AmiNET130H

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 19:42
Hallo,

Sinds een aantal weken hebben wij glasvezel van KickXL (Via Glashart media). Bij dit abonnement hebben wij 1 stb (Amino 130M) ontvangen. KickXL biedt de mogelijkheid om een 2e stb aan te schaffen voor €150.

Ik ben tevens in het bezit van een AmiNET130H en ben benieuwd of iemand mij hier kan vertellen of en hoe ik deze kan configureren voor het kijken van televisie.

Kortom:

- Is het mogelijk om met de AmiNET130H iptv van KickXL (Glashart) te bekijken.

en, zo ja:

- Hoe configureer ik de stb voor deze functionaliteit?

Heb veel fora en handleidingen hierover gelezen. Het is mij bekend hoe ik in het management menu etc. van deze box kom, echter heb ik op deze vragen geen antwoord kunnen vinden.

Alvast Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door RomanII op 13-07-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Draaien beide dezelfde firmware?

In principe is de 130M en H gelijk, alleen verschilt t wat in de behuizing en/of aansluitmogelijkheden. (de H is geloof ik de Hotel-versie: vierkant kastje wat op een tv geschroefd kan worden)

Ik vermoed dat je nu een andere softwareversie draait op de 130H.

Adhv dhcp request krijgt de Amino zn bootloader, firmware of configuratie (als dhcp optie)

Ik kan me niet herinneren dat de 130H ooit door een GHM provider geleverd is, dus het kan goed zijn dat, als ie elders vandaan komt, er dus een andere firmware op draait.

Korte samenvatting hoe je m (mogelijk) voor GHM klaar kan krijgen:
- Achterhaal de bootloader/firmwareadressen. Doe zelf een DHCP request in het TV vlan met de mboot optie. (vendor-class-identifier aminoAMINET130mboot<bootrom version>) en Aminoaminet130upgrd of update je huidige STB en kijk mee met wireshark (noteer de multicastadressen en poorten van de mboot en upgr images) en eventueel z'n running-state (normale dhcp offer)
- Bouw zelf een DHCP servertje. (dhcpd bij voorkeur)
- Maak een class aan voor de firmware die jouw A130H draait (laat m firmware upgrade doen en kijk via wireshark welke bootloader/image ie nu heeft
- Filter de DHCP offers van GHM eruit: Routeer zelf een interface naar het TV vlan, filter DHCP weg met een switch, of gebruik DHCP relay op een switch die je ertussen gooi. Iig: DHCP requests moeten bij je eigen bak uitkomen.
- Configureer de mboot/upgr adressen die GHM gebruikt in je eigen DHCP server.

Boot de hele bende, je amino krijgt dan via je eigen dhcp server z'n mboot (en later upgr) adressen binnen, die ie vervolgens joint in het TV vlan, en zo de box upgraded naar een productieversie van GHM.

Andere opties: (als je bv eigen zendervolgorde enz wilt): Flash een pre-configged chnls.txt mee, provision je box via dhcp, bouw een eigen JMACX pagina.

http://www.lecentre.net/blog/archives/694
http://www.settopbox.sk/amino/Configuration_Guide.pdf
http://ict-all.blogspot.n...mware-to-amino-a130h.html

Samengevat: t is wel haalbaar, maar als de box niet bij GHM vandaan komt en een andere firmware draait is het wat lastiger. Kennis van Linux (dhcpd), multicast, routering, en switching is dan wel handig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 13-07-2012 16:59 ]