Ik heb een ssd en een hdd in mijn pc hangen. De SSD is laatst bijgeplaatst en windows is opnieuw geinstalleerd. Ik heb de windows-partitie op de HDD leeggegooid, m.u.v. belangrijke bestanden. Alleen nu vindt grub nog wel dat daar een windows-installatie op staat, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Hoe kan ik dit nu, zonder dataverlies, fixen? Ik heb de grub2-documentatie doorgelezen waar verwezen wordt naar /etc/grub/40-config, maar daar staat het volgens mij niet... (of ik snap het gewoon niet). Google vindt vooral hits met hoe je linux eraf moet gooien en ondertussen staat er niets nuttigs.
/boot/config/grub aanpassen heeft geen nut meer in grub2, want die wordt automatisch gegenereerd via update-grub.
Hoe kan ik nu /dev/sda1 uitschakelen als windows-partitie?
Hoe kan ik dit nu, zonder dataverlies, fixen? Ik heb de grub2-documentatie doorgelezen waar verwezen wordt naar /etc/grub/40-config, maar daar staat het volgens mij niet... (of ik snap het gewoon niet). Google vindt vooral hits met hoe je linux eraf moet gooien en ondertussen staat er niets nuttigs.
/boot/config/grub aanpassen heeft geen nut meer in grub2, want die wordt automatisch gegenereerd via update-grub.
Hoe kan ik nu /dev/sda1 uitschakelen als windows-partitie?