Marktplaats, ik vertrouw het niet helemaal, jullie mening?

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb mijn PS3 te koop gezet op Marktplaats (en ook hier op V&A, voor de geinteresseerden :-)) en gisteren kreeg ik een mailtje binnen op die advertentie.

Ene Patricia Milo meldt dat ze hem wil kopen en vraagt me mijn bankgegevens door te mailen. Ze mailt in het Engels, haar Engels is goed genoeg om te begrijpen maar slecht genoeg om te weten dat ze geen native speaker is.

Hoeft natuurlijk niets raars te betekenen, maar toen ze me vroeg om mijn bankgegevens gingen er wat alarmbelletjes rinkelen. Een google op haar naam brengt me naar het forum van omroep Max, waar de topictitel is "verkoop Marktplaats versturen naar Nigeria" (mijn alarmbellen gingen een stuk harder rinkelen) en in het topic aldaar wordt haar naam genoemd als oplichter via Marktplaats. Ze schijnt te betalen met ongedekte cheques, waardoor de verkoper dus geen geld krijgt. De tekst van het mailtje dat ze mij heeft gestuurd lijkt erg op de teksten van de oplichtersmails die in dat forum worden genoemd, hoewel ze niet letterlijk hetzelfde zijn.

Wat zouden jullie doen? Ik aarzel om haar te vragen om de PS3 af te komen halen en cash te betalen (ik verwacht dat ze dat niet doet), of zal ik het maar gewoon helemaal afkappen? Kan iemand uberhaupt kwaad met mijn rekeningnummer + naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

vraagt ze om het op te sturen naar Nigeria?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Gewoon aangeven dat hij alleen opgehaald kan worden, dan krijg je toch geen reactie meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oh no, not this shit again :')

Zoals je zelf ook al aangeeft, geen zuivere koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
bij twijfel niet doen. Die PS3 raak je wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:19

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Dit is toch overduidelijk?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
migchiell schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:28:
Ik heb mijn PS3 te koop gezet op Marktplaats (en ook hier op V&A, voor de geinteresseerden :-)) en gisteren kreeg ik een mailtje binnen op die advertentie.

Ene Patricia Milo meldt dat ze hem wil kopen en vraagt me mijn bankgegevens door te mailen. Ze mailt in het Engels, haar Engels is goed genoeg om te begrijpen maar slecht genoeg om te weten dat ze geen native speaker is.

Hoeft natuurlijk niets raars te betekenen, maar toen ze me vroeg om mijn bankgegevens gingen er wat alarmbelletjes rinkelen.
Hier zou ik afhaken.
Een google op haar naam brengt me naar het forum van omroep Max, waar de topictitel is "verkoop Marktplaats versturen naar Nigeria" (mijn alarmbellen gingen een stuk harder rinkelen) en in het topic aldaar wordt haar naam genoemd als oplichter via Marktplaats.
Als ik niet al afgehaakt was, zou ik dat nu zeker zijn.
Ze schijnt te betalen met ongedekte cheques, waardoor de verkoper dus geen geld krijgt. De tekst van het mailtje dat ze mij heeft gestuurd lijkt erg op de teksten van de oplichtersmails die in dat forum worden genoemd, hoewel ze niet letterlijk hetzelfde zijn.

Wat zouden jullie doen? Ik aarzel om haar te vragen om de PS3 af te komen halen en cash te betalen (ik verwacht dat ze dat niet doet), of zal ik het maar gewoon helemaal afkappen? Kan iemand uberhaupt kwaad met mijn rekeningnummer + naam?
Haar vertellen dat ze hem alleen kan komen halen lijkt me geen slecht idee. Als ze dat niet wilt, weet je genoeg.

Ik snap sowieso niet waarom mensen ongezien dingen kopen op marktplaats, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
^ dit!

Ik bedoel: met slecht engels op een nederlandse advertentie reageren, vragen om je bankgegevens (alhoewel dit niets hoeft te betekenen, zolang je alleen rekening nummer + ten name van opgeeft).

Maar zoals al aangegeven: gewoon zeggen dat ze hem moet komen ophalen en anders aan een ander verkopen :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik snap niet dat mensen dit nog serieus durven voor te leggen... Je kan toch zelf ook wel bedenken dat dit een dikke scam is, daar heb je echt Google en GoT niet voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Patricia Milo is een bekende van mij, zeer betrouwbare verkoper! Doen dus :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447007

TommyGun schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:41:
Patricia Milo is een bekende van mij, zeer betrouwbare verkoper! Doen dus :)
</sarcasm> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:00
Nee hoor. Heb ook een paar iPhones van haar gekocht voor 175 Euro en mijn naar haar gestuurde tv is netjes meteen betaald. Gewoon een solide en te vertrouwen Marktplaats relatie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

Ik zeg; niet doen.

Voor haar duizend andere kopers...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Het antwoord dat ik zou kunnen geven is net zo vanzelfsprekend als het antwoord op de vraag van TS...

;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
Heeej, das tevallig!!

VAochtend ook een mailtje van Patricia Milo over mijn Chromebook die ze wel wil overnemen.

Niet doen dus, scammert!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Als je het niet vertrouwd....

Kortom, het zijn jouw centen. Als je het om wat voor reden niet vertrouwd heb je het recht om weg te lopen. Ik doe een slotje op dit topic, aangezien ik niet verwacht dat er hier nog een zinnige discussie gaat volgen. Succes met het vinden van een echte koper. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.