ADSL router -> wifi G -> ?? -> computer+NAS+wifi N

Pagina: 1
Acties:

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Ha,

Waarschijnlijk is mijn titel ontzettend duidelijk maar voor de zekerheid ;):
Ik ben op zoek naar een wireless bridge / switch die mijn ADSL G wifi kan ontvangen en ook nog N wifi kan uitzenden.

Er komt een telefoonlijn binnen op een niet handige plek en heb daar de ADSL router staan. Dat ding is niet nieuw en zend dus alleen wifi G uit. Bij mijn televisie wil ik dat G wifi ontvangen en bedraad een computer en NAS en wat ander spul met elkaar verbinden (dit staat allemaal dicht bij elkaar). Het zou natuurlijk mooi zijn als die nieuwe bridge/switch wifi N kan uitzenden zodat de rest van het netwerk ook wat vlotter is.

Alles bedraden is momenteel geen optie omdat ik in een huurhuis zit.

Welk apparaat kan dit?

(ohja als het even kan moet het ook nog te koop zijn in Perth Western Australia...)

Alvast bedankt.

x

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu wilt. Wil je nou een WiFi N apparaat (router) hebben die je bedraad op je ADSL modem aansluit? Of wil je een apparaat die een Wifi G signaal op pakt en er vervolgens WiFi N van maakt? Want wat heeft dat voor zin?

Da's hetzelfde als een één baans autoweg, waarachter je dan een 8 baans snelweg plakt. Dat heeft geen zin want de limiterende factor is en blijft die eenbaans auto weg.

Ofwel je kunt wel leuk van die wifi G een wifi N maken maar dan is de zwakste schakel nog steeds de bepalende factor en dat is in jou geval dus het wifi G netwerk.

https://freight.associates

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 15:22
Het gaat er Blaatbeest denk ik om dat hij zijn NAS via wireless N kan benaderen en niet het internet.

• blaatbeest
noloog schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:45:
Het gaat er Blaatbeest denk ik om dat hij zijn NAS via wireless N kan benaderen en niet het internet.
juist

bedankt voor de opheldering

x

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

blaatbeest schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:43:
[...] Bij mijn televisie wil ik dat G wifi ontvangen en bedraad een computer en NAS en wat ander spul met elkaar verbinden (dit staat allemaal dicht bij elkaar). Het zou natuurlijk mooi zijn als die nieuwe bridge/switch wifi N kan uitzenden zodat de rest van het netwerk ook wat vlotter is.

[...]
Wat wil je nu? In je TS zeg je dat 'computer en NAS en wat ander spul' bedraad verbonden worden, later dat je NAS draadloos verbonden wordt. Wat is het nu?

Als alles toch vlak bijelkaar staat, dan zou ik het gewoon allemaal op een accesspointje aansluiten die het wireless G signaal van de modem/router oppikt. Dan hoef je alleen op te letten dat je accesspoint bedraad gigabit doet.

Zoals het nu lijkt, en Daffie terecht opmerkt, heb je helemaal niks aan een wireless N apparaat. Hou er bovendien ook rekening mee dat N over het algemeen waardeloos performt als er ook maar überhaupt een muur tussen staat.

Rail Away!

• blaatbeest
Meerdere computers in huis zoals laptops maken regelmatig gebruik van bestanden die op de NAS staan. Die wil ik dus via N wifi kunnen benaderen.

x

• blaatbeest
Wat ik dus eigenlijk wil is een apparaat dat aan de wifi G kant kan dienen als wireless bridge. Aan de wifi N kant gewoon als AP. Wat ook nog minimaal een 4 poorts gigabit switch is.

maar misschien moet ik maar verschillende apparaten kopen,

x

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Maar alle accesspoints met Wifi N voldoen toch gewoon aan die eis? Waar loop je vast dan? Je kunt gewoon in de Pricewatch kijken welke apparaten er zijn en dan even uitzoeken welke bij jou in de buurt verkocht worden.

Rail Away!

• blaatbeest
nouja bijvoorbeeld uit de handleiding van de gloednieuwe d-link cloudrouter 5700 (de DIR-865L)(http://www.engadget.com/2012/07/18/d-link-cloud-router-5700/)

Note: Wireless clients cannot connect to the DIR-865L while in bridge mode.
Also, the Internet port on the DIR-865L in Bridge mode will not function.

Oftewel deze doet niet wat ik wil. en dit is de zoveelste handleiding die ik aan het doorkijken ben.

x

Pagina: 1