• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:23

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ongeveer 2 week geleden deed ik mijn computer aan en logde in in diablo 3. Bekeek eeven wat auctions en ging terug naar Windows. Toen ik terug kwam wou ik hem uit de monitor standby halen, maar hij ging niet meer aan.
Ik deed een reset, maar het mocht niet baten.

Toen ik de pc openmaakte en keek terwijl ik hem aanzette, zag ik dat de CPU led op mijn sabretooth mobo brande. Paniek. Want doorgaans betekent dat dat de CPU dood is. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en vandaag een nieuwe CPU ontvangen.
Weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het het mobo wel moest zijn, dus ik een andere gehaald. Geen verandering.

Wat heb ik daarna geprobeerd?
CPU opnieuw plaatsen.
Alle kabels los.
Geheugen swappen en in alle slots.
GPU eruit en interne GPU proberen.

Hardware:
- i2500k (nieuwe)
- oude mobo p7 sabretooth
- nieuwe mobo p8z77-m
- 4 reepjes vdata mem wW gb per stuk
- OCZ 600 watt voeding.

De pc start wel , fans spinnen en HDD s gaan aan. Verder komt er geen beeld en boot hij niet verder. Wat ik erg raar vind : hhet nieuwe mobo geeft totaal geen beeps..

Waar het nu nog aan kan liggen ? Misschien voeding ? Al gaat alles wel goed aan een blijft het ook aan .

-= Very annoying forum person =-

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
alleen mobo ram en cpu buiten de kast aan andere psu hangen met alleen de startknop aangesloten dan kijken wat er gebeurt.
ps: heb je bij het nieuwe moederbord nogsteeds dat het rode lampje gaat branden?
Mobo kan het niet zijn dit keer cpu kan het ook niet zijn dus ik verwacht dat het werkt zoniet ram checken. (ze kunnen het wel zijn maar dat ze nog een keer dode producten leveren sluit ik maar even uit)

[ Voor 33% gewijzigd door maarten12100 op 12-07-2012 23:42 ]

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-01 12:38
Meschien idee, ligt het niet aan je monitor????

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Moglie38 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:58:
Meschien idee, ligt het niet aan je monitor????
Dat zou heel mischien kunnen als zijn monitor en dan specifiek de aansluiting kortsluiting veroorzaakt maar ik denk dat het vrij onwaarschijnlijk is.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Het is op zich een probleem dat lijkt te wijzen richting de PSU.
  • Bij 2 mobos komt er een error, hoewel het nieuwe mobo geen error lampje heeft zoals de Sabretooth komt er niks op beeld en worden er geen beeps gegeven.
  • CPU is terug geweest naar Intel en daarvoor is een nieuwe gekomen.... 2 stuk? Lijkt me stug.
  • Ik heb 4 reepjes geheugen getest, lijkt me ook stug dat al deze 4 stuk zijn.
  • Ik heb een oude Recom voeding gebruikt (450w), deze had helaas niet de full 8 pin voor het mobo (cpu?) maar ik heb hier een 4 pins ingedaan. Dus 4 pinnen waren nog over. Toen gaf ineens het nieuwe mobo wel continue de RAM error led (incompatibel geheugen), al miste hij dus wel wat extra voeding.
Al met al, ondanks mijn wat brakke voeding test, ben ik geneigd om te zeggen dat het de PSU is.
Wat ik erg raar vind is dat er totaal geen beeps worden gegeven. Dit moet toch wel een duidelijk signaal zijn van iets?

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
PSU lijkt mij ook de boosdoener, aangezien je geheugen, mobo en cpu al geprobeerd hebt. Controleer of de kabels van je voeding naar cpu en mobo niet kapot/gebroken zijn o.i.d. Maar de makkelijkste manier om dit te testen is toch een andere voeding proberen te regelen die wel goed functioneert.
Controleer ook of je moederbord nergens contact maakt met je kast. Dan boot hij namelijk ook niet door zijn bios heen en geeft hij ook geen beeps.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

master_viper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:23:
  • CPU is terug geweest naar Intel en daarvoor is een nieuwe gekomen.... 2 stuk? Lijkt me stug.
Lijkt stug, maar niet onmogelijk. Ik heb onlangs een toetsenbord gehad dat het niet deed. Terug naar de winkel gebracht en een nieuw gekregen, deed het ook niet.
Dan maar rechtstreeks contact opgenomen met de leverancier, want ik dacht dat ik misschien iets verkeerd deed. Zij hebben een 3e toestenbord opgestuurd en dat werkte wel.

Wat de oorzaak is dat ik 2 keer een slecht toestenbord kreeg, geen idee. Ik vermoed dat er een slechte batch toch in de winkels is geraakt en dat de eerste 2 toestenborden van dezelfde batch kwamen.

[ Voor 11% gewijzigd door Big Womly op 13-07-2012 10:16 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Stefan1987 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:08:
PSU lijkt mij ook de boosdoener, aangezien je geheugen, mobo en cpu al geprobeerd hebt. Controleer of de kabels van je voeding naar cpu en mobo niet kapot/gebroken zijn o.i.d. Maar de makkelijkste manier om dit te testen is toch een andere voeding proberen te regelen die wel goed functioneert.
Controleer ook of je moederbord nergens contact maakt met je kast. Dan boot hij namelijk ook niet door zijn bios heen en geeft hij ook geen beeps.
Vergeet niet dat het probleem zomaar ontstond. De pc draaide al zeker een jaar vlekkeloos, en ineens gaf hij de geest.

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn ervaringen met OCZ voedingen zijn neutraal , met 1 instabiliteit Ik heb op een P35 moederbord gehad dat deze wel eens 10 minuten er over deed om 'wakker' te worden. Ik sluit de netvoeding aan (stekkerdoos aan), powerknop in en er gebeurd niets. Een kopje koffie later (5-10 minuten, 1 keer was het 15minuten) en hij springt 'zomaar' aan. Ik moet er wel bij zeggen, daarvoor was alles uit..

Dit is bij mij uit zichzelf opgelost, hij had het af en toe. Kwam meestal voor als ik 's nachts de stekkerdoos uit zet, anders liet ik die meestal aan. Het probleem is opeens opgekomen en als ik altijd de netspanning er op houd ook weer weggegaan. Misschien dat het bij mij een toeval van PSU en moederbord is. Ik heb toen niet gekeken of er lampjes op m'n moederbord gingen branden. Dat Gigabyte moederbord kreeg op het einde wel meer kuren, maar aangezien jij in dit geval al 2 types heb geprobeerd zal dat het wel niet zijn.

Wat mij wel opvalt is dat OCZ StealthXStream voeding enkele minuten 'cooldown' heeft als hij ergens denkt kortsluiting/overbelasting gevonden te hebben; en die lijkt door te tikken als je de netspanning er ook eventjes uitzet/afhaalt.

Dus misschien is er een apparaat (schijf, videokaart, enz.) in je PC wat problemen veroorzaakt? Of eens aansluiten , aanzetten en eventjes wachten? Wellicht loop je tegen hetzelfde probleem/verschijnsel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 13-07-2012 18:28 ]

Pagina: 1