Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN mobiel internet ondersteunt geen HTTP streaming?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Ik ben bezig met een website met een speciale versie voor mobiele telefoons.
Om dit allemaal natuurlijk zo snel mogelijk te laten werken, maak ik gebruik van Ruby on Rails met streaming (zoals hier: http://railscasts.com/episodes/266-http-streaming/).

In het kort houdt dit in dat je alvast data begint te streamen (Transfer-Encoding: chunked) voordat je serverside de complete pagina hebt gegenereerd. Dit zorgt er in mijn browser voor dat de pagina 8x zo snel begint met laden. Als ik het echter test via mijn mobiele verbinding, dan zie ik dat het streamen niet meer gebeurt!

Is dit iets raars bij de KPN of is het normaal dat je bij mobiel internet geen gebruik kan/mag maken van streaming omdat de content-size niet bekend is?

offtopic:
Kan iemand de spelfout uit de titel halen :)?

[Voor 4% gewijzigd door BCC op 12-07-2012 21:47]

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:29

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BCC schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:45:
Als ik het echter test via mijn mobiele verbinding, dan zie ik dat het streamen niet meer gebeurt!
Hoe zie je dat? Heb je met iets als wireshark o.i.d. ook de daadwerkelijke headers bekeken?
BCC schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:45:
offtopic:
Kan iemand de spelfout uit de titel halen :)?
Volgende keer even een Topic Report (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) doen ;)

En tot slot: Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG (waarbij ik nog twijfel of 't misschien naar WSS of IH zou moeten :P )

[Voor 45% gewijzigd door RobIII op 12-07-2012 22:08]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• eek
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06-04 20:28

eek

@MagickNET

Het zou ook heel goed kunnen dat er een proxy tussen zit die dat niet ondersteund.

Skill is when luck becomes a habit.

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-09 21:44
Ik gok ook op een proxy ofzo. Kun je eens proberen je website via HTTPS te serven? Dan is de kans kleiner dat KPN er een transparante proxy tussen gooit.

PGP public key

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:59
Je kan ook op je lokale netwerk via wifi naar je lokale webserver navigeren; dan weet je zeker of je wel of geen prexy ertussen hebt. Zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de browser op je mobiele device er niet zo van houdt.

Read the code, write the code, be the code!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True