Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op locatie A (kantoor) heb ik een Sonicwall router met een publiek IP met daarachter een linux server (Fedora 14). Op locatie B heb ik een Windows pc met Sonic VPN client gekoppeld aan mijn router welke gekoppeld is aan een ander netwerk voor een internetverbinding. Vanaf B kan ik prima een tunnel opzetten met A en de linux server benaderen, werkt top!

Nu heb ik de situatie iets verandert, namelijk de server staat op locatie B en ik wil vanaf A de server benaderen met een Windows pc achter de Sonicwall router. Vanwege het netwerk op locatie B kan ik geen Sonicwall VPN client gebruiken, omdat het een gedeelde WAN IP is. Dus ik wilde een VPN tunnel opzetten met Openswan. Dat is na veel zoeken en proberen gelukt, maar ik krijg vanaf locatie A met deze tunnel geen verbinding met de server. Is het misschien helemaal niet mogelijk wat ik wil?

Dit is de handleiding die ik o.a. heb gebruikt. Ook het commentaar van Daniel opgevolgd, maar niets mag lukken.

Graag een suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een routeringsprobleem. Maar je geeft helemaal NIETS aan info die bij het oplossen daarvan handig kan zijn. De versie van je Linux server helpt niets: in plaats daarvan tracert resultaat en routeringstabellen posten wel.
Zoek dat op en gooi het in je start post, dan wordt het misschien wat doenlijker om je zinnig te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, maar het is mij inmiddels gelukt hoor! Deze setup is dus wel mogelijk :P
De netwerken aan beide kanten waren niet goed geconfigureerd en daarom kon de Linux bak geen VPN verbinding starten.

Ik krijg nog niet voor elkaar om de webserver (locatie B ) te benaderen via het WAN IP van locatie A. Ik heb een firewall rule gemaakt die poort 8080 doorstuurt naar het IP adres van de linux server. Wat doe ik verkeerd?