Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samsung Battery Life Cycle Extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen tweakers,

Mijn laptop heeft de optie 'Battery Life Cycle Extender', wat je aan kunt zetten om de batterij tot 80% op te laden. De site van Samsung verteld mij dat dit helpt doordat, wanneer de batterij op 100% geladen staat en nog steeds wordt geladen, de batterij overhit raakt en zo een slechtere levensduur krijgt.
Om overcharging tegen te gaan lijkt me dus. Windows zegt mij nu dan ook '80% available (plugged in, not charging)'. Betekent dit nu dat ik gewoon de batterij erin kan laten zonder bang te zijn dat de batterij minder wordt door overcharging? Behalve als ik een spel speel natuurlijk, gezien de laptop dan wat heter kan worden.
Ik kan maar bar weinig informatie hierover vinden, ook niet over de reden dat er tot 80% wordt geladen, niet 90% of 99%.

Heeft iemand hier wat informatie over?

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Bij het insteken van de batterij verliest hij altijd capaciteit op lange termijn.
De ideale situatie waarin je de batterij goed gebruikt is als je hem net niet volledig oplaad (80% bv) en ook net niet volledig leeg laad. Omdat dit dingen zijn die veel van een batterij vragen.

Zit hij een lange tijd in de stekker, haal je batarij er fftjs uit en bewaar hem (niet volledig opgeladen, nog volledig leeg geladen) in een niet te warme en niet te koude omgeving, zo spaar je je batterij normaal het best.

Verwijderd

Topicstarter
Ah fantastisch, bedankt undercover.
Dan zet ik zo even mijn laptop uit en haal ik de batterij eruit. Leve fastboot optie.

Edit: Met Windows 8 heb je zowat geen SSD meer nodig.

Trouwens, hoe wordt dat dan gedaan bij Macbooks? Bij de Macbook Pro Retina zit de batterij erin gesoldeerd, dus heb je de mogelijkheid niet om het eruit te halen. Toch zit je aan een Nvidia 650 die een aardige resolutie powered. Als je de macbook ook nog eens gebruikt voor Photoshop zal er een aardige hitte erop komen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 11:41 ]

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:36:
Ah fantastisch, bedankt undercover.
Dan zet ik zo even mijn laptop uit en haal ik de batterij eruit. Leve fastboot optie.

Edit: Met Windows 8 heb je zowat geen SSD meer nodig.
Het enige wat jij met je pc doet is hem opstarten en dan er naar kijken?
Trouwens, hoe wordt dat dan gedaan bij Macbooks? Bij de Macbook Pro Retina zit de batterij erin gesoldeerd, dus heb je de mogelijkheid niet om het eruit te halen. Toch zit je aan een Nvidia 650 die een aardige resolutie powered. Als je de macbook ook nog eens gebruikt voor Photoshop zal er een aardige hitte erop komen.
Het zou mij niets verbazen als appeltje dit doet omdat jij dan moet betalen voor service als de garantie af is, maar liever nog dat je natuurlijk een splinternieuw apperaat koopt, ipv dingen vervangt.

Overigens ben ik nog erg pessimistisch over batterijlevensduur superstitions, kheb mijn laptop haast twee jaar dag en nacht aan, meeste van de tijd aan het infuus dus vol geladen, toch haalt hij nog steeds de drie uur onder gemiddeld gebruik, net als in het begin.

My life for hire!

Verwijderd

Topicstarter
Eguna schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:Het enige wat jij met je pc doet is hem opstarten en dan er naar kijken?
Let op het woord zowat. Ik denk er nog steeds aan om een SSD te kopen, maar als je in een paar seconden opstart op een 5400RPM schijf hoef je het voor het booten niet te doen.

Over de batterijduur: dit is mijn eerste laptop en ik ben de rijkste niet, het liefst ga ik zo lang mogelijk door op deze zonder te veel risico te nemen. Ik kan ook niet zeggen dat mijn iPad (eerste generatie nog) ooit last heeft gehad van slechtere accuduur, mijn iPhone 3GS die ik nog langer gebruik heeft ook nooit last gehad. Zelfs de allereerste iPod Nano heeft er nooit last van gehad, naar mijn weet. En die wordt nog steeds gebruikt.
Bij die kleine producten heeft het allemaal wel gewerkt, maar ik hoor al m'n hele leven van mensen die nog maar een paar minuten op hun laptop kunnen werken, dus neem ik het liefst het zekere voor het onzekere.

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Ach, een batterijtje is niet heel duur hoor, 75 euro vind je denk ik zeker eentje op het internet. Dus als ie na 'n jaartje of 2, 3 niet meer voldoet haal je toch gewoon een nieuwe? kost geen stukken van mensen ;)
Pagina: 1