Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:51
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe externe monitor gekocht, namelijk de HP 2311x en ik moet zeggen, deze bevalt erg goed. Ik heb prive 2 MacBook Pro's en tot nu heb ik de externe monitor slechts op 1 van de 2 probleemloos gebruikt, zowel in Lion als in Windows 7 via Bootcamp. Dit was een MacBook Pro 17' (laatste model voor de unibody). Deze heeft een DVI aansluiting en is dus via een DVI kabel rechtstreeks op de monitor aangesloten.

Als ik mijn nieuwere MacBook Pro 15' (unibody, late 2008 model) aansluit binnen Lion dan krijg ik echter goed beeld op de HP monitor, alleen krijg ik dan de melding "Signaal in buiten bereik, instellingen wijzigen in 1920x1080 - 60Hz". Uiteraard heb ik dit gecontroleerd en staat hij ingesteld op deze resolutie, en eveneens wordt deze resolutie aangegeven in het infomenu van de monitor. Alleen als ik het aantal Hertz bekijk staat hij op H=67Khz en V=60Hz. Ik krijg deze melding helaas niet weg, want het beeld op de achtergrond is gewoon goed en schermvullend. Aangezien dit model MacBook Pro alleen voorzien is van een mini displayport aansluiting heb ik er een officieele Apple adapter tussenzitten naar VGA.

Mijn vraag is dus wat ik hieraan kan doen, het gaat dus puur om het wegkrijgen van de melding omdat het beeld zelf goed is.

Uiteraard heb ik ook zelf wat dingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, hieronder een opsomming.
  • Google! (Alleen wat gevonden over een mogelijk probleem van de slaapstand in Windows wat deze melding kan veroorzaken)
  • Software update uitgevoerd
  • Andere VGA kabel geprobeerd (zelfde melding)
  • Andere monitor via dezelfde VGA kabel getest (probleemloos!)
  • Andere resoluties en Hertz instellingen getest (zelfde melding blijft)
Conclusie: probleem is alleen als deze laptop op dit beeldscherm zit, en het beeld is ondertussen wel goed.

Wat kan ik nog meer proberen?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Heb je al eens een mini-DP naar DVI kabel geprobeerd? VGA is wel heel erg 'old-school' :p
Geen idee of het helpt, maar denk dat ik dat zou proberen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Andere computer geprobeerd via VGA aan te sluiten? Kan zijn dat de monitor een bug heeft in de VGA aansluiting? VGA hoort wel te werken op die resolutie, ik zou het alleen niet aanraden omdat de kans op verlies van scherpte wel erg groot is.
Ik heb een vrij oude Dell monitor, en die vindt VGA prima op 1920x1200. Het kan ook zijn dan 1080 niet herkend wordt omdat het geen officiële VGA resolutie is geweest maar uit het digitale tijdperk komt.

Hier stond achterhaalde informatie…