Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Dit zijn mijn componenten.

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste
schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
-buffer: 32 M

AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
965 / 3.4 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB -
DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 -
1.65 V - niet-gebuffe

XFX Core Edition PRO450W - Voeding ( intern ) - ATX12V
2.2/ EPS12V 2.91 - 100-240 Volt wisselstroom V - 450
Watt - actieve PFC

Sapphire RADEON HD 6870 - Grafische adapter - Radeon HD
6870 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI,
DisplayPort ( HDCP

ASRock 970 Extreme4 - Moederbord - ATX - Socket AM3+ -
AMD 970 - USB 3.0, FireWire - Gigabit Ethernet - HD
Audio (8-kanaals)

Sony Optiarc AD-7280S - Schijfstation - DVD±RW (±R
DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25"
- zwart

Dit is het probleem wat ik heb, ik krijg een Bluescreen maar geen bluescreen of death Dus alleen blue screen maar dan zonder info,
Ik krijg het als ik een video op youtube open of bijv, een stream kijk maar ik heb nergens last van als ik een, film kijk of aan het gamen ben. Soms heb ik het 2-3 weken niet en soms heb ik het 3x op een dag.
Op advies van een computer winkel hebben we het volgende geprobeerd.

- Schone Windows installatie
- Video kaart drivers geupdated
- verschillende browsers ( google chrome, mozilla firefox , internet explorer, comodo dragon.

Ik Weet me geen raad meer hebben jullie nog ideeën.

Alvast Bedankt.

Atski

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
foto's van de blue screen of is het gewoon echt alleen blauw?
Heb je een ander beeldscherm geprobeert zodra je een blauw scherm had voor hetzelfde geld is je beeldscherm gaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is alleen Blauw geen info,
en ja ik heb het op 3 andere beeldschermen geprobeerd en mijn huidige scherm is net 2 weken oud.

• maarten12100
Mischien een doa gaande grafische kaart ik weet niet of je een andere hebt liggen want je moederbord heeft geen integrated. (vervloekte moederbord makers die geen intergrated meeleveren)

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Is het random of altijd als je een youtube filmpje opent?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit al vanaf het begin dat ik mijn pc heb ik heb het echt alleen bij youtube filmpjes kijken en streams kijken bij games spelen ( call of duty, Battlefield 3 ) of normaal films kijken heb ik het niet. Je kan het bluescreen forceren door meerderen youtube filmpjes aan tezetten de percentage op bluescreen is hoger bij het openen van een youtube filmpje dan dat het niet is, Maar het blijft random.

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Je zou eens kunnen kijken of er een log/dump aangemaakt wordt. Misschien dat daar wat hints in staan. Nou ben ik daar niet zo'n held in maar misschien dat dit je helpt.

ik ga ervan uit dat je windows 7 draait

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een bluescreen te veroorzaken maar het lukt me niet.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:12:
Ik ben nu bezig met een bluescreen te veroorzaken maar het lukt me niet.
_O-

Monitor je temperaturen van je GPU en CPU. Ik heb overigens hetzelfde gehad met de AMD 6870, met name in flash (youtube e.d.). Het bleek uiteindelijk een foute vBios van AMD te zijn, en die was ik niet van plan zelf te updaten. Geruild in de winkel (garantie) en daarna nooit meer problemen.

• maarten12100
Stefan1987 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:18:
[...]

_O-

Monitor je temperaturen van je GPU en CPU. Ik heb overigens hetzelfde gehad met de AMD 6870, met name in flash (youtube e.d.). Het bleek uiteindelijk een foute vBios van AMD te zijn, en die was ik niet van plan zelf te updaten. Geruild in de winkel (garantie) en daarna nooit meer problemen.
Kan je prima zelf doen hoor gewoon eerst orginele bios backupe en die update ik neem aan dat het gewoon een voltage aanpassing was.
Maar inderdaad naar de winkel sturen kan ook (is voor mensen die totaal vreemd zijn met flashen wel handig)

• Stefan1987
maarten12100 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Kan je prima zelf doen hoor gewoon eerst orginele bios backupe en die update ik neem aan dat het gewoon een voltage aanpassing was.
Maar inderdaad naar de winkel sturen kan ook (is voor mensen die totaal vreemd zijn met flashen wel handig)
Kan inderdaad zelf, maar het brengt ook risico's met zich mee (garantie weg als het fout gaat). Bovendien krijg je volledig nieuwe garantie als je ruilt.

• sapikhoroz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
Atski is mijn neef waar ik de pc van heb gebouwd , Dus je kan zonder problemen ruilen met gebruik making van garantie?
Stefan1987 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:18:
[...]

_O-

Temperaturen hebben we al naar gekeken hij zit met zijn stock koeler aan het limiet dat AMD heefd gegeven 63 graden load en VGA rond 55 graden load.
Maar dus totaal geen problemen met gamen of films via mediaplayer/vlc , Inderdaad problemen zijn alleen in youtube of (game) streams

[ Voor 75% gewijzigd door sapikhoroz op 13-07-2012 23:40 ]

• Stefan1987
sapikhoroz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:36:
Atski is mijn neef waar ik de pc van heb gebouwd , Dus je kan zonder problemen ruilen met gebruik making van garantie?

[...]

Temperaturen hebben we al naar gekeken hij zit met zijn stock koeler aan het limiet dat AMD heefd gegeven 63 graden load en VGA rond 55 graden load.
Maar dus totaal geen problemen met gamen of films via mediaplayer/vlc , Inderdaad problemen zijn alleen in youtube of (game) streams
Dan zit het probleem dus niet in de koeling. Ik zou terug naar de winkel gaan.
Pagina: 1