Windows 8 touch systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 20:04
Hallo Tweakers!

Omdat ik windows 8 erg fijn en vernieuwend vindt werken op mijn desktop, en het al helemaal geweldig schijnt te zijn voor apparaten met touch interfaces vroeg ik me af of het niet mogelijk is om deze 2 samen te voegen.

ik zie het als volgt voor me:
-muismat wordt vervangen met een touch apparaat (touchscreen of tablet?).
-een uitsparing in het bureau zorgt ervoor dat het niet te dik wordt wat het 'muizen' onprettig maakt.
-op het touchapparaat is een duplicaat van het main scherm te zien.
-(touchapparaat is uitneembaar (=draadloos) zodat de pc vanaf de bank te bedienen valt).

Zie bijlage voor een hele professionele photoshop van het idee.

is dit uberhaupt haalbaar? en zo ja hoe duur zal het ongeveer zijn?

Thymon

ps. Weet niet zeker of dit hier thuishoort omdat het niet helemaal een casemod is maar zou niet weten waar het anders onder valt.

Bijlage
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XNpTb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe je je lasermuis laat werken op een glasplaat eigenlijk. Zou wel kunnen hoor, maar dan moet je wel een muis nemen met een balletje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:57:
Ik heb geen idee hoe je je lasermuis laat werken op een glasplaat eigenlijk. Zou wel kunnen hoor, maar dan moet je wel een muis nemen met een balletje ;-)
Een moderne lasermuis kan dat gewoon.

Mijn logitech m215 kan ik bijv op (letterlijk dus) mijn iphone of ipad laten werken (homescreen/app/whatever beeld geeft of niet maar zwart is natuurlijk te makkelijk ;) )

Of het wenselijk is ivm krassen op je tablet is dan weer een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Ik denk dat het vanaf het punt dat hij uitneembaar moet zijn fout gaat.
Wil je dat voor elkaar gaan krijgen moet je met een hele ingewikkelde constructie gaan werken met iets van teamviewer of in die richting

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
Daar ben ik ook bang voor, vandaar de haakjes.
dat is echter iets wat leuk is als het kan, en waar ik ook nog wel wat voor over heb.
maar ook helaas iets wat voor lag gaat zorgen, dus dat wordt het waarschijnlijk niet.

is het zo dat je voor het dupliceren van het main scherm je een touch apparaat nodig hebt met gelijke resolutie? (1080p)

[ Voor 29% gewijzigd door Thymon op 13-07-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 11:32
Teamviewer werkt als muis wordt niet echt een touchscreen dan.
Splashtop daarin tegen streamed gewoon je desktop door naar je tablet geweldige app daarvoor.
Alleen met full screen dan gaat het beeld op zwart op de tablet.
En je resolutie op het hoofdscherm wordt wel over genomen van de tablet.

[ Voor 14% gewijzigd door the boiler op 13-07-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
the boiler schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:48:
Teamviewer werkt als muis wordt niet echt een touchscreen dan.
Splashtop daarin tegen streamed gewoon je desktop door naar je tablet geweldige app daarvoor.
Alleen met full screen dan gaat het beeld op zwart op de tablet.
En je resolutie op het hoofdscherm wordt wel over genomen van de tablet.
Of je kan natuurlijk 'gewoon' een touchscreen plaatsen op een 2de monitoraansluiting. Het enige nadeel is dan natuurlijk dat het niet draadloos is, maar daarvoor kan je altijd nog een tablet of laptop met extern bureaublad gebruiken. Voordeel is dan weer dat een touchscreen welke direct op de videokaart is aangesloten lag voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
RevenNL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:52:
[...]

Of je kan natuurlijk 'gewoon' een touchscreen plaatsen op een 2de monitoraansluiting. Het enige nadeel is dan natuurlijk dat het niet draadloos is, maar daarvoor kan je altijd nog een tablet of laptop met extern bureaublad gebruiken. Voordeel is dan weer dat een touchscreen welke direct op de videokaart is aangesloten lag voorkomt.
Ik denk dat deze oplossing het mooiste is. Je hebt dan altijd een vast werkend product.
Wat mij ook mooi lijkt is het volgende: laat het geen duplicaten zijn maar, maakt je touchpad als start menu en je hoofdscherm als bureaublad. dan heb je altijd de startknoppen onder je hand en kun je werken op je grote scherm. Anders beweegt het altijd onder je hand. Ik denk zelf dat het heel erg stoort.

Een ander punt. Hoe zit het met de belichting in je kamer? Onder hoek kijken naar een TN paneel met daarboven op een glasplaat die het bijna onmogelijk maakt om het scherm te zien. Hoe had je dat bedacht?

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
Een 'vast' touchscreen lijkt mij de beste oplossing.
Wat mij ook mooi lijkt is het volgende: laat het geen duplicaten zijn maar, maakt je touchpad als start menu en je hoofdscherm als bureaublad. dan heb je altijd de startknoppen onder je hand en kun je werken op je grote scherm.
dat is inderdaad wel een geweldig idee, had ik nog niet aan gedacht (wist ook niet dat dat mogelijk was in win8).
maar is het dan niet zo dat je ' apps' altijd op je touchscreen krijgt en onhandig op het grote scherm te krijgen zijn?
voordeel is dat het touchscreen dan niet dezelfde resolutie als het grote scherm hoeft te hebben.

Weet iemand een goed touchscreen (ongeveer 12-14")
Een ander punt. Hoe zit het met de belichting in je kamer? Onder hoek kijken naar een TN paneel met daarboven op een glasplaat die het bijna onmogelijk maakt om het scherm te zien. Hoe had je dat bedacht?
de kamer waar ik dit wil is meestal vrij donker (meeste licht komt van het scherm).
kijkhoek op mijn muismat is meestal 45o dus dat moet het scherm wel kunnen (iets minder kan ook wel)

EDIT:
bedenk me ineens dat het scherm eigenlijk ook gewoon links van het toetsenbord kan liggen (staan onder kleine hoek) als het een 'startscherm' wordt en ik toch alleen maar op programma's hoef te drukken, dat betekent dus dat de inkijkhoek minder van belang is en dat het muizen ook geen probleem meer wordt

[ Voor 12% gewijzigd door Thymon op 13-07-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens op "idisplay".

Kun je van een draadloos android of I-device een tweede monitor maken over wifi.

Het is niet erg snel maar werkt in prncipe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Wat dacht je van een USB monitor met toch screen, deze zijn rond de 150 euro en rond de 10" ( tablet formaat ) dan kom je het dichts in de buurt met wat je wilt, op het uitneembaar gedeelte na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat een howto met een android tablet.
Pagina: 1