Goedenavond,
Ik zit dus enorm te twijfelen wat te gaan halen... Ik wil een 13" ultrabook. Ik zal er niet op gamen (naast die java games)
Er zijn er alleen zoveel... allen hebben ze hun + en - punten, en door de bomen zie ik het bos niet meer. Nu weet ik dat jullie hier allemaal helemaal in the scene zijn met de ultrabooks en nu wilde ik wat informatie inwinnen.
Als eerst wil ik aangeven dat ik totaal +- 700-800euro wil uitgeven voor de ultrabook.
Bij voorkeur:
* SSD 128GB
* 4GB of meer
* hogere resolutie is altijd fijner
* Lange accutijd en toch lekker licht.
Ja zijn enorm veel eisen echter ik denk dat het wel haalbaar is..
Ik kan bijvoorbeeld een macbook air gaan halen 13". Echter dan moet ik native windows gaan draaien, en dat zoek ik niet.
Wat zal ik erop doen:
Thuis zal ik er externe apparatuur aan hangen als ik voor langere tijd wil werken. Voornaamste dingen:
* Sysbeheer (VMware/HyperV)
* VOIP (Heeft java als basis)
* Programmeren (php/sql) ~ moet ergens beginnen...
* Photoshop heeel af en toe, zal niet uitgebreid zijn.
* Heeeeel af en toe een game (flash games van facebook e.d.)
Welke ultrabook zouden jullie advisieren in deze prijsklasse?!
Ik zit eraan te denken om geen windows te gebruiken maar ubuntu of een andere distro.
Ik zit dus enorm te twijfelen wat te gaan halen... Ik wil een 13" ultrabook. Ik zal er niet op gamen (naast die java games)
Er zijn er alleen zoveel... allen hebben ze hun + en - punten, en door de bomen zie ik het bos niet meer. Nu weet ik dat jullie hier allemaal helemaal in the scene zijn met de ultrabooks en nu wilde ik wat informatie inwinnen.
Als eerst wil ik aangeven dat ik totaal +- 700-800euro wil uitgeven voor de ultrabook.
Bij voorkeur:
* SSD 128GB
* 4GB of meer
* hogere resolutie is altijd fijner
* Lange accutijd en toch lekker licht.
Ja zijn enorm veel eisen echter ik denk dat het wel haalbaar is..
Ik kan bijvoorbeeld een macbook air gaan halen 13". Echter dan moet ik native windows gaan draaien, en dat zoek ik niet.
Wat zal ik erop doen:
Thuis zal ik er externe apparatuur aan hangen als ik voor langere tijd wil werken. Voornaamste dingen:
* Sysbeheer (VMware/HyperV)
* VOIP (Heeft java als basis)
* Programmeren (php/sql) ~ moet ergens beginnen...
* Photoshop heeel af en toe, zal niet uitgebreid zijn.
* Heeeeel af en toe een game (flash games van facebook e.d.)
Welke ultrabook zouden jullie advisieren in deze prijsklasse?!
Ik zit eraan te denken om geen windows te gebruiken maar ubuntu of een andere distro.