Ahja dat was SPnK die me dat vertelde inderdaad
Ik heb de handleiding erbij gepakt en heb gezien dat dit onderdeel de "Intel X79 Chipset" is. De kabel die deze aan het moederbord verbind zit al aangesloten wanneer deze geleverd word en ik heb het gecontroleert en deze is inderdaad aangesloten.
Dus ik kan weinig fout doen.
Ik kan helaas geen stresstest doen want mijn videokaart is op dit moment ge-RMA-ed

. Maar nu ik er zo overnadenk heb ik deze nog nooit zien draaien. Zelfs niet wanneer de PC zeer zwaar moest werken. Tenzij dit componentje speciale stresstests nodig heeft. Met FurMark draaide deze iig nog steeds niet.
EDIT: aha hostler heeft gelijk denk ik. Ik heb een sectie in de handleiding gevonden die zegt:
"ASRock X-FAN will be automatically actived only when the system rises to a certain temperature under heavy-loading or overclocking".
Dus als ik het goed begrijp behoort deze normaliter niet te draaien dus. Zowiezo heb ik al 'ziekelijke' cooling met mijn Thermal kast. Ik had dit eerder gelezen maar wist niet dat, dat deze fan was en was het erna weer vergeten. Sorry mensen...
[
Voor 30% gewijzigd door
Mr Silver op 12-07-2012 20:19
]