30 meter overbruggen

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

Er zijn twee gebouwen die ik met elkaar wil overbruggen. Door middel van een Netgear WN3000RP Universal WiFi Range Extender is dit gelukt. De kwaliteit van de verbinding is matig. 20% van de packets komt niet aan. De internetverbinding die erachter zit is maar 4Mbps. Het hoeft dus ook geen high performance netwerk te worden, maar die packet loss is wel vervelend.

Binnen in de meterkast staat een vrij oude SpeedTouch, met nog 801.11g. De meterkast staat slechts enkele meters vanaf het uiterste punt in het huis ten opzichte van het tweede gebouw.
Ik zat eraan te denken om nog een Netgear WiFi Extender te kopen. Deze wil ik dan in het huis plaatsen niet ver van de Speedtouch. De positie zal dan wel iets beter zijn ten opzichte van de SpeedTouch en ik vermoed dat de Netbear überhaupt een beter bereik heeft dan deze oude SpeedTouch. Het ziet er dan dus zo uit:

Speedtouch (> via WiFi kleine afstand>) Netgear 1 (> via WiFi 30 meter>) Netgear 2.

Zou het hiermee lukken om het netwerk betrouwbaar te maken? Of kan ik beter iets anders proberen?

Graag net zo min mogelijk geld. Het doel is dus ook niet om een super fancy netwerk te bouwen, maar gewoon om fatsoenlijk op te internetten.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 13-07-2012 17:38 ]

🌞🍃

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dubbel Wifi lijkt me ook niet handig, kan je het speedtouch->netgear 1 dan niet bedraad doen?

Of mooier, de hele afstand met een draad? Cat5/6 kan 30 meter makkelijk overbruggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:40:
Dubbel Wifi lijkt me ook niet handig, kan je het speedtouch->netgear 1 dan niet bedraad doen?

Of mooier, de hele afstand met een draad? Cat5/6 kan 30 meter makkelijk overbruggen.
Dat is waar. De en netgear kan dan net zo goed met een draad worden verbonden en dat ze dan beiden in de meterkast staan. Ik vraag me alleen af of deze nieuwe netgear echt een beter signaal heeft dan deze oude speedtouch. Ik begreep dat N ten opzichte van G niet perse een beter bereik heeft bijvoorbeeld.

Een kabel aanleggen is altijd het beste natuurlijk. In dit geval is dat erg onpraktisch.

🌞🍃

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:30
Datafeest schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:01:
[...]

Dat is waar. De en netgear kan dan net zo goed met een draad worden verbonden en dat ze dan beiden in de meterkast staan. Ik vraag me alleen af of deze nieuwe netgear echt een beter signaal heeft dan deze oude speedtouch. Ik begreep dat N ten opzichte van G niet perse een beter bereik heeft bijvoorbeeld.

Een kabel aanleggen is altijd het beste natuurlijk. In dit geval is dat erg onpraktisch.
waarom niet op dealextreme een paar richtantennetjes bestellen en 2 AP's kopen die afneembare antennetjes hebben ?

Als je het echt leuk wilt doen dan koop je 2 ubiquities, al ben je dan wel een vermogen kwijt

too weird to live too rare to die

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Wat een slechte performance op zo'n kleine afstand. Zit er veel staal of beton om en rond de antenne's? Wat is de signal/noise ratio aan beide kanten? En wireless N heeft wel degelijk ruis onderdrukkende features die nuttig kunnen. Met richtantenne's ben je wellicht goedkoper uit of een koperdraad.

I've visited the Mothership @ Cupertino