Excel 2003 - Verticaal zoeken gedeelte cel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een formule waar ik niet helemaal uit kom.

Situatie:

TAB: MICROSOFT
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6CbDz.jpg

TAB: BESTELLING
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jP2w.jpg

Het is de bedoeling dat in tab Microsoft in cel 6C de text test1 komt te staan via verticaal zoeken. Verder in de formule haalt ie de EAN code uit cel 6A wat goed gaat want dit wordt goed weergegeven op rij 4. Dus er moet iets mis zijn met verticaal zoeken maar komt er niet uit.

Iemand een idee wat ik fout doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je zoekt op een stukje tekst tussen getallen, dus daar zou de Nederlandse variant van VALUE() moeten staan als eerste in de zoekfunctie. Het zou helpen om deelstappen te gebruiken trouwens, of in ieder geval 'Evaluate formula' te gebruiken om de boel in deelstappen te evalueren (helaas werkt dat niet geheel goed met array formulas).. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 16:56
Inderdaad, wat Pedorus zegt, =VERT.ZOEKEN(WAARDE etc. en alles zou moeten werken

Opsplitsen van de formule werkt in dit geval het beste ter controle, dus het array-gedeelte even los zien van de vert.zoek-formule. Bij DEEL de subformules door waarden vervangen en het blijkt dat het resultaat een tekstwaarde was in plaats van een getal.

Edit: is het overigens niet veel gemakkelijker om die waardes in kolom A aan te pakken tot een mooi hapklaar brokje en die waardes dan op te zoeken? Lijkt me veel simpeler? Zeker als ze een vast formaat hebben dan moet dat vrij gemakkelijk gaan met =RECHTS(LINKS(A6;14);13)

[ Voor 29% gewijzigd door Brunniepoo op 12-07-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brunniepoo schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:45:
Inderdaad, wat Pedorus zegt, =VERT.ZOEKEN(WAARDE etc. en alles zou moeten werken

Opsplitsen van de formule werkt in dit geval het beste ter controle, dus het array-gedeelte even los zien van de vert.zoek-formule. Bij DEEL de subformules door waarden vervangen en het blijkt dat het resultaat een tekstwaarde was in plaats van een getal.

Edit: is het overigens niet veel gemakkelijker om die waardes in kolom A aan te pakken tot een mooi hapklaar brokje en die waardes dan op te zoeken? Lijkt me veel simpeler? Zeker als ze een vast formaat hebben dan moet dat vrij gemakkelijk gaan met =RECHTS(LINKS(A6;14);13)
Het is inderdaad beter om het in stukken te doen. Ik heb de bovenstaande formule toegepast, maar krijgt het verticaal zoeken niet voor elkaar. Ik heb WAARDE toegevoegd, werkt nog niet:
=VERT.ZOEKEN(WAARDE(C17;Bestelling!$A$1:$B$6000;2;0))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vreemd, eerst gebruik je een vrij geavanceerde array formule, en dan zet je het haakje sluiten van WAARDE( geheel verkeerd neer. Iemand anders heeft zeker die array formule bedacht? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 16:56
WAARDE gaat alleen over het zoekwaarde-deel van de VERT.ZOEKEN-functie dus

=VERT.ZOEKEN(WAARDE(C17);Bestelling!$A$1:$B$6000;2;0)
Pagina: 1