Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende:

Ik probeer een MKV bestand af te spelen via het mediacenter van mijn LED-tv, een Sharp Aquox.

De audio-codec wordt helaas niet ondersteund, dus ik heb wel beeld maar geen geluid!

Dit ligt aan mij tv, dus daar kan ik (denk ik) niets aan veranderen.

Wat zijn andere handige manieren om zo'n MKV bestand toch af te spelen, zonder kwaliteitsverlies?
Ik heb geen goede grafische kaart in mij pc dus daar heb ik (denk ik) niets aan. Ik beschik wel over een PS3 en een XboX 360.

Kan ik daar wat mee. Ik zoek echt hulp want ik had mij zo verheugt om HD en Bluray kwaliteit af te spelen op mijn tv!

Groet en alvast bedankt,

Harmen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 16:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoe het met jouw TV zit, maar mijn LG ondersteunt niet alle audio formaten op iedere aansluiting.
Maar streamen vanaf je PC zou gewoon moeten lukken lijkt me - ik ga er vanuit dat je TV ee netwerkaansluiting heeft.
Check de manual van dat ding over hoe je moet gaan streamen, dan kom je vast een heel eind.
Overigens kan die PS3 ook gewoon streamen volgens mij, zelf alleen geen ervaring mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat zijn andere handige manieren om zo'n MKV bestand toch af te spelen, zonder kwaliteitsverlies?
Zelfs onboard-kaartjes van een gemiddelde PC zijn prima geschikt om full HD uit te voeren, en hebben vaak zelfs een HDMI-aansluiting zodat je met één kabel klaar bent.

Een goedkope mediaspeler van om en nabij de honderd euro (zie Pricewatch) moet ook prima voldoen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan die MKV toch gewoon even aanpassen om een andere audio-codec te gebruiken? Even een converter downloaden, de video ongewijzigd laten en de audio omzetten naar iets dat je speler wel slikt, zoals bijvoorbeeld MP3.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Zie mijn reactie in je andere topic: D4NG3R in "Kan niet schrijven naar Externe HD"

Beetje met NMe dus, alleen een andere converter.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

TS vroeg om
handige manieren
Elke film die je wil kijken eerst uitproberen en daarna converteren als de TV het niet slikt staat bij mij niet te boek als 'handig'.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 17:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

En ook niet kwalitatief gelijkwaardig. Losse mediaspeler is de enige mooie oplossing.

Videokaart kan ook, als je en beetje wet wat je doet (schakelen tussen 24/50/60 niet standaard automatisch)

[ Voor 39% gewijzigd door mr.paaJ op 13-07-2012 17:23 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:14:
TS vroeg om

[...]

Elke film die je wil kijken eerst uitproberen en daarna converteren als de TV het niet slikt staat bij mij niet te boek als 'handig'.
In het ander topic van de TS schreef ik al:
Heeft die vrij nieuwe TV wel een netwerk aansluiting (en de mogelijkheid om vanaf een media-server streams af te spelen) ?. Dan zou je kunnen proberen om direct vanaf je PC de stream naar de TV te sturen. Afhankelijk van de media-server software (zoektermen: uPnP DLNA) kun je dan de stream on-the-fly transcoden naar een formaat dat je TV wel ondersteund. Ik ben zelf bezig om voor Serviio een goed werkend profiel voor mijn nieuwe Samsung TV te maken :P
Probleem met veel media-servers is dat ze niet transcoden, of alles transcoden. Ik vindt de oplossing van Serviio in de basis heel elegant: elk afspeelapparaat heeft een profiel, wat bepaald of, en wat er getranscodeerd (is dat een woord) wordt. Formaten die al ondersteund worden worden dan zo doorgestreamt, wat niet ondersteund wordt wordt on-the-fly aangepast.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mr.paaJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:20:
En ook niet kwalitatief gelijkwaardig. Losse mediaspeler is de enige mooie oplossing.
Handbrake kwalitatief niet gelijkwaardig? Mag jij toch eens betere bronnen gaan zoeken :+ . Handbrake maakt gebruik van FFMPEG, een van de betere videodecoding packs die er is. Audio gaat mogelijk wel wat achteruit, maar zo heel veel moet je (imho) van mp3 niet verwachten 8)7.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 18:12 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:14:
TS vroeg om

[...]

De handigste manier is inderdaad gewoon een player halen die alles slikt. Ik heb er zelf een gekocht die van het netwerk kan streamen en die slikt tot nu toe letterlijk alles wat ik erin prop. Afgezien van dat is het vrij simpel om in de huidige situatie alleen wanneer een file niet goed speelt even de file opnieuw te encoden. Heb ik zelf ook nog regelmatig gedaan, kost nog geen vijf minuutjes. :)
D4NG3R schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:23:
[...]

Handbrake kwalitatief niet gelijkwaardig? Mag jij toch eens betere bronnen gaan zoeken :+ . Handbrake maakt gebruik van FFMPEG, een van de betere videodecoding packs die er is.
SUPER ook, en biedt daarbij nog een hele lading meer standaardprofielen en conversieopties dan Handbrake. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 13-07-2012 17:24 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Lossy geluid nog eens lossy omzetten... handig.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mr.paaJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:24:
Lossy geluid nog eens lossy omzetten... handig.
Ga je in de praktijk op een tv niks van merken. En áls je dan al zo anaal bent op je geluid dan zet je het toch om naar een lossless formaat? Wordt de kwaliteit uiteraard niet beter van, maar ook niet slechter.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 13-07-2012 17:30 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met geluid uit de TV speakers niet inderdaad, da's waar. Verwacht niet dat de TV lossless geluid wel snapt eigenlijk maar dat zou je ook kunnen proberen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

NMe schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:24:
SUPER ook, en biedt daarbij nog een hele lading meer standaardprofielen en conversieopties dan Handbrake. ;)
offtopic:
Maar eens naar kijken dan, HB vind ik altijd ideaal om videos om te zetten naar iets wat m'n telefoon met de default videospeler snapt. Eens kijken of SUPER dit ook doodsimpel en goed doet :) .

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D4NG3R schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:13:
[...]

offtopic:
Maar eens naar kijken dan, HB vind ik altijd ideaal om videos om te zetten naar iets wat m'n telefoon met de default videospeler snapt. Eens kijken of SUPER dit ook doodsimpel en goed doet :) .
Hij heeft een aantal default profiles, waaronder iOS, Android, etc. Zelfs uitgesplitst op resoluties geloof ik zo uit het hoofd. Na het instellen van dat profile kun je ervoor kiezen alles op default te laten staan, of je specificeert zelf een video/audio-codec. Je maakt het zo lastig als je zelf wil. :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb goede ervaringen met SUPER. Zelfs de meest crappy videobestanden heb ik daarmee omgezet naar een compliant bestand. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor mij is het geen moeilijke keuze.
SUPER: Closed source. :|
Handbrake: Open source. :)

Met Handbrake kun je ook net zoveel profielen aanmaken als je wilt, beide zijn alleen front-ends naar bestaande libs en tools.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1