vraagjes kun je in Het grote SSD topic ~ Deel 9 stellen. :)

Oh, en daar kun je gelijk lezen waarom je beter geen OCZ of Sandforce SSD kunt lezen, nu betere alternatieven in sommige gevallen zelfs goedkoper zijn. Lees de laatste paar bladzijden eens door om een idee te krijgen over je mogelijkheden. De Crucial M4 en Samsung 830 zijn het populairst op dit moment.

Verder antwoord op je vraag: ja, een SATA apparaat werkt met een SATA controller, ongeacht welke versie, kleine uitzonderingen daargelaten. SATA/600 voegt ook lang niet zoveel toe als veel mensen denken, dus ook op jouw huidige AMD moederbord zal een SSD voor een flinke boost zorgen, SATA/600 voegt daar maar beperkt wat aan toe.

Ik moet je topic wel sluiten, maar mocht je nog vragen hebben kun je die in bovenstaand topic stellen. :)

Dit topic is gesloten.