Hallo Tweakers,
Komend jaar ga ik studeren en ik heb daarvoor een nieuwe laptop nodig.
Helaas heb ik ontzettend weinig verstand hiervan, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Om maar even het standaardlijstje af te werken:
-Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)
Ik ga de laptop voornamelijk voor de volgende dingen gebruiken:
Studie
Muziek afspelen
Films kijken, voornamelijk gedownload dus HD zal niet nodig zijn, hoewel welkom.
Casual gaming. Wil het liefst een systeem dat Skyrim kan draaien, met een framerate van 20-30 fps op low/medium quality. Geen idee wat hierin mogelijk is.
-Wat mag je laptop gaan kosten?
Van mijn ouders krijg ik €500 voor de aanschaf. Heel prettig.
Het liefst zou ik dus ook maar €500 uitgeven.
Ik kan me echter voorstellen dat dit misschien niet mogelijk is, als dat niet zo is, wat is er dan wel mogelijk wat in de buurt komt van mijn gewenste systeem voor €500?
Indien écht nodig ben ik bereid zelf wat geld bij te leggen, tot maximaal als totale prijs €700.
Maar het mag duidelijk zijn dat ik dit liever niet doe.
-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zoek geen laptop met een bijzonder groot of klein scherm. Een normale grootte is prima.
Ik heb nog een 22" scherm waar ik hem op aan zal sluiten bij films.
Gewicht is ook geen belangrijk punt.
Ook hoef ik geen bijzonder goede accu, als ik in de trein een film kan kijken ben ik al zeer tevreden (geen idee of dit makkelijk haalbaar is)
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Simpelweg omdat ik er geen verstand van heb.
Een mooie afwerking zou leuk zijn maar is verre van een noodzaak.
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik vrij clueless wat betreft laptops.
Ik heb dan ook geen idee of wat ik zoek verkrijgbaar is voor deze prijs.
Mocht dat niet zo zijn dan ben ik ook meer dan tevreden met wat voorbeelden van laptops die in de buurt komen van wat ik zoek.
Mocht ik wat vergeten zijn laat het me vooral weten, en bij voorbaat veel dank!
Groeten,
Loek
Komend jaar ga ik studeren en ik heb daarvoor een nieuwe laptop nodig.
Helaas heb ik ontzettend weinig verstand hiervan, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Om maar even het standaardlijstje af te werken:
-Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)
Ik ga de laptop voornamelijk voor de volgende dingen gebruiken:
Studie
Muziek afspelen
Films kijken, voornamelijk gedownload dus HD zal niet nodig zijn, hoewel welkom.
Casual gaming. Wil het liefst een systeem dat Skyrim kan draaien, met een framerate van 20-30 fps op low/medium quality. Geen idee wat hierin mogelijk is.
-Wat mag je laptop gaan kosten?
Van mijn ouders krijg ik €500 voor de aanschaf. Heel prettig.
Het liefst zou ik dus ook maar €500 uitgeven.
Ik kan me echter voorstellen dat dit misschien niet mogelijk is, als dat niet zo is, wat is er dan wel mogelijk wat in de buurt komt van mijn gewenste systeem voor €500?
Indien écht nodig ben ik bereid zelf wat geld bij te leggen, tot maximaal als totale prijs €700.
Maar het mag duidelijk zijn dat ik dit liever niet doe.
-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zoek geen laptop met een bijzonder groot of klein scherm. Een normale grootte is prima.
Ik heb nog een 22" scherm waar ik hem op aan zal sluiten bij films.
Gewicht is ook geen belangrijk punt.
Ook hoef ik geen bijzonder goede accu, als ik in de trein een film kan kijken ben ik al zeer tevreden (geen idee of dit makkelijk haalbaar is)
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Simpelweg omdat ik er geen verstand van heb.
Een mooie afwerking zou leuk zijn maar is verre van een noodzaak.
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik vrij clueless wat betreft laptops.
Ik heb dan ook geen idee of wat ik zoek verkrijgbaar is voor deze prijs.
Mocht dat niet zo zijn dan ben ik ook meer dan tevreden met wat voorbeelden van laptops die in de buurt komen van wat ik zoek.
Mocht ik wat vergeten zijn laat het me vooral weten, en bij voorbaat veel dank!
Groeten,
Loek
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 14:42 ]