Recruiters moet je leren gebruiken..
2-3 jaar geleden had ik mijn CV geupload naar Monsterboard, met telefoonnummer..
idd binnen een halve dag 10-15 telefoontjes..
Ik kapte ze alllemaal af met de mededeling, Ja ik heb intresse, stuur me de vacature gegevens maar door via mail en dan zal ik er naar kijken en antwoorden..
Toen heb ik 2-3 vacatures gekregen die me aanstonden en ben ik op gesprek gegaan..
Wat me wel opviel is dat een recruiter veel dingen verbloemt, naar jou, maar ook naar je evt toekomstige werkgever.
Zo had ik eerst een intake bij de recruiter, salaris eis van 3000 euro neer gelegd.
Toen op gesprek bij het bedrijf en na een half uurtje praten gaven ze gelijk aan mij wel te zien zitten en wilden mij een contract aanbieden.
Ik zeg: wat bieden jullie?
Kreeg ik een voorstel van 2200 euro...
Ik keek dat vrouwtje aan van de recruiter aan en zei: Ik dacht dat mijn indicatie rond de 3000 zou zijn.
Vrouwtje werd een beetje rood..
Het bedrijf was ook een beetje ontdaan van mijn eis.. En vroegen waarom ik zoveel zou vragen..
Redenen toegelicht en de vraag gesteld of de recruiter mijn eis niet had doorgegeven? Bleek uiteindelijk dat het bedrijf bij het uitbesteden van de vacature al had aangegeven max 24-2500 euro te willen betalen, de recruiter had gehoopt dat ik flink wilde zakken waardoor ik binnen die eis zou vallen van het bedrijf..
Uiteindelijk is dit niets geworden en heb ik nooit iets weer gehoord van deze recruiter.
2 dagen hierna had ik weer een sollicitatie (via andere recruiter) en had er al een hard hoofd in, en had me voorgenomen als dit niets werd ik helemaal niets meer zou doen via recruiters..
Ik ging er heen en er werd een profiel opgemaakt, gebeurde naar mijn mening zeer professioneel. En kwamen al zelf met een salaris indicatie die mij goed in de oren klonk, ze zeiden dat de klant een indicatie hadden afgegeven van 2600-2700 euro, ik zei dat mijn indicatie rond de 3000 lag.
Hierop antwoorde ze ook netjes dat ze dit ook wel verwacht hadden met mijn werkervaringen etc. en dat ik dit best mocht vragen mochten ze er naar vragen..
Eenmaal aan tafel met het bedrijf kwamen we inderdaad op het onderwerp salaris..
Ik legde gelijk een bod van 3100 op tafel.. Hier schrokken ze niet echt van. Maar ze vonden het wel te hoog, zeker omdat er ook een bedrijfsauto bij zat..
Ze boden 2700 euro + auto..
Uiteindelijk zijn we op 2800 euro + auto + HBO opleiding die ik al volgde excl onkosten gekomen en aangezien ik nooit een leasewagen had gehad heb ik ook eerst een proefberekening aangevraagd wat ik netto zou verdienen..