Ongeveer 2 week geleden deed ik mijn computer aan en logde in in diablo 3. Bekeek eeven wat auctions en ging terug naar Windows. Toen ik terug kwam wou ik hem uit de monitor standby halen, maar hij ging niet meer aan.
Ik deed een reset, maar het mocht niet baten.
Toen ik de pc openmaakte en keek terwijl ik hem aanzette, zag ik dat de CPU led op mijn sabretooth mobo brande. Paniek. Want doorgaans betekent dat dat de CPU dood is. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en vandaag een nieuwe CPU ontvangen.
Weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het het mobo wel moest zijn, dus ik een andere gehaald. Geen verandering.
Wat heb ik daarna geprobeerd?
CPU opnieuw plaatsen.
Alle kabels los.
Geheugen swappen en in alle slots.
GPU eruit en interne GPU proberen.
Hardware:
- i2500k (nieuwe)
- oude mobo p7 sabretooth
- nieuwe mobo p8z77-m
- 4 reepjes vdata mem wW gb per stuk
- OCZ 600 watt voeding.
De pc start wel , fans spinnen en HDD s gaan aan. Verder komt er geen beeld en boot hij niet verder. Wat ik erg raar vind : hhet nieuwe mobo geeft totaal geen beeps..
Waar het nu nog aan kan liggen ? Misschien voeding ? Al gaat alles wel goed aan een blijft het ook aan .
Ik deed een reset, maar het mocht niet baten.
Toen ik de pc openmaakte en keek terwijl ik hem aanzette, zag ik dat de CPU led op mijn sabretooth mobo brande. Paniek. Want doorgaans betekent dat dat de CPU dood is. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en vandaag een nieuwe CPU ontvangen.
Weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het het mobo wel moest zijn, dus ik een andere gehaald. Geen verandering.
Wat heb ik daarna geprobeerd?
CPU opnieuw plaatsen.
Alle kabels los.
Geheugen swappen en in alle slots.
GPU eruit en interne GPU proberen.
Hardware:
- i2500k (nieuwe)
- oude mobo p7 sabretooth
- nieuwe mobo p8z77-m
- 4 reepjes vdata mem wW gb per stuk
- OCZ 600 watt voeding.
De pc start wel , fans spinnen en HDD s gaan aan. Verder komt er geen beeld en boot hij niet verder. Wat ik erg raar vind : hhet nieuwe mobo geeft totaal geen beeps..
Waar het nu nog aan kan liggen ? Misschien voeding ? Al gaat alles wel goed aan een blijft het ook aan .
-= Very annoying forum person =-