Ik probeer een sd kaart te benaderen met een 18f45k22 microcontroller. De code is geschreven in mikroC. De communicatie gaat echter al fout bij de initialisatie, de init functie geeft een 0 terug als de initialisatie is gelukt anders een 1, ik krijg bij alle drie de sd kaarten (waarvan 1 een sdhc is, de andere 2 gewoon sd) die allemaal zijn geformateerd in fat 16 bij de initialisatie een 1 terug.
Als sd kaart houder gebruik ik dit:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649
Deze is als volgt verbonden:
GND ---- GND
VCC ---- 3V3
NC
NC
NC
lcd
lcd
lcd
lcd
lcd
SCK ---- RC3
Miso ---- RC4
Mosi ---- RC5
CS ---- RC0
Verder zijn RC6 en RC7 gebruikt voor de uart.
Over de Miso en Mosi ben ik niet helemaal zeker, maar omdraaien help niet. De pic draait zelf ook op 3V3 en is dus direct aangesloten op de sd kaart. (er zijn korte verbindingen gebruikt).
Ik heb ook de mmc_fat_init methode geprobeerd, die geeft 255 terug, wat betekend dat er geen kaart aanwezig is (wat dus niet klopt).
Ik heb alles doorgemeten en kan geen fouten vinden. Nu heb ik al eens eerder geprobeerd een sd kaart met de mikroC library werkend te krijgen, dat gaf toen ook vele problemen. Uiteindelijk was het ook niet duidelijk wat er fout ging, maar de initialisatie werkte toen wel. Ik heb geen ideeën meer, iemand nog tips?
Als sd kaart houder gebruik ik dit:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649
Deze is als volgt verbonden:
GND ---- GND
VCC ---- 3V3
NC
NC
NC
lcd
lcd
lcd
lcd
lcd
SCK ---- RC3
Miso ---- RC4
Mosi ---- RC5
CS ---- RC0
Verder zijn RC6 en RC7 gebruikt voor de uart.
Over de Miso en Mosi ben ik niet helemaal zeker, maar omdraaien help niet. De pic draait zelf ook op 3V3 en is dus direct aangesloten op de sd kaart. (er zijn korte verbindingen gebruikt).
Ik heb ook de mmc_fat_init methode geprobeerd, die geeft 255 terug, wat betekend dat er geen kaart aanwezig is (wat dus niet klopt).
Ik heb alles doorgemeten en kan geen fouten vinden. Nu heb ik al eens eerder geprobeerd een sd kaart met de mikroC library werkend te krijgen, dat gaf toen ook vele problemen. Uiteindelijk was het ook niet duidelijk wat er fout ging, maar de initialisatie werkte toen wel. Ik heb geen ideeën meer, iemand nog tips?