Op woensdag 30 Mei heb ik bij Footballplus een bestelling gedaan voor een shirt van het Nederlands elftal en sokken van het Nederlands elftal. Op vrijdag 1 Juli is het pakket bij mijn buren afgeleverd omdat er bij ons niemand thuis was. Toen mijn buren het pakket bij me af kwamen geven heeft mijn vader het pakket van ze aangenomen en binnen gezet. Toen ik s'avonds het pakket zag, zag ik dat de sticker van het pakketje (om het pakket te verzegelen) had losgelaten doordat het helemaal onder het zand zat. Toen ik het opendeed bleek alleen nog de sokken en de factuur etc. in het pakket te zitten. Het shirt zat er niet in. Nu worden er wel vaker pakketten van mij bij onze buren afgeleverd en dit gaat altijd zonder problemen. Wij hebben een uitstekende relatie met onze buren (die 65+ zijn) en komen geregeld op de koffie bij hun en zij bij ons. Er valt uit te sluiten dat zij het shirt eruit hebben gehaald. Ik heb diezelfde dag nog contact opgenomen met Footballplus via telefoon, maar ze waren al gesloten en dus heb ik een voicemail bericht ingesproken en ook een mail gestuurd met alle informatie en foto's. Het bestelde artikel was het Authentic shirt van het nederlands elftal wat bij Footballplus 104,99 euro kostte. Nu viel aan de buitenkant te zien wie de afzender was en was ik dus bang dat iemand het shirt heeft gestolen tijdens de verzending vanaf Footballplus naar mij, in welk stadium dan ook.
Ik heb daarna nog verschillende keren gebeld om de status van het onderzoek af te vragen maar dat zal ik jullie besparen. Tot woensdag 11 Juli niets inhoudelijks vernomen over de afhandeling en toen dus weer een mail gestuurd. Ik kreeg vandaag de volgende reactie
Ik heb daarna nog verschillende keren gebeld om de status van het onderzoek af te vragen maar dat zal ik jullie besparen. Tot woensdag 11 Juli niets inhoudelijks vernomen over de afhandeling en toen dus weer een mail gestuurd. Ik kreeg vandaag de volgende reactie
Nu weet ik dat het risico van verzending altijd bij de verkopende partij ligt (die vervolgens ook PostNL in gebreke kunnen stellen) en dat dit nooit bij de kopende partij kan liggen. Het mag duidelijk zijn dat ik niet tevreden ben met de oplossing die ze bieden en als ze het shirt niet meer kunnen leveren wil ik het totale bedrag teruggestort krijgen. Ik ben echter wel een beetje op de hoogte van de wet koop op afstand maar weet niet de precieze uitleg hierover. Op het internet kon ik wel stukken vinden, maar niet de volledige uitleg. Kunnen jullie mij hier verder mee helpen?Het heeft, onbedoeld, inderdaad op een laag pitje gestaan. Het is een lastige situatie.
We hebben vanmiddag met PostNL contact gehad en die melden dat het pakket ‘gewoon’ is afgeleverd.
In principe kunnen wij niets meer voor u betekenen maar we hebben hier overleg gehad en hebben besloten om u een coulancevergoeding te bieden.
Dit bedrag is €35,-.
Als u uw rekeningnummer in een mail naar ons stuurt dan zal dat bedrag zsm worden overgemaakt.
Het is een hele vervelende situatie waar we niets aan kunnen doen.
We hopen u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.
Onze excuses voor het ongemak!