Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Continu PHP (script) achtergrond proces op een WAMP server

Pagina: 1
Acties:

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Momenteel draai ik een lokale WAMP server om een Twitter script (140dev) te testen en dit werkt prima vanuit de browser, maar eigenlijk zou ik twee PHP scripts continu in de achtergrond willen laten draaien.

Via *nix system kan dit met volgende command line:
nohup php get_tweets.php > /dev/null &
Maar hoe doe ik dit via een Windows server (nu nog op een lokale WAMP, maar zometeen op een VPS)? Ik weet dat de windows versie van cronjobs (schedule tasks) kan worden gebruikt, maar dit is niet ideaal voor Twitter scripts aangezien het re-connecten naar de Twitter API stream niet wordt gewaardeerd.

Dus hoe kan ik twee PHP scripts continu als een achtergrond proces laten draaien via WAMP en zometeen op een VPS?

Voor de duidelijkheid:
- Ik gebruik een WAMP server (nu nog om te testen, maar zometeen om die te laten draaien op een VPS)
- Gebruiken van LAMP of andere *nix servers/systemen is geen optie (door gebrek aan tijd, ervaring en skills)
- Ik heb al gezocht naar oplossingen op internet, maar deze werken niet of zijn niet duidelijk genoeg voor mij (een leek)

Alvast bedankt.